/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dum diesel ...?
Fra : Rasmus ...


Dato : 08-03-04 21:31

På en skala fra 1 til 10 hvor 10 er det dummeste; hvor dumt
vil det være at købe en 4-5 år gammel diesel-bil i 150.000-
kroners-klassen fremfor en benzin-bil hvis ens kørselsbehov
er mindre end 15.000 km pr. år? Begrund gerne dit svar
--
Rasmus



 
 
Davidsen (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Davidsen


Dato : 08-03-04 22:27

"Rasmus ..." <atmothaildotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:404cd810$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> På en skala fra 1 til 10 hvor 10 er det dummeste; hvor dumt
> vil det være at købe en 4-5 år gammel diesel-bil i 150.000-
> kroners-klassen fremfor en benzin-bil hvis ens kørselsbehov
> er mindre end 15.000 km pr. år? Begrund gerne dit svar
> --
> Rasmus
>
>

Hvis de 15.000 km fordeles på 10 ture á 1500 km er det knap så dumt som hvis
det er 1500 ture á 10 km
Hvis man ikke har noget imod at give lidt ekstra for bilen, og betale
dobbelt vægtafgift er det vel ikke så dumt?

Jeg står selv i den lidt (meget?) tåbelige situation, at jeg VIL køre
diesel - aner ikke hvorfor, thi kørselsbehovet berettiger ikke til det...
De saglige svar vil jeg derfor overlade til andre.

Mvh
Davidsen



Uni Bull (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 08-03-04 22:36

Davidsen wrote:
> Jeg står selv i den lidt (meget?) tåbelige situation, at jeg VIL køre
> diesel - aner ikke hvorfor, thi kørselsbehovet berettiger ikke til
> det...

....kender det... Bezinfolk vil sikkert ikke forstå det, men andre
diesel-folk forstår os
--
Uni Bull
København K
http://uni.bull.dk - støjdæmpning af min computer



AA (08-03-2004)
Kommentar
Fra : AA


Dato : 08-03-04 22:39

Hver gang jeg kommer fra min 320d over i en benzinen undrer jeg mig - der
mangler noget i Benzineren - de virker bovlamme med deres svage moment -
derfor kører jeg også diesel selvom jeg kun kører ca 20.000 km om året.

"Uni Bull" <Nojoy@sorry.com> skrev i en meddelelse
news:c2ip0a$1r9ik5$1@ID-207183.news.uni-berlin.de...
> Davidsen wrote:
> > Jeg står selv i den lidt (meget?) tåbelige situation, at jeg VIL køre
> > diesel - aner ikke hvorfor, thi kørselsbehovet berettiger ikke til
> > det...
>
> ...kender det... Bezinfolk vil sikkert ikke forstå det, men andre
> diesel-folk forstår os
> --
> Uni Bull
> København K
> http://uni.bull.dk - støjdæmpning af min computer
>
>



Jakenold (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Jakenold


Dato : 08-03-04 22:52

Men vi ses alligevel på krybesporet? ;-p

--
Med venlig hilsen

Jakob



Claus Fabritius (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 09-03-04 08:53

"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:404ce811$0$13960$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hver gang jeg kommer fra min 320d over i en benzinen undrer jeg mig - der
> mangler noget i Benzineren - de virker bovlamme med deres svage moment -
> derfor kører jeg også diesel selvom jeg kun kører ca 20.000 km om året.

Og når jeg sætter mig ind i en diesel undrer jeg mig over hvordan den kan
være sjov at køre, hvis man godt vil flytte sig lidt ;)

Kan du forresten ikke skrive under det du svarer på? Det gør det nemmere at
overskue.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 14:30


"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:404ce811$0$13960$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hver gang jeg kommer fra min 320d over i en benzinen undrer jeg mig - der
> mangler noget i Benzineren - de virker bovlamme med deres svage moment -
> derfor kører jeg også diesel selvom jeg kun kører ca 20.000 km om året.
>

Prøv så at købe dig en benzin med turbo, så vil du stå tilbage med med den
samme fornemmelse når du sætter dig ind i BMW'en.

/Claus




Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 14:34

> Prøv så at købe dig en benzin med turbo, så vil du stå tilbage med med den
> samme fornemmelse når du sætter dig ind i BMW'en.

Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.

--
/ Jan W Nielsen




Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 14:59


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:404dc7ce$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Prøv så at købe dig en benzin med turbo, så vil du stå tilbage med med
den
> > samme fornemmelse når du sætter dig ind i BMW'en.
>
> Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.
>

Ja men sikkert til samme pris :)

/Claus



Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 15:07

> > Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.

