Komfortlukning i Octavia
Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-03-04 09:23

Min far har fornylig fået en Octavia med Elegance udstyr. Der er
komfortlukning af vinduerne, men burde det ikke virke med fjernbetjeningen?

Jeg kan sagtens få det til at virke hvis jeg bruger nøglen i dørlåsen, men
hvis jeg bruger fjernbetjeningen virker det ikke. Skal man gøre et eller
andet specielt for at få det til at virke, eller kan man slet ikke det.

Jeg har nemlig på et tidspunkt været med til at lave en fjernbetjening til
en Octavia, som var leveret uden fjernbetjening, og der kunne vi godt få det
til at virke.

--
Mvh.

Michael Nielsen

Fra : Landberg

Dato : 06-03-04 09:30

> [...]
> en Octavia, som var leveret uden fjernbetjening, og der kunne vi godt få

Netop. Det virker med en eftermonteret fjernbetjening, men ikke med den
medleverede fjernbetjening. Hvorfor ved jeg ikke, men sådan er det.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-03-04 09:43

Landberg wrote:

> Netop. Det virker med en eftermonteret fjernbetjening, men ikke med
> den medleverede fjernbetjening. Hvorfor ved jeg ikke, men sådan er
> det.

Hmm... Så vidt jeg husker står der i instruktionsbogen at man med
komfortlukning kan anvende fjernbetjeningen til at åbne/lukke vinduerne....
Det er da noget rod, hvis det ikke virker med original fjernbetjeningen.

Mvh.

Michael Nielsen

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 06-03-04 13:56

"Michael Nielsen" <abuse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vinduerne....
> Det er da noget rod, hvis det ikke virker med original fjernbetjeningen.

jeg fik det demonstreret således at det kun er med nøglen isat det kan lade
sig gøre.
Men lyder da underligt at det lader sig gøre med en eftermonteret

mvh

Lars

Fra : Martin Sand.

Dato : 06-03-04 23:15

Michael Nielsen wrote:
> Min far har fornylig fået en Octavia med Elegance udstyr. Der er
> komfortlukning af vinduerne, men burde det ikke virke med
> fjernbetjeningen?

Hos Mercedes skal man holde knappen på fjernebetjeningen inde i 2 sekunder
(og blive ved med at holde den inde). Så ruller vinderne op indtil man giver
slip.
Men måske skal det aktiveres i bilens software? På VAG-biler kan man bl.a.
også vælge om kun førerdøren skal låses op, når man åbner bilen med
fjernbetjeningen (sikkert noget med overfalds-sikkerhed).

MVH Martin