Grotesk historie
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 14:21

Fra Ekstra Bladet - men jeg oplevede noget lignende i Italien her til
sommer. Der var det bare frugt og grønt, var stoppet ind i en lille bil.. og
ovenpå.. og på siden..

En palæstinensisk taxichauffør har mistet sit kørekort,
fordi han havde for mange passagerer i sin bil, rapporterede den israelske
avis Maariv søndag.

Ifølge avisen standsede israelsk politi ved en
rutineinspektion bilen lørdag på den israelsk-besatte Vestbred. Politiet så
med stadig større forbløffelse til, mens barn efter barn steg ud af
Mercedes-bilen, og da alle var ude, blev der talt 27 børn.

Chaufføren, der også måtte betale ca. 2000 kr. i depositum
for at sikre, at han møder op i retten for at have haft for mange passagerer
med, sagde ifølge politiet, at han havde regnet med, at det israelske
færdselspoliti ikke var på arbejde om lørdagen, den ugentlige jødiske
helligdag.

/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 14:25

> [...]

> med stadig større forbløffelse til, mens barn efter barn steg ud af
> Mercedes-bilen, og da alle var ude, blev der talt 27 børn.

Godt gået, da jeg gik i folkeskolen tog vores lærer nogle fra klassen med en
tur i hans VW 1303 boble. Vi var 11 børn i den og der var eder... ikke meget
plads som jeg husker det, men vi havde det sjovt

Man tænkte ikke på sikkerhedsseler osv. dengang.

--
Tom

Fra : Jogster

Dato : 09-03-04 18:56

> Man tænkte ikke på sikkerhedsseler osv. dengang.

Du må da også godt være 11 personer i en bil idag selvom der ikke er
sikkerheds seller til det....

Fra : Per O. Madsen

Dato : 09-03-04 23:45

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> [...]

> med, sagde ifølge politiet, at han havde regnet med, at det israelske
> færdselspoliti ikke var på arbejde om lørdagen, den ugentlige jødiske

En ret væsentlig del af arabere/palæstinensere her i landet kører jo også
med deres børn frit flagrende rundt i bilen. Mon ikke det er en alternativ
form for trafikmoral ? "Eller også har de bare børn nok til at kunne undvære
et par af dem hvis de kører galt !" - Nå det var nu ironisk ment, for jeg
har da ellers opfattelsen af at de holder umanerligt meget af deres børn,
men bare ikke fatter at de risikerer at miste dem på grund af manglende
sikkerhedsseler !!

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 23:52

> men bare ikke fatter at de risikerer at miste dem på grund af manglende
> sikkerhedsseler !!

Sådan er det nok bare, ja.

Sådan opførte vi os jo også for tyve år siden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 10-03-04 11:42

> [...]

> med, sagde ifølge politiet, at han havde regnet med, at det israelske
> færdselspoliti ikke var på arbejde om lørdagen, den ugentlige jødiske

He he, var det ham her?
http://www.denhvideklat.dk/'bin-laden/Foto/053.jpg/'

MVH Niels