Er rød en god farve til en Golf IV ??
Fra : Kim

Dato : 05-03-04 22:09

Jeg skal ud og se på en Golf IV TDI highline i Weekenden , og den har
egenlig det udstyr jeg er ude efter , den er Flashrød (havde dog hellere set
den i mørk blå) Er det en OK farve, eller er farven YT og trækker ned ved
salg ???

Mvh. Kim

Fra : Olesen

Dato : 05-03-04 22:33

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
set
> den i mørk blå) Er det en OK farve, eller er farven YT og trækker ned ved

Synes du vognen du måske vil købe har PRISEN ?

Isåfald, så har du vel allerede et svar.

Fra : Kim

Dato : 05-03-04 22:46

> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> set
>
> Synes du vognen du måske vil købe har PRISEN ?
>
> Isåfald, så har du vel allerede et svar.

Jeg spørger fordi jeg har hørt at rød ikke er en populær farve for tiden
,men jeg ved ikke om det er rigtig
Prisen som jeg skal give er ikke mindre end med andre farver
Mvh. Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-04 22:51

On Fri, 05 Mar 2004 22:45:43 +0100, Kim wrote:

> Jeg spørger fordi jeg har hørt at rød ikke er en populær farve for tiden
> ,men jeg ved ikke om det er rigtig
> Prisen som jeg skal give er ikke mindre end med andre farver

Gi' da hul i de farver og vælg den du selv synes er pænest. Om den så
sælges for 5-10000 mindre om 5 år er da pokkers lige meget

Just my 2 cents

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim

Dato : 05-03-04 23:35

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Gi' da hul i de farver og vælg den du selv synes er pænest. Om den så
> sælges for 5-10000 mindre om 5 år er da pokkers lige meget

Ja jeg ville ha valgt en Mørk blå synes den er pænest, men jeg kan bare ikke
finde en brugt VW Golf IV TDI 110 hk. highline fra ca 98/99 i den farve,
der er ikke mange til salg:, har så fundet een i rød, men jeg ved ikke
rigtig, om jeg kan vænne mig til farven.

Mvh. Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-04 08:36

On Fri, 05 Mar 2004 23:34:41 +0100, Kim wrote:

> [...]
> der er ikke mange til salg:, har så fundet een i rød, men jeg ved ikke
> rigtig, om jeg kan vænne mig til farven.

Det er jo så liige det Nogle biler er pæne i røde, andre er ikke.

Fra : SNiP

Dato : 06-03-04 17:29

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det er jo så liige det Nogle biler er pæne i røde, andre er ikke.
Jeg kunne ikke forestille mig min slæde i andet end ""Arrest me" red""

/J

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 09:56

On Fri, 5 Mar 2004 23:34:41 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

> jeg kan bare ikke finde en brugt VW Golf IV TDI 110 hk. highline
> fra ca 98/99 i den farve, der er ikke mange til salg

www.bilbasen.dk -> privat har en del TDI 110-biler til salg...

/Mogens

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-03-04 23:48

> Jeg spørger fordi jeg har hørt at rød ikke er en populær farve for tiden
> ,men jeg ved ikke om det er rigtig
> Prisen som jeg skal give er ikke mindre end med andre farver

Hvis du har en pæn rød bil, i enkelt design, som Golf IV. Så er min
personlige mening at et par 17" fælge, i enkelt design i hvid, ser BRANDGODT
ud :)

-M

Fra : Nicolaj C.

Dato : 06-03-04 09:26

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

du kan jo sende den til maler, hvis du bliver træt af farven

Fra : Landberg

Dato : 06-03-04 09:33

> [...]
set
> den i mørk blå) Er det en OK farve, eller er farven YT og trækker ned ved

Rød er op flere måder en dårlig farve. Du får ret sikkert mindre for bilen
når du skal af med den, når den er rød, en hvis den havde været i en mørk
farve. Røde biler bliver også grimmere med tiden end andre farver, da de
falmer mere.
Jeg var med en kammerat oppe at købe en ny Seat hos en VW forhandler.
Forhandleren sagde, at han kunne få den i hvilken som helst farve, bare ikke
rød. D.v.s. han kunne godt få den i rød, men så ville forhandleren ikke give
ret meget for den når den engang skulle byttes ind.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Olesen

Dato : 06-03-04 10:32

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> farve. Røde biler bliver også grimmere med tiden end andre farver, da de

Det samme kan man sige om en mørkeblå, de hvide får også 'skjolder'
og kan se tilsvarende matte ud.
Selv grønne 'flaskegrønne' Golf er set i tilsvarende dårlig lak-stand.

