Dæk: Alternativ til Toyo
Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-03-04 14:13

Hej,

Jeg har en BWM e36 328i, og har hidtil kørt på Toyo T1S Proxes i
dimensionen 225/50/16.

Jeg synes dog at dækkene slides temmeligt hurtigt, og vil høre om nogen har
erfaringer med andre sportslige dæk med lignende egenskaber, i prisklassen
omkring 1000 kr/stk. Længere holdbarhed er dog en egenskab jeg ville sætte
pris på

/lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 19:08

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> nogen har erfaringer med andre sportslige dæk med lignende
> egenskaber, i prisklassen omkring 1000 kr/stk. Længere holdbarhed er

Hvad med Falken ZE-502 eller Federal SS 535?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-03-04 17:45

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

>Federal SS 535?

Dem har jeg godt nok ikke hørt om før.
Er det http://www.federaltyres.com.au/car/ss535.htm ?

Hvem forhandler dem i .de/.dk?

mvh/lars

Fra : John Sahl

Dato : 10-03-04 18:06

http://www.shop.daekbutikken.dk/shop/ har dem i al fald.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 06:22

Lars Knudsen wrote:

> Dem har jeg godt nok ikke hørt om før.
> Er det http://www.federaltyres.com.au/car/ss535.htm ?
>
> Hvem forhandler dem i .de/.dk?

Det gør jeg bl.a.
http://www.cf-offroad.dk/daek/federal.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-04 08:33

> Det gør jeg bl.a.
> http://www.cf-offroad.dk/daek/federal.htm

Hvad er deres hastighedsmærkning? V?

/lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 09:09

Lars Knudsen wrote:

> Hvad er deres hastighedsmærkning? V?

Ja, de er godkendt til 240 km/t...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 11-03-04 09:23

Morten Fruergaard wrote:
> Ja, de er godkendt til 240 km/t...

Har du nogen personlig erfaring med dem?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-03-04 10:10

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in news:c2p7f2$eit$1
@dknews.tiscali.dk:

> Har du nogen personlig erfaring med dem?

Jeg hører også gerne herom; min lokale superduperdækmand mente ikke at der
ville være bedre holdbarhed på de nævnte dæk, end på Toyo T1s. Med samme
holdbarhed vil prisen pr. km. dog være lavere. Så er der bare egenskaberne
tilbage - er de sammenlignelige?

/lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 10:51

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> Med samme holdbarhed vil prisen pr. km. dog være lavere. Så er der
> bare egenskaberne tilbage - er de sammenlignelige?

Jeg sælger både Toyo og Federal dæk.
Pga. prisen sælger jeg flest Federal, og jeg har ikke hørt noget negativt om
dem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 10:39

John Sahl wrote:
> Har du nogen personlig erfaring med dem?

Niks. Jeg skal ikke have gadedæk på min 4x4...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 11-03-04 10:45

Morten Fruergaard wrote:
> Niks. Jeg skal ikke have gadedæk på min 4x4...

P.S. Den sølvfarvede Uno T fra Spanien ankommer til
Hamborg i næste uge hvor jeg så henter den! YES!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 11:05

John Sahl wrote:
> P.S. Den sølvfarvede Uno T fra Spanien ankommer til
> Hamborg i næste uge hvor jeg så henter den! YES!

Tillykke...
Gælder mig til at se/prøve den...
Kommer den med til Bella?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 11-03-04 11:14

Morten Fruergaard wrote:
> Tillykke...
> Gælder mig til at se/prøve den...

Me too

> Kommer den med til Bella?

Det kunne faktisk godt være den burde det, lad mig se
om jeg kan få det presset ind i skemaet!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 11:13

John Sahl wrote:
> Det kunne faktisk godt være den burde det, lad mig se
> om jeg kan få det presset ind i skemaet!

Dét kan du...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 12-03-04 08:18

Morten Fruergaard wrote:

> Dét kan du...