> Ja men sikkert til samme pris :)

Jep - i hvert fald hvis vi taler INDKØBS-pris. Alt andet vælter fuldstændig
budgettet for benzineren med dobbelt så mange hestekræfter.

Min pointe er blot, at jeg en Golf TDi 100 ikke er amok-sløv - men det er
den sørme godt nok med en alm 1,6-motor med 100 hk.

--
/ Jan W Nielsen




Roberto Saldo (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-03-04 15:11

Jan W Nielsen wrote:
>>>Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.
>
>
>>Ja men sikkert til samme pris :)
>
>
> Jep - i hvert fald hvis vi taler INDKØBS-pris. Alt andet vælter fuldstændig
> budgettet for benzineren med dobbelt så mange hestekræfter.
>
> Min pointe er blot, at jeg en Golf TDi 100 ikke er amok-sløv - men det er
> den sørme godt nok med en alm 1,6-motor med 100 hk.

Koster de det samme?

--
Roberto Saldo

Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 15:22

> Koster de det samme?

Nej, da..

Du plejer da ikke at være så sløv - kører du på miljø-diesel..? .-)))

--
/Jan W Nielsen




Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 15:25

> Koster de det samme?

Det her er jo ikke en konkurrence, der skal få benzinbiler - eller deres
ejere - til at se dumme ud. Det handler blot om, at en dieselbil med x-antal
hk ikke altid er så sløv som dens benzinmæssige modstykke.

I kan totalregnskabet jo et vise, at de faktisk KOSTER det samme - eller at
dieselbilen måske er billigere end den effektmæssigt tilsvarende benziner.

--
/Jan W Nielsen





Roberto Saldo (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-03-04 15:45

Jan W. Nielsen wrote:
>>Koster de det samme?
>
>
> Det her er jo ikke en konkurrence, der skal få benzinbiler - eller deres
> ejere - til at se dumme ud. Det handler blot om, at en dieselbil med x-antal
> hk ikke altid er så sløv som dens benzinmæssige modstykke.

Nej nej, men jeg mener bare at står man og skal vælge er der jo visse
parametre man bruger.

Feks at man kører 50.000km om året.

Det er næppe pga økonomien at man vælger en diesel med 150hk, måske
som nødundskyldning men ikke primært.

> I kan totalregnskabet jo et vise, at de faktisk KOSTER det samme - eller at
> dieselbilen måske er billigere end den effektmæssigt tilsvarende benziner.

Det er også svært at vurdere på forhånd.

Biler er og bliver et økonomisk hul man kan blive ved med at kaste
penge i. Det der er tricket er at finde en bil man kan lide at køre i,
så klarer man nok det økonomiske.

--
Roberto Saldo

Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 16:41

> Biler er og bliver et økonomisk hul man kan blive ved med at kaste
> penge i. Det der er tricket er at finde en bil man kan lide at køre i,
> så klarer man nok det økonomiske.

Enig - hilsen ham med den gamle Opel...

--
/Jan W Nielsen





Mogens... (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-03-04 12:03

On Tue, 9 Mar 2004 15:24:50 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Det handler blot om, at en dieselbil med x-antal
>hk ikke altid er så sløv som dens benzinmæssige modstykke.

Jow - du glemmer hele tiden: "Uden nedgearing".
En diesel kan ikke en skid, hvis man kører sportsligt. Jow..., den kan
køre uinspirerende langt på literen.

Jég ville desuden foretrække, at du foretog en lidt mere reel
sammenligning, hvor du vælger diesel-/benzinbilerne ift. pris istedet
for ift. hk.

Du får jo noget mere "bil" for pengene i benzinudgaven:
Ford Mondeo 2,5 V6 Sport 170 hk/220 Nm - Ford Mondeo 2,0 TDCi 115
hk/280 Nm:
8.5 sek, 220 km/t, 9.8 km/l - 10.8 sek, 197 km/t, 17.7 km/l

>I kan totalregnskabet jo et vise, at de faktisk KOSTER det samme - eller at
>dieselbilen måske er billigere end den effektmæssigt tilsvarende benziner.

Regn selv på det - i ovenstående tilfælde er dieselbilen altid
billigst, men som nævnt har dén en anden "omkostning":
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp
Værditab, service, dæk og lign, er ikke medtaget i linkets beregning

I Penge &Privatøkonomi nr. 4 - april 2003 - kan man se en samlet
oversigt over de 550 nye biler. Tallene omfatter udgiften ved at køre
i en bil de første tre år. Der er medregnet værditab,
service-eftersyn, dækskift, reservedele, finansiering, forsikring,
brændstof og ejerafgift.