Kender dog en rød Sierra, som ikke lider af lakpest.)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-03-04 11:50

> [...]
give
> ret meget for den når den engang skulle byttes ind.

Med de evner må han da kunne tjene meget mere end han gør som bilpusher,
selv med alskens udstyr og hjælpemidler er det svært at lave en præcis
vejerudsigt for dagen i morgen. Moden skifter også på bilfarver som på alt
andet, så om en årrække nå en bil skal sælges kan det være rød der er
hittet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Landberg

Dato : 06-03-04 21:31

> [...]
> vejerudsigt for dagen i morgen. Moden skifter også på bilfarver som på alt
> andet, så om en årrække nå en bil skal sælges kan det være rød der er

Ja ja, så siger vi, at du ved mere om brugte biler end en mand der lever af
at handle med den slags. Meget tænkeligt.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-03-04 23:51

> [...]
af
> at handle med den slags. Meget tænkeligt.

Det er muligt at det er den konklusion du kommer frem til, og så kan jeg da
kun takke for tilliden. Hvis du rent faktisk læser det jeg har skrevet
fremgår det vist ingen steder at jeg selv er af den mening, men blot siger
at det må være et rent gæt nå han hævder at kunne fortælle hvad moden
diktere om tre fire eller måske endnu flere år.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 16:20

> Røde biler bliver også grimmere med tiden end andre farver, da de
> falmer mere.

Ikke nødvendigvis.

Der er to grunde til, at røde biler ofte er grimme som "gamle". Den ene
grund er, at bilerne sjældent har fået klar lak, og at lakken derfor slides
ned til pigmenterne, der oxiderer. Den anden grund er, at røde pigmenter før
i tiden var meget store. I dag er de ganske små - som ved andre farver,
hvorfor den røde farve formentlig ikke i fremtiden vil være så sart.

I øvrigt kan det undersøges, om bilen har klar lak oven på den røde lak -
har den det, er den lige så slidstærk om alt andet.

> [...]
give
> ret meget for den når den engang skulle byttes ind.

Det kan jeg godt forstå - røde biler var mest moderne fra 85-93 - i dag skal
de jo være sølvgrå igen.

(P.S. Hvad får en 110 hk TDi med din boks på, Thomas..?)

/Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 06-03-04 16:59

> [...]
> ikke
> give
>
> Det kan jeg godt forstå - røde biler var mest moderne fra 85-93 - i dag

På den anden side er en Flashrød vel heller ikke så tosset, når man ellers
godt kan lide bilen ?? Mvh. Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 17:01

> På den anden side er en Flashrød vel heller ikke så tosset, når man ellers
> godt kan lide bilen ?? Mvh. Kim

Næ, hvis man synes, den er lækker, skal man jo bare "hugge til".

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 17:35

On Sat, 6 Mar 2004 17:01:19 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Næ, hvis man synes, den er lækker, skal man jo bare "hugge til".

Især hvis det er en Alfa Romeo, for så er "rød" jo for nogle modellers
vedkommende et must!

Min VW Golf 1.8 Variant var rød, og dén lak var okay det halve år, jeg
havde bilen

/Mogens

Fra : Willi Rouainia

Dato : 06-03-04 17:48

personligt vil jeg ALDRIG købe en rød vogn ...
de er sku for svære at komme af med

Fra : Brian

Dato : 06-03-04 18:36

Hejsa

Willi Rouainia skrev:
> personligt vil jeg ALDRIG købe en rød vogn ...
> de er sku for svære at komme af med

Kommer vel an på hvad der er under lakken :)

Men hvis jeg havde valget mellem 2 identiske biler, den ene
rød, den anden en mere "sol-venlig" farve, ville jeg også fravælge
den røde. Men smag og behag er jo forskelligt... gudskelov!