Det håber jeg da, men nu er muligheden for at jeg måske
skal stå der inde på en af standene forholdsvis store, da
Fiat Klub Danmark har et par biler med i år

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 12:15

Morten Fruergaard wrote:

> Ja, de er godkendt til 240 km/t...

Hmmm jeg er lidt skeptisk mht kineserdæk.
Mig wheels sælger noget der hedder NanKang.
Hvordan mon de er sammenlignet med de store navne Pirelli, Bridgestone
osv?.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 12:53

> Mig wheels sælger noget der hedder NanKang.

*LOOOL*

> Hvordan mon de er sammenlignet med de store navne Pirelli, Bridgestone
> osv?.

Det er sjældent, at en "bambus"-producent har samme kvalitet. Jeg kan snart
ikke huske, jeg nogensinde har set det.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 13:05

Jan W Nielsen wrote:

> *LOOOL*

Ja ja der burde ha' stået Big Wheels.

Nankang er rigtigt nok.

<http://www.bigwheels.dk/D%E6k/Nankang.htm>

Deres logo ligner et Yokohama ripoff.

Helt ærligt!

> Det er sjældent, at en "bambus"-producent har samme kvalitet. Jeg kan snart
> ikke huske, jeg nogensinde har set det.

Tænkte jeg nok.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 13:13

> Ja ja der burde ha' stået Big Wheels.
> Nankang er rigtigt nok.

Det var faktisk mere "NanKang", jeg grinede af. Sikke et navn - det lyder
som en joke.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 11-03-04 13:29

Jan W Nielsen wrote:
> Det var faktisk mere "NanKang", jeg grinede af. Sikke et navn - det
> lyder som en joke.

Så prøv at tjekke Fiarmaet website

Fra : John Sahl

Dato : 11-03-04 13:30

Jan W Nielsen wrote:
> Det var faktisk mere "NanKang", jeg grinede af. Sikke et navn - det
> lyder som en joke.

Så prøv at tjekke firmaets website

*ignorer venligst indlægget med tastefejlene*

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 13:34

John Sahl wrote:

> Så prøv at tjekke firmaets website

De har diplomer!

<http://www.nankang.com.tw/html/egood1.htm>

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 13:53

> De har diplomer!

Kanon - jamen så er det jo bare at købe ind.. ))

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 11-03-04 23:39

On Thu, 11 Mar 2004 12:15:01 +0100, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Hmmm jeg er lidt skeptisk mht kineserdæk.
>Mig wheels sælger noget der hedder NanKang.
>Hvordan mon de er sammenlignet med de store navne Pirelli, Bridgestone
>osv?.

Jeg har ikke hørt noget godt om NanKang dæk i de størrelser der passer
på en Land-Rover. Gummiblandingen eller er det nylon-blanding er hård
som sten og har intet vejgreb på asfalt, hvis der er bare antydningen
af fugt. En bekendt påstår at hans gamle 88" Land-Rover med 62 HK,
uden problemer lavede powerslide i rundkørslerne, det var faktisk et
problem at undgå det!

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 09:24

Morten From Søndergaard wrote:

> [...]
> af fugt. En bekendt påstår at hans gamle 88" Land-Rover med 62 HK,
> uden problemer lavede powerslide i rundkørslerne, det var faktisk et

Ævs!

Det var også det indtryk jeg havde, at de ikke duer i det fugtige.
Da Danmark er et temmeligt fugtigt sted også om sommeren vil jeg styre
udenom.

Men Center Dæk & Fælge har F1 GDS3 til sølle 1099,- så det er nok den
vej jeg tager :)

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-03-04 10:21

Roberto Saldo wrote:

> Men Center Dæk & Fælge har F1 GDS3 til sølle 1099,- så det er nok den
> vej jeg tager :)

Tja..
Hvilken størrelse er det i?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 11:18

Morten Fruergaard wrote:

> Tja..
> Hvilken størrelse er det i?

