Spm: Eftertænding
Fra : P

Dato : 09-03-04 17:43

Hej i gruppen!

Hvad kan skyldes at en bil eftertænder? Lige når nøglen er drejet redder den
sig et par omdrejninger!
Jeg frygter hvis den en dag slet ikke slukker , hvad dælen man så gør!

Hilsner

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 09-03-04 18:10

"P" <spam@fake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> sig et par omdrejninger!
> Jeg frygter hvis den en dag slet ikke slukker , hvad dælen man så gør!

Hej

Det er et forkert oktantal i brændstoffet, hvilken vej det går galt husker
jeg ikke, men jeg mener det kommer ved for lavt oktantal.
Den skal nok stoppe, om ikke andet når tanken er tom, eller når den ryster
sig selv i stykker

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : P

Dato : 09-03-04 18:17

Hej

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" skrev i en meddelelse
> Det er et forkert oktantal i brændstoffet
[klip]

Det er jeg sikker på det ikke er. Har altid tanket 95 Oktan, og har tjekket
sidste kvittering - jeg valgte rigtigt :) Andre input?

Hilsner

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-04 18:19

P wrote:
> Hej i gruppen!
>
> Hvad kan skyldes at en bil eftertænder? Lige når nøglen er drejet
> redder den sig et par omdrejninger!

Det kan f.eks. være for lavt oktan tal i benzinen, eller koks aflejringer i
motoren som "glødetænder" efter at du har drejet nøglen.

> Jeg frygter hvis den en dag slet ikke slukker , hvad dælen man så gør!

Du kan f.eks stoppe den i gear, hvis den er med manuelt gear.
Sæt bilen i højeste gear, og slip koblingen samtidigt med at du træder på
bremsen, så skulle den gerne stoppe.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : P

Dato : 09-03-04 18:24

Hej igen....

Per Beer Hansen, skrev i en meddelelse:
> [...]
> Du kan f.eks stoppe den i gear, hvis den er med manuelt gear.
> Sæt bilen i højeste gear, og slip koblingen samtidigt med at du træder på

Nå ja selvfølgelig, sådan kan den jo til nød stoppes - tak!
Ang. koksaflejringer har den fået V-power over et par måneder, men hvad kan
ellers prøves?

Hilsner

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-04 19:08

P wrote:

> Nå ja selvfølgelig, sådan kan den jo til nød stoppes - tak!
> Ang. koksaflejringer har den fået V-power over et par måneder, men
> hvad kan ellers prøves?

Hvad er det for en bil du har ?
Karburator eller indsprøjtning ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : P

Dato : 09-03-04 19:32

Hej!

"Per Beer Hansen" skrev:
> Hvad er det for en bil du har ?
> Karburator eller indsprøjtning ?
[klip]

Citroën BX, karburator..

hilsner

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-04 19:37

P wrote:

> Citroën BX, karburator..

Har du forsøgt at "rense" den ud en tur på motorvejen ?
(dvs køre en pænt lang tur med god/høj fart)
Ellers kan det måske være en kombination af koksaflejringer i motoren samt
forkert svømmerstand i karburatoren.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : P

Dato : 09-03-04 20:15

> [...]
> (dvs køre en pænt lang tur med god/høj fart)
> Ellers kan det måske være en kombination af koksaflejringer i motoren samt

hmm...kunne da prøve...tak..
hilsner

Fra : Olesen

Dato : 09-03-04 22:04

"P" <spam@fake.com> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen"skrev i en meddelelse

> [klip]
>
> hmm...kunne da prøve...tak..

Vil hjælpe 3 dage, så er den gal igen.
Det er en kur, men ingen løsning.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 22:26

Din tændign står forkert, få den justeret så køre det igen- har gjort det mange
mange gang på værkstedet.........

"Re: Eftertænding"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 20:26

> Hvad kan skyldes at en bil eftertænder? Lige når nøglen er drejet redder
den
> sig et par omdrejninger!
> Jeg frygter hvis den en dag slet ikke slukker , hvad dælen man så gør!

Kender ikke lige kaburatoren på en citron men hvis den har en ledning hen
til kaburatoren så er det fordi en lille ventil skal lukke for
benzintilførslen når man drejer nøglen. Kan være at denne ventil er groet
til.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-03-04 22:46

> [...]
> til kaburatoren så er det fordi en lille ventil skal lukke for
> benzintilførslen når man drejer nøglen. Kan være at denne ventil er groet

Og hvis den har vacuumreguleret fortænding, er det det, der er problemet. Ny
slange og/eller vacuumdåse. Va.dåsen checkes ved at suge, evt med en anden
stump slange, den må ikke tabe undertrykket.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : P

Dato : 10-03-04 06:53

Hej!!

"Preben Riis Sørensen" "Tom" og "Jes" svarede> >

Tak for input! Så er der da noget at studse over!
Hilsner

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-03-04 00:57

> Hej!!
>
> "Preben Riis Sørensen" "Tom" og "Jes" svarede> >
>
> Tak for input! Så er der da noget at studse over!
> Hilsner

Når du har studset færdig, vil vi gerne høre om løsningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : P

Dato : 16-03-04 07:05

Hej

"Preben Riis Sørensen" skrev i en meddelelse
> Når du har studset færdig, vil vi gerne høre om løsningen.

Og den skal da gerne følge. Satsede på kort tids løsningen i første omgang -
en godt tur på motorvejen som foreslået. Indtil videre er det langtids
løsningen da det gjorde at problemet forsvandt foreløbigt. Er det ikke
vedvarigt vender jeg frygteligt tilbage :)

Hilsner