/Mogens

Ukendt (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-04 12:30



> I Penge &Privatøkonomi nr. 4 - april 2003 - kan man se en samlet
> oversigt over de 550 nye biler. Tallene omfatter udgiften ved at køre
> i en bil de første tre år. Der er medregnet værditab,
> service-eftersyn, dækskift, reservedele, finansiering, forsikring,
> brændstof og ejerafgift.

Kan du huske konklusionen i hovedtræk?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-03-04 12:33

On Sun, 14 Mar 2004 12:29:58 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>> I Penge &Privatøkonomi nr. 4 - april 2003 - kan man se en samlet
>> oversigt over de 550 nye biler.

>Kan du huske konklusionen i hovedtræk?

ROFL


/Mogens

Jan W Nielsen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 14-03-04 14:54

> >Det handler blot om, at en dieselbil med x-antal
> >hk ikke altid er så sløv som dens benzinmæssige modstykke.

> Jow - du glemmer hele tiden: "Uden nedgearing".

Nej, det er med vilje, jeg undlader det. Når man glider rundt i gaderne,
gearer man jo ikke ned og kører rundt over 4500 o/min (jeg gør i hvert fald
ikke), og ved dette normale kørselsmønster er for eksempel en Passat 1,6
ufatteligt sløv. Det er den tilsvarende TDi 110 hk ikke.

> En diesel kan ikke en skid, hvis man kører sportsligt.

Helt enig, Mogens. Se blot hvorledes min Vectra sætter dieslen af i
accelerationen 80-120 gennem gearerne. Jeg oplevede det samme på
Jyllands-Ringen, da jeg var på formel-skole, og vi først kørte køreteknik i
egne biler.

> Jég ville desuden foretrække, at du foretog en lidt mere reel
> sammenligning, hvor du vælger diesel-/benzinbilerne ift. pris istedet
> for ift. hk.

Det er en anden snak, men det er også spændende, og det kan vi også godt.
Det komplicerer dog tingene lidt, for det med pris-sammenligningen er jo
uhyre afhængigt af, hvor meget der køres. (Jeg går ud fra, at vi taler
prisen for hele ejerskabet og ikke kun indkøbsprisen..?)

> I Penge &Privatøkonomi nr. 4 - april 2003 - kan man se en samlet
> oversigt over de 550 nye biler. Tallene omfatter udgiften ved at køre
> i en bil de første tre år. Der er medregnet værditab,
> service-eftersyn, dækskift, reservedele, finansiering, forsikring,
> brændstof og ejerafgift.

Hvilket kørselsbehov er lagt til grund for beregningerne...?

--
/Jan W Nielsen




Mogens... (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-03-04 17:57

On Sun, 14 Mar 2004 14:53:43 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvilket kørselsbehov er lagt til grund for beregningerne...?

Jeg vil tro, det er de sædvanlige 15-20.000 km årligt...


/Mogens

Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 23:05


> > > Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.
>
> > Ja men sikkert til samme pris :)
>
> Jep - i hvert fald hvis vi taler INDKØBS-pris. Alt andet vælter
fuldstændig
> budgettet for benzineren med dobbelt så mange hestekræfter.

Hvad skal jeg sige - boller fra Kohberg.

> Min pointe er blot, at jeg en Golf TDi 100 ikke er amok-sløv - men det er
> den sørme godt nok med en alm 1,6-motor med 100 hk.

Jow deeeet, den render ikke sådan lige hjemmefra, men er så også adskillige
tusindelapper billigere.
Jeg har jo indrømmet at skulle jeg vælge imellem en 100 Hk (Turbo)diesel
eller 100 Hk benzin så tog jeg diesel bilen.
Skulle jeg vælge mellem en 130 Hk TDI og f.eks en 150 Hk FSI tog jeg nok
også diesel modelen.

Men hele diskusionen startede med en TDI vs. en 150 Hk 1,8 Turbo bensin.
Og der ville jeg til enhver tid vælge Turbo bensin'en som den bedste
"køremaskine" til mit temperament.
Selvom den på pairet er svagere i momentet har den alligevel en bredt og
fladt momentforløb at gøre godt med, i modsætning til TDI'eren som ofte
spidser voldsomt omkrin maxpunktet for derefter at falde til "ingenting".

/Claus





Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 23:25

> Men hele diskusionen startede med en TDI vs. en 150 Hk 1,8 Turbo bensin.
> Og der ville jeg til enhver tid vælge Turbo bensin'en som den bedste
> "køremaskine" til mit temperament.


Enig i alt.

