Tuning af Pug 106 GTI
Fra : P. Blom

Dato : 05-03-04 18:07

Hej NG.

Først og fremmest vil jeg gerne takke for alle svarene på min tråd længere
nede (Erfaringer med Pug 106 GTI)

Nu har jeg besluttet mig for at anskaffe mig en sådan vogn...

Der var en der nævnte at de er relativt lette at trække heste ud af.

Kan de holde til det?
Altså jeg er godt klar over at det ikke er det sundeste for en motors
levetid at tune, men mener også at hvis man er god til at skifte olie og
filtre etc. lidt oftere, så holder det bedre.

Hvad er den bedste måde at tune dem på?
Turbo vs. elkompressor?

Hvad består en såkaldt cup-box af?
Har set flere til salg med en sådan fyr monteret!

På forhånd tak for al hjælp!

God weekend!

Med venlig hilsen
Patrick Blom

Fra : John Sahl

Dato : 05-03-04 18:48

P. Blom wrote:
> På forhånd tak for al hjælp!

Jeg er ret sikker på at du på www.hi-speed.dk finder svar
på alle dine spørgsmål om 106'eren

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : TDN

Dato : 05-03-04 20:27

"P. Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Turbo vs. elkompressor?
>
> Hvad består en såkaldt cup-box af?
> Har set flere til salg med en sådan fyr monteret!

Hej !

Jeg må indrømme at det virker påfaldende at så mange af de brugte 106 GTI
jeg har set til salg har haft renoverede motorer også selv om de har gået
under 100.000 km. Der er p.t. også en til salg i dk.marked.privat.bil med
renoveret motor. Prøv evt.at søge i markedsgruppen efter 106 GTI, dem jeg
kan finde har renoverede motorer. Om det er fordi de er blevet voldkørt ved
jeg ikke men jeg ville få checket motoren grundigt inden køb.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 22:14

On Fri, 5 Mar 2004 18:06:41 +0100, "P. Blom" <patrick@kaffekrogen.dk>
wrote:

>Nu har jeg besluttet mig for at anskaffe mig en sådan vogn...

Nice! God beslutning

>Der var en der nævnte at de er relativt lette at trække heste ud af.

Prøv at kigge her:

http://www.hi-speed.dk/Tuning.html#106GTI

>Kan de holde til det?

Jo det kan de da. Mange af de 106 GTI'ere der har fået renoveret
motor, er ofte ejerens skyld, da de er kørt hårdt til med kold motor.

>Altså jeg er godt klar over at det ikke er det sundeste for en motors
>levetid at tune, men mener også at hvis man er god til at skifte olie og
>filtre etc. lidt oftere, så holder det bedre.

Korrekt.

>Hvad er den bedste måde at tune dem på?
>Turbo vs. elkompressor?

Turbo. Men jeg tror ikke du får presset sådan en ned i motorrummet på
en 106'er. Jeg havde problemer nok med at få plads til et sølle KN-Kit
(ikke kun filtret). Dette kit flytter mange dog ned under motoren, da
det beviseligt også giver lidt mere.

>God weekend!

You too.

Kig evt. her http://www.hi-speed.dk/Galleriet.html for nogle rigtig
fede 106 GTI'ere. Desuden kan du også finde en guide på Hi-speed til
at presse 17" på en 106'er.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-03-04 22:43

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:s1rh40drmrjibduf4tig4iocdvahl6um22@4ax.com...

> [...]
> en 106'er. Jeg havde problemer nok med at få plads til et sølle KN-Kit
> (ikke kun filtret). Dette kit flytter mange dog ned under motoren, da

Jeg så ellers til DHP sidste år på vandel at der var en der fået proppet
turbo i sin 106.
Men enig i der er ikke meget plads til noget som helst dernede :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 22:52

On Fri, 5 Mar 2004 22:42:30 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Jeg så ellers til DHP sidste år på vandel at der var en der fået proppet
>turbo i sin 106.

Ved du hvem det var? Jeg har nemlig kun set det i en Saxo (samme
motor).

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian

Fra : Olesen

Dato : 05-03-04 22:56

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> skrev
i en meddelelse news:ohth40d0h0ik0ur50hfo1vne6so53mmur0@4ax.com...

> Ved du hvem det var? Jeg har nemlig kun set det i en Saxo (samme
> motor).

hvor meget mere gir' det ?
Mener sådan en rallye er meget pumpet fra fødslen af ?
-lyder sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 22:59

On Fri, 5 Mar 2004 22:55:34 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Mener sådan en rallye er meget pumpet fra fødslen af ?

Nu er det ikke Ralley'en men GTI'en. Ralley'en findes i den gamle 1.3
motor og en 1.6 motor.

Jeg tror at de 106 Maxi (ombygget gti) modeller der har været til
Ralley brug har haft 220 HK men er ikke helt sikker.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hjemsted for en Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-03-04 23:11

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:ohth40d0h0ik0ur50hfo1vne6so53mmur0@4ax.com...

Nope...
Så kun bilen stod med hætten åben

Fra : Rasmus

Dato : 06-03-04 08:27

> Hvad er den bedste måde at tune dem på?
> Turbo vs. elkompressor?

Husk at efter de nye regler om tuning, så vil en eftermonteret turbo altid
anses som, effektforøgelse over 20%. Og så skal du til at dokumentere, at
den ikke forurener, eller støjer for meget !!!

Fra : Johnny

Dato : 06-03-04 22:04

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at efter de nye regler om tuning, så vil en eftermonteret turbo altid
> anses som, effektforøgelse over 20%. Og så skal du til at dokumentere, at
> den ikke forurener, eller støjer for meget !!!

Er det ikke ligemeget når det er original-motoren han tuner?