Tågelugter
Fra : Jacob

Dato : 09-03-04 17:18

Er der nogen der har et godt bud på et par uoriginale tågelygter af god
kvalitet? HAr brugt nogen fra Thansen til 350 kroner, men de er alt for
diffuse = slet ingen effekt i tåge.

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-03-04 22:13

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> diffuse = slet ingen effekt i tåge.

Jeg har endnu ikke kørt i tåge med tågeforlygter der duede til en skid. (Har
kun prøvet originale fabriksmonterede). De giver lidt mere lys ud i siderne,
men ikke en bønne fremad.

Tåbelygter er en ubrugelig pestilens.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 14:48

> Tåbelygter er en ubrugelig pestilens.

Ikke helt - i mørke og samtidig meget tæt sne er de den eneste mulighed for
at kunne komme frem.

Men så skal de almindelige lygter slukkes, da de ellers forhindrer
tågelygternes "vise-vej-evne" ved at kaste lyset tilbage i dine øjne.

Det er ikke alle, der ved det, men man opdager det, hvis man prøver at køre
i tæt sne langt, langt ude på landet eller oppe i Sverige.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-04 14:52

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Det er ikke alle, der ved det, men man opdager det, hvis man prøver at køre
> i tæt sne langt, langt ude på landet eller oppe i Sverige.

Så så i området omkring Stenløse duer det altså også!
Det forhindrer effektivt at man kører af vejen fordi snefoget gør een
tosset.

--
Roberto Saldo

Fra : Per O. Madsen

Dato : 09-03-04 23:42

> [...]
> Er der nogen der har et godt bud på et par uoriginale tågelygter af god
> kvalitet? HAr brugt nogen fra Thansen til 350 kroner, men de er alt for

Glem tåbelygterne. I tåge kan du ikke bruge dem til en skid, og i klart vejr
generer de bare vi andre modkørende.
Den bil jeg selv går og venter på har fabriksmontere tåbelygter, og det er
nok en af de få ting jeg absolut ikke regner med at skulle bruge til en
skid. De bliver nok tændt én gang når jeg får bilen leveret, bare for at se
om de virker, men ellers NOT !

Per O.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 10-03-04 14:38

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message
> De bliver nok tændt én gang når jeg får bilen leveret, bare for at se
> om de virker, men ellers NOT !

De bliver også checket til syn, om de virker, så hvis du beholder din bil
sålænge, så...

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 10-03-04 18:14

> [...]
> Er der nogen der har et godt bud på et par uoriginale tågelygter af god
> kvalitet? HAr brugt nogen fra Thansen til 350 kroner, men de er alt for

Troede de var beregnet til at få skodbiler til at se bedre ud i ejermandens
øjne og til at blænde modkørende?

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 19:09

> Troede de var beregnet til at få skodbiler til at se bedre ud i
ejermandens

Kunne ikke have sagt det bedre selv.

--
/Jan W Nielsen