Den nye skoda
Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 18:56

Hej

Er der nogen af jer, der ved hvornår den nye skoda model, de skriver om på
deres hjemme side, kommer? De skriver ikke ret meget om det, kun at den var
på bilmesse den 2 marts.
Det bliver også spændene at se hvad prisen bliver?

Plejer der at komme en sedan og en st.car på samme tid. Der er nemlig kun
billeder med en sedan. Men den er godt nok lækker, og der er en masse nye
ting i forhold til den nuværende model.

http://www.skoda-auto.com/newoctavia/home.aspx?language=DNK

Mvh
Jimmie

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 19:01

Fandt lige det her
http://www.sondagsavisen.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=50&page_id=12389632&query=Octavia&hiword=OCTAVIAEN+OCTAVIAENS+Octavia+

Så det bliver i andet halvår. Så den er sku værd at vente på

(hvordan fungere det der med shortlink? er de kun aktive i en bestem periode
eller)

Fra : Lars Detlef

Dato : 05-03-04 19:09

> Det bliver også spændene at se hvad prisen bliver?

Mon ikke et godt gæt vil være +12-15 % i forhold til de nuværende priser??

/lars

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 19:20

"Lars Detlef" <lars@detlef.dk> wrote in message

> Mon ikke et godt gæt vil være +12-15 % i forhold til de nuværende priser??
>
> /lars

Tja, det ville være en del. Men noget af alt det udstyr man skal betale for
idag. bla ESP (elektronik stabilitetsprogram), EBV (elektronisk
bremsekraftfordeler), HBA (hydraulisk bremseassistent), (sakset fra deres
hjemmeside) er standart i den. Derudover får du det nye DSG gearkasse. Og
TDI motorene er begge PD 100hk og 140 hk. Derudover er det et hav af
ekstraudstyr i elegance, for lige at nævte et par. Blink i spejlet, natte
lys i spejlet(til at kunne se på en mørk parkerings plads), nedkøleligt
opbevaringsrum, luftdyser ved bagsædet.

Det er nok nemmere selv at læse det på deres hjemmeside Men jeg syntes
godt nok at der er meget i forhold til alt det man også får idag. Men det er
lidt ufedt at købe en ny "gammel" bil.

Fra : Lars Detlef

Dato : 05-03-04 19:31

> Det er nok nemmere selv at læse det på deres hjemmeside Men jeg syntes
> godt nok at der er meget i forhold til alt det man også får idag. Men det
> [...]

Hov hov

Jeg har lige købt en "gammel" Octavia... vel vidende at der kommer en ny
også med alle de nye spændende ting i bilen...

Men jeg er ikke sikker på jeg vil kunne lide prisen - skal vi ikke gætte på
omkring 279.900.- for Ambiente og så 319.900 for Elegance - vel at mærke med
den "lille" motor..

Så kan jeg bedre lide min sorte (metallak) Ambiente med læderpakke, armlæn,
skjult træk, org. alufælge, Blaupunkt cd, beskyttelselister i dørene,
bakker og måtter til sommer og vinterbrug her og der.., kromliste på
bagklappen , lidt ekstra krom i kabinen og andre småting til en pris lige
omkring 250.000.

Og lidt motorkraft kan jo skaffes for kr. 3500 - så har den pludselig
omkring 110 hk...

/lars

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 05-03-04 20:23

> [...]
> bakker og måtter til sommer og vinterbrug her og der.., kromliste på
> bagklappen , lidt ekstra krom i kabinen og andre småting til en pris lige

Nådada, ja det kan jeg da forstå. men den pris jeg har fået er 258.000 kr
for 90 hk med ambi udstyr. det er for en 90 hk TDI

110 koster 298.000 med elegance udstyrs pakken. Og når jeg har pakken den
færdig tæt på 330.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-03-04 20:48

"Jimmie Andersen" <news@jimmie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder med en sedan. Men den er godt nok lækker, og der er en masse nye

Hej igen Jimmi.

Jeg spurgte også til den nye Skoda og fik at vide, at den først ville komme
til efteråret i en benzinudgave. Stationcar og diesel først i 2005.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming