Ny bil - BMW 320 I
Fra : Casper Bang

Dato : 05-03-04 21:04

Hej,

Jeg er på vej ud og købe ny brugt bil.
Jeg har kig på en
BMW 320 I
fra 1989, og som har kørt ca. 150,000 kilometer.
Bilen er i flot stand, ingen ridser, intet rust og nysynet.
Jeg fik oplyst at den have en 3.0 motor i!?
Den er 2 dørs.

Hvad skal en sådan bil koste, og kan det passe at den har 3 litre? Det skal
siges at den kørte godt, og tog godt fat når jeg trykkede lidt på speederen.
Hvad er der ellers at bemærke om den type biler?

Håber i kan hjælpe :) Det er en FED bil!

Fra : CF

Dato : 05-03-04 21:19

Det er måske en 2,7 ETA motor der ligger i den. Den er udviklet af BMW
for at være uopslidelig. Kun ca 122 heste ud af en kæmpekværn. Nogle
forsyner den med sjovt topstykke og knaster og for over 200 HK ud af
den. Som standard har den et fedt bundtræk, grundet stort
drejningsmoment.

Pris - 40K +/-

Fra : P. Blom

Dato : 05-03-04 22:33

Det kan også være en reel 3.0 liters motor fra en tidlig 5 ell. 7 serie.
(Kan ikke huske prod.type nr.) Har ca. 150 hk.

Hvis den er nysynet og godkendt med konstruktive ændringer, så maks. 32000,-

Hvis ikke, så maks 20-23000,-

God weekend.

/Patrick

Fra : Morten Juel

Dato : 05-03-04 22:37

> Jeg har kig på en
> BMW 320 I
> fra 1989,
> Jeg fik oplyst at den have en 3.0 motor i!?

Hehe det skal godt nok være en speciel motor så ! hehe
Det eneste du kan få standart er en ETA motor som er på 2,7 liter, gi den et
topstykke fra en alm 320i motor og så har du ca 180hk..

Mvh
Morten

Fra : P. Blom

Dato : 06-03-04 11:07

Der findes skam 3.0l motorer i række6.
M30 3.0/3.2/3.3/3.5 SOHC-8v/L6 E23/E24/E28/E32
Ydelsen på 3.0 maskinen svinger fra ca. 175 - 250 hk. Disse maskiner er før
set brugt i e30 325i'er og efterhånden er der ingen grænser for hvad folk
smider under hjelmen på en E30'er.

Så hvorfor ik'?!

Meeeeen.... Sandsynligheden for en ETA synes større!

God weekend!

/Patrick
"Morten Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
meddelelse news:4048f2d7$0$4593$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 09:01

> [...]
> Bilen er i flot stand, ingen ridser, intet rust og nysynet.
> Jeg fik oplyst at den have en 3.0 motor i!?

Højst sandsynligt en 3,0 motor fra (E36)330i, eller (E34)530i, i så fald har
den omkring 215-230 hk, er ikke helt sikker, alternativt er den oprindelige
motor blevet boret op, men så vil den højst sandsynligt bruge en del olie,
da man ikke anbefaler opboring af M20 motoren til mere end 2,7, jeg har selv
haft en 320i fra 85, boret op til 2,7, skrappere knast, kn-filter, chippet
og sportsudstødning, den blev målt til 211hk på baghjulene sjov bil !
den savner jeg godt nok når Brian´erne prøver, at provokere mig til duel ved
lyskrydsne.

> [...]
speederen.
> Hvad er der ellers at bemærke om den type biler?

Det er svært, at give en pris uden, at kende tilstanden på bilen, men som
tidligere nævnt ca. 30K., hvis den er i god stand

Mvh.

Dannie
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75
www.bmw-club.dk #2540

Fra : Casper Bang

Dato : 06-03-04 09:57

> Det er svært, at give en pris uden, at kende tilstanden på bilen, men som
> tidligere nævnt ca. 30K., hvis den er i god stand

Standen er som sagt helt i top. Den er blevet kørt af en "blød hat", så den
er ikke blevet presset helt vildt og voldsomt. Kender sælgeren, så dette er
korrekt.

Ang. motor må jeg lige hive fat i ham, og få at vide hvad der egentligt
sidder i den. Jeg vil tro at det er 2.7 ETA motoren der sidder i.
Jeg er blevet tilbudt den til 30K, synet før overdragelse.

Men efter jeres mening er det en god, stabil bil eller hvad?

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 10:00

On Sat, 6 Mar 2004 09:56:34 +0100, "Casper Bang"
<webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> wrote:

>Men efter jeres mening er det en god, stabil bil eller hvad?

Køb den.

/Mogens

Fra : Casper Bang

Dato : 06-03-04 19:03

> Køb den.

Er gjort så :) Havde faktisk sagt ja til den inden jeg skrev her første
gang... blev totalt forelsket i den bil :D
Får den om 1 til 2 uger. Den skal lige synes, og nogle pærer i
instrumentbrættet skal skiftes etc... skal også have smidt startspærre og
alarm i. Alt sammen kvit og frit lavet af sælgeren :D

Har ikke kunnet få fat i mekanikeren ang. motoren i bilen, men vil da lige
skrive når jeg gør.

Glæder mig som et lille barn :D

Fra : Morten Juel

Dato : 06-03-04 20:59

> Glæder mig som et lille barn :D

Stort tillykke Ja det er en fed slæde..

Mvh
Morten
E30 325i

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-03-04 02:08

Hmm.

Kan ikke lade være med at tænke: Hvorfor køber en "blød hat" en 3.0 liters
motor? Ikke for at anklage nogen forhandlere, men det er sgu efterhånden
overtallet af danske og importerede biler der er blevet "skånsomt" kørt af
ældre damer og herrer over 70

/Jasper

Fra : Casper Bang

Dato : 07-03-04 08:33

> [...]
> overtallet af danske og importerede biler der er blevet "skånsomt" kørt af

Enig... men jeg kender sælgeren (ikke den oprindelige ejer godt nok), og
vælger derfor at stole på ham...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-03-04 10:16

On Sun, 07 Mar 2004 02:07:58 +0100, Jasper Norman wrote:

> [...]
> overtallet af danske og importerede biler der er blevet "skånsomt" kørt af

Ja den er sikker hver gang man spørger en bilsælger

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-04 10:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja den er sikker hver gang man spørger en bilsælger

Jeg vil sq hellere ha' en der har fået lidt smæk hvis ejeren så til
gengæld har passet maskineriet og skiftet olien ofte og tit :)

Mvh
Roberto (den der smør godt kør godt)

Fra : Gordon Shumway

Dato : 07-03-04 06:45

> Højst sandsynligt en 3,0 motor fra (E36)330i,

Denne model har BMW vist aldrig lavet!

/shumway