205/50ZR16

204/45WR16 står i 1075,-

Men mit speedometer viser et nøk for lidt så derfor de store :)

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-03-04 11:19

Roberto Saldo wrote:
> 204/45WR16 står i 1075,-

Det var satme en noget special størrelse...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 11:30

Morten Fruergaard wrote:

> Det var satme en noget special størrelse...

Nåh ja der burde jo ha stået 205 :)

--
Roberto Saldo

Fra : John Sahl

Dato : 12-03-04 11:35

Roberto Saldo wrote:
> Nåh ja der burde jo ha stået 205 :)

Man ved jo aldrig med de der japanere ,-)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 11:34

John Sahl wrote:

> Man ved jo aldrig med de der japanere ,-)

Nåh var det ikke bmw der lavede skumle bredder engang i ruder konges tid??

GoodYear er da heller ikke gule så vidt jeg ved. Bridgestone derimod er.

--
Roberto Saldo

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-03-04 08:52

Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote in

> Jeg har en BWM e36 328i, og har hidtil kørt på Toyo T1S Proxes i
> dimensionen 225/50/16.

Valget faldt på Uniroyal RainSport 1.
http://shor.ter.dk/446381201

Jeg måtte slippe 3840,- for 4 stk, monteret og afbalanceret.

Hvis gruppen har interesse i en subjektiv sammenligning i forhold til
Toyo'erne, må i give lyd.

/lars

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 08:51

On 12 Mar 2004 07:51:30 GMT, Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote:

>Jeg måtte slippe 3840,- for 4 stk, monteret og afbalanceret.

Det er en okay pris - hvor?
Daekonline skal ha' 3.700 kr leveret, men så skal dækkene jo monteres

>Hvis gruppen har interesse i en subjektiv sammenligning i forhold til
>Toyo'erne, må i give lyd.

Du finder en test på www.adac.de - men Toyo er ikke blandt.
Dit valgte dæk placerer sig testmæssigt i midten...

/Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-04 10:36

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in

> Det er en okay pris - hvor?
> Daekonline skal ha' 3.700 kr leveret, men så skal dækkene jo monteres

ATU, Flensborg.

De fortalte iøvrigt at det høje dækslid er et kendt fænomen på e36 med M
undervogn, pga. manglende/besværlige justeringsmuligheder.

/lars

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 08:38

On 09 Mar 2004 13:13:22 GMT, Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote:

> [...]
>omkring 1000 kr/stk. Længere holdbarhed er dog en egenskab jeg ville sætte

www.daekonline.dk er somk regel ret billig - ved hvert dæk kan du få
en test at se ved at klikke på dækket. Testpunkterne dækker også slid

Interessant at autobild eksempelvis ikke kan anbefale et Goodyear
Ventura i visse størrelser...

Det var dælme billigt - Reifendirekt (www.daekonline.dk) tager 1012
kr, leveret...

/Mogens

Fra : Nismo

Dato : 16-03-04 17:35

Fulda Extremo 215/40 16'' kører jeg selv på nu og det er de beste dæk jeg
indtil nu har kørt på. Kan bestemt anbefales.

Nismo

--

-----
På internettet www.johnnyg.dk

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 20:54

On Tue, 16 Mar 2004 17:34:54 +0100, "Nismo" <nissansunnyFJERN@ofir.dk>
wrote:

>Fulda Extremo 215/40 16'' kører jeg selv på nu og det er de beste dæk jeg
>indtil nu har kørt på.

Som jeg skriver et andet sted er det svært at bedømme og måske endda
meget individuelt. Det nævnte dæk får kun en middelmådig bedømmelse i
de tyske medier, hvor følgende bl.a. skrives: niedriger Preis, lange
Nass- und Trockenbremswege, hoher Rollwiederstand, (lav pris, lange
standselængder ved såvel tør som våd vejbane, høj rullemodstand -
larmende, stort slid og dårlig komfort).

/Mogens