(Medmindre jeg havde et kæmpe kørselsbehov)

--
/Jan W Nielsen




Roberto Saldo (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-03-04 15:00

Jan W Nielsen wrote:
>>Prøv så at købe dig en benzin med turbo, så vil du stå tilbage med med den
>>samme fornemmelse når du sætter dig ind i BMW'en.
>
>
> Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.

Og hvorfor? - fordi den tager flere omdrejninger! (ta-daa)
Lur mig om der ikke blive forsket i at få oliebilerne til at ta' flere
snoninger.

--
Roberto Saldo

Ukendt (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-04 22:55


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c2kile$p9f$1@news.net.uni-c.dk...
> Jan W Nielsen wrote:
> >>Prøv så at købe dig en benzin med turbo, så vil du stå tilbage med med
den
> >>samme fornemmelse når du sætter dig ind i BMW'en.
> >
> >
> > Det er klart - men så har bilen jo også dobbelt så mange hestekræfter.
>
> Og hvorfor? - fordi den tager flere omdrejninger! (ta-daa)
> Lur mig om der ikke blive forsket i at få oliebilerne til at ta' flere
> snoninger.

Så skal man da putte noget i dieslen som kan gøre det hurtigere til at
brænde, problemet med Diesel (og jeg tror at jeg har sagt det før) er at det
brænder meget langsomt, så når man runder et vist antal omdr.ja så kan
forbrændingen ikke længere følge med.

/Claus



phk (12-03-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 12-03-04 16:41


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:404e3d4d$0$5961$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Så skal man da putte noget i dieslen som kan gøre det hurtigere til at
> brænde, problemet med Diesel (og jeg tror at jeg har sagt det før) er at
det
> brænder meget langsomt, så når man runder et vist antal omdr.ja så kan
> forbrændingen ikke længere følge med.

De løber vel nærmere livet af sig selv. Kommer den højt nok op i
omdrejninger omdannes dieselen til lattergas og så går det stærkt. Har jeg
læst et eller andet sted :)

Turbodiesel der trykker
er noget der rykker.

Wenn der Sommer steht vor der T D I
kriegt man wieder Grib, nah?!!


--
Per, Esbjerg



Hans Kjaergaard (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 10-03-04 10:01

On Mon, 8 Mar 2004 21:31:11 +0100, "Rasmus ..."
<atmothaildotcom@hotmail.com> wrote:

>På en skala fra 1 til 10 hvor 10 er det dummeste; hvor dumt
>vil det være at købe en 4-5 år gammel diesel-bil i 150.000-
>kroners-klassen fremfor en benzin-bil hvis ens kørselsbehov
>er mindre end 15.000 km pr. år? Begrund gerne dit svar
1 Det er ikke dumt.

Både en benzin og en diesel har det bedst når de er varme,
(gemmenvarme). Det er mit indtryk at benzin og diesel-motorer er lige
lang tid om at blive gemmenvarme (ikke at forveksle med "varme i
kabinen" / "KølevandsTemperaturmåleren står stabilt")
Så er enes behov mange små ture har man det samme problem, nemlig at
motoren er svinet til indvendigt. Man kan selvf. vælge at køre med et
af de store benzinselskabers SuperBenzin (Til ekstra høj pris) der er
selvrensende, det taler for en benzin. Man kan selv købe tilsvarende
tilsætningsstoffer til diesel, Så der er stadig fritvalg, men mange
småturer koster ekstra, både i drift og levetid.

Når det kommer til forurening kan man desværre ikke lave direkte
sammenligninger, de sviner på hver sin måde. Og man kan stadig ikke
sammenligne æbler og bananer. Der er dog folk der tror at man kan sige
at "Sorte pletter i lungerne" er værre end "giftig gas i luften". Den
slags er ikke objektivt, men hører til i afdelingen for "tro".

Hvis vi snakker brugt bil, så er det min erfaring at der er væsentligt
færre driftforstyrrelser ved diesel end benzin.
Det altoverskyggende problem jeg har haft ved benzin har været
"tænding", dvs. tændrør, tændrørskabler, tændingsanlæg
(platiner/elektronik/mekanik).
Hvis en diesel har strøm nok (problem hvis der er langt mellem turene)
og gløderørene og starter er i orden, så kommer man også ud at kører.

I holdbarhed er diesel også en vinder i langt de fleste tilfælde. Men
detter er nok ikke interesant med det lave kørselsbehov i mente.

Hvis man godt kan lide at "komme først til rødt lys", foretage
overhalinger tit og ofte, bør man nok holde sig fra diesel. De nyeste
dieseler er kommet godt med hvad angår HK/moment, men det er stadig
benzinernes domæne.

