Import af veteran...
Fra : Morten Koch

Dato : 09-03-04 19:36

Hej alle.

Hvordan er mon chancerne for at få en gammel bus fra '69 synet og godkendt i
DK ??

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2465112350&category=18303

Bussen har (med stor garanti) aldrig været importeret (og dermed
typegodkendt) i Danmark. Men har dog kørt i 35 år i Tyskland.
Skal man som enkelt person afholde store udgifter til denne typegodk. eller
betragtes det blot som en formalitet ??
Og hvad nu hvis "køretøjet skifter identitet" inden den endelige
registrering ?? Jeg tænker på, om det betyder noget, hvis den bygges om med
en mere moderne (og mindre forurenende) diesel-motor i.

Mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 22:22

Det ville jo hjælpe lidt hvis du ikke var så hemmelighedsfuld med hensyn til
hvilket køretøj / mærke / model det drejer sig om!!
For at have typegodkendelse i DK behøver det ikke nødvendigvis være solgt i her,
men du kan forspørge hos CRM med de data du har, det er dem som skal sige god for
det.
Adresse ha jeg ikke ved hånden den kan du få på dit motorkontor. Du kan også prøve
at ringe til Færdselsstyrelsen og spørge, de ved faktisk ufattelig mange ting.

MVH
Jes

"Import af veteran..."

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Morten Koch

Dato : 09-03-04 22:36

<Jes> skrev i en meddelelse
> Det ville jo hjælpe lidt hvis du ikke var så hemmelighedsfuld med hensyn
til
> hvilket køretøj / mærke / model det drejer sig om!!

Nåh ja
Der er nu ikke noget hemmeligt ved det. Hvis man følger linket vil man
foruden en række billeder, også kunne se, at det drejer sig om en " Orion N
600 Mobilhome", bygges på basis af en gammel Hanomag bund, og udstyret med
en "2-3 cylindret" Austin benzinmotor.

Jeg så godt en ref. til www.fstyr.dk i en tidligere tråd. De skal have et
kald imorgen
Og måske også CRM.