/Brian

Fra : Kim

Dato : 06-03-04 19:59

Fra : Kim

Dato : 06-03-04 20:00

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse
> personligt vil jeg ALDRIG købe en rød vogn ...
> de er sku for svære at komme af med

ER en rød bil virkelig så svær at komme af med ???

Mvh. Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-04 20:23

> ER en rød bil virkelig så svær at komme af med ???

Nææ - prisen er formentlig blot en anelse lavere end for en søvgrå - men det
er den jo sikkert også, når dú køber den brugt..

/Jan W Nielsen

Fra : Landberg

Dato : 06-03-04 21:30

> Nææ - prisen er formentlig blot en anelse lavere end for en søvgrå - men
det
> er den jo sikkert også, når dú køber den brugt..

Jeg var ved at bytte Octavia'en ud med en 130hk. I den forbindelse skulle
køberen af min give sin røde Octavia i bytte i sådan en trekantshandel.
Problemet var blot, at bilen var rød, så flere forhandlere var ikke alt for
vilde med at tage din ind. Havde den været mørk eller sølvmetallic havde det
været en anden sag...

Jan: En 110hk TDi får ca. 138hk og et döner-moment på ca. 330nm. Du kan se
en test her:
http://bokstuning.dk/TDi%20110hk%20på%20rullefelt%20reduceret%20størrelse.jpg
Testen er i øvrigt foretaget på en af de slappeste 110hk TDi'er jeg har
oplevet med boks....

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 10:25

> [...]
> Testen er i øvrigt foretaget på en af de slappeste 110hk TDi'er jeg har

Seriøst..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 07-03-04 11:51

[klip]

> Seriøst..

Er du i markedet for at få lidt skub i din sløve VW ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 11:58

On Sun, 7 Mar 2004 11:50:38 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Er du i markedet for at få lidt skub i din sløve VW ?

ROFL

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 15:43

> Er du i markedet for at få lidt skub i din sløve VW ?

He-he...

Hvis jeg skulle have en VW, skulle den være med turbo og boks, jepz.

En Golf IV 2.0 kan i øvrigt ikke være med min Vectra på vej på op ad den
kraftige motorvejsbakke uden for Viby J på vej mod Skanderborg. Forleden
tabte sådan en omkring 60-70 meter i en regulær dyst til bakkens top (180
km/t).

Ikke at det kommer som en overraskelse for mig, men den står til kun at være
3 km/t langsommere end min egen.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 07-03-04 15:51

> He-he...

Troede at du havde en firmapotte - noget VW-værk?

/Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 17:45

> Troede at du havde en firmapotte - noget VW-værk?

Nej, det er tjenestebil.

Tjenestebilen er KUN til tjenestekørsel - og dermed ikke at sammenligne med
firmabil.

Sådan en Golf TDi med 115 hk, 310 Nm og 6 gear er i øvrigt dejlig at futte
frem og tilbage i.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-03-04 10:20

On Sat, 06 Mar 2004 20:00:00 +0100, Kim wrote:

> ER en rød bil virkelig så svær at komme af med ???

Næh.. det er ikke min oplevelse ihvertfald.

Fra : Johnt

Dato : 07-03-04 17:04

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse
> personligt vil jeg ALDRIG købe en rød vogn ...
> de er sku for svære at komme af med

Har haft en Peugeot 206 i rød. Den tabte kr. 30.000 efter 3 år og 60.000 km.

Hvis der var nedslag i prisen på grund af farven, så har jeg ikke opdaget
det. Forhandleren havde da også solgt den igen efter en uge.

De eneste biler hvor farven betyder noget er store direktionsbiler, A6, BMW
7serie og Mercedes. Hvor der godt kan være et stort afslag på grund af den
forkerte farve. Ved øvrige biler drejer det sig om småpenge.

Det kan godt findes enkelte forhandlere som ikke indkøber andre farver end
grå. Men det er også de mest kedelige forhandlere at besøge.

Hilsen

Johnt