/Hans

Roberto Saldo (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 10-03-04 10:27

Hans Kjaergaard wrote:
> On Mon, 8 Mar 2004 21:31:11 +0100, "Rasmus ..."
> <atmothaildotcom@hotmail.com> wrote:
>
>
>>På en skala fra 1 til 10 hvor 10 er det dummeste; hvor dumt
>>vil det være at købe en 4-5 år gammel diesel-bil i 150.000-
>>kroners-klassen fremfor en benzin-bil hvis ens kørselsbehov
>>er mindre end 15.000 km pr. år? Begrund gerne dit svar
>
> 1 Det er ikke dumt.
>
> Både en benzin og en diesel har det bedst når de er varme,
> (gemmenvarme). Det er mit indtryk at benzin og diesel-motorer er lige
> lang tid om at blive gemmenvarme (ikke at forveksle med "varme i
> kabinen" / "KølevandsTemperaturmåleren står stabilt")

Det er du så uenig med videnskaben om.

En af grundende til at diesel giver flere km/L er at selve den
thermodynamiske proces giver mere arbejde ud pr L brændstof og altså
mindre tabsenergi = spildvarme. Det betyder alt andet lige at
benzinmotoren bliver hurtigere varm, forudsat samme afgivne effekt
(udført arbejde *ikke* spidseffekt).
En lille dieselmotor der arbejder hårdt kan godt blive hurtigt varm
men så er der heller ikke så meget spark i handsken eller varme i kabinen.

Det kunne være interessant med en turbodiesel med variabelt
motorvolumen! Displacement on demand.

> Så er enes behov mange små ture har man det samme problem, nemlig at
> motoren er svinet til indvendigt. Man kan selvf. vælge at køre med et
> af de store benzinselskabers SuperBenzin (Til ekstra høj pris) der er
> selvrensende, det taler for en benzin. Man kan selv købe tilsvarende
> tilsætningsstoffer til diesel, Så der er stadig fritvalg, men mange
> småturer koster ekstra, både i drift og levetid.

Det er helt korrekt, men da man ialt kan forvente flere km pr motor
ved diesel bliver straffen (mistede km) også automatisk større ved at
pine sin motor på den måde (bagerbil symdromet).

> Når det kommer til forurening kan man desværre ikke lave direkte
> sammenligninger, de sviner på hver sin måde. Og man kan stadig ikke
> sammenligne æbler og bananer. Der er dog folk der tror at man kan sige
> at "Sorte pletter i lungerne" er værre end "giftig gas i luften". Den
> slags er ikke objektivt, men hører til i afdelingen for "tro".

???? det eneste der kommer ud i større mængder ad en varm benzinbil
med kat er CO2 måske lidt CO og så vanddamp.

De grimme partikler fra dieselbiler kommer altid og vedvarende uden et
passende filter og de er blevet værre (mindre partikler) på det sidste.

> Hvis vi snakker brugt bil, så er det min erfaring at der er væsentligt
> færre driftforstyrrelser ved diesel end benzin.
> Det altoverskyggende problem jeg har haft ved benzin har været
> "tænding", dvs. tændrør, tændrørskabler, tændingsanlæg
> (platiner/elektronik/mekanik).

Det er muligt.
Min erfaring er at servicerer man sin bil regelmæssigt er der sjældent
problemer.

> Hvis en diesel har strøm nok (problem hvis der er langt mellem turene)
> og gløderørene og starter er i orden, så kommer man også ud at kører.
>
> I holdbarhed er diesel også en vinder i langt de fleste tilfælde. Men
> detter er nok ikke interesant med det lave kørselsbehov i mente.
>
> Hvis man godt kan lide at "komme først til rødt lys", foretage
> overhalinger tit og ofte, bør man nok holde sig fra diesel. De nyeste
> dieseler er kommet godt med hvad angår HK/moment, men det er stadig
> benzinernes domæne.

Måske men jeg tror nu godt at en moderne TDi kan overraske en eller
anden benzinchauffut selvom han skulle komme først i mål når
forskrækkelsen har fortaget sig :)

--
Roberto Saldo

"Langturschauffører har altid brede overskæg, så de har noget at
stille en varm kop kaffe fra sig på under kørslen."

Carsten Petersen (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 10-03-04 12:45


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c2mn13$di8$1@news.net.uni-c.dk...
> --
> Roberto Saldo
>
> "Langturschauffører har altid brede overskæg, så de har noget at
> stille en varm kop kaffe fra sig på under kørslen."

*GGG*

--
Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste