Slibning og maling...
Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-04 21:04

Hejsa Alle

Er ved at lave noget rust.. har nu slebet og grundet, men skal der så slibes
igen før den får farve ?? og hvis ja med hvilke korn ??
Og skal der slibes imellem farve og klarlak ??? og hvilken korn ??

Mvh
Morten

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-03-04 21:42

Morten Juel wrote:
> Er ved at lave noget rust.. har nu slebet og grundet, men skal der så
> slibes igen før den får farve ?? og hvis ja med hvilke korn ??
> Og skal der slibes imellem farve og klarlak ??? og hvilken korn ??

Jeg ville slibe med en korn 250-350 meget let imellem hvert lag, bortset fra
når der skal klarlak på, der vil jeg tage en korn 5/600 (våd) hvis der er
støv mærker, og ellers blot en korn 1000 (våd) for at få den smule
appelsinhud der måtte være væk.

Husk at fjerene al støv og fedt inden næste lag maling!

Men det er svært at vurdere præcist hvad der bør gøres når man ikke kan se
emnet. Men helt tosset er ovenstående ikke.
Pøj, pøj med det

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : P. Blom

Dato : 04-03-04 21:50

Jeg er ved at lave noget bilstereo (en demobil for et hi-fi mærke) hvor jeg
flueknepper med en våd korn 2000(!)

Det bruger vi normalt til at slibe glasemner med...

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-03-04 21:53

P. Blom wrote:
> Jeg er ved at lave noget bilstereo (en demobil for et hi-fi mærke)
> hvor jeg flueknepper med en våd korn 2000(!)
>
> Det bruger vi normalt til at slibe glasemner med...

Jepper, hvis man gider, giver det den ultimative finish

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Unknown

Dato : 04-03-04 22:30

Jeg ville vandslibe med korn 400 inden grunder.
Brug korn 1000 inden farve, korn 1500 el. 2000 inden klarlak (for at fjerne
eventuelle bussemænd)
og korn 2000 el. 4000 (fjern bussemænd og appelsinhud) inden polering.

Brug fnugfri klude, og tør af med en 'tag-rack' inden hver sprøjtning.

Emnet skal være lige så glat som en barne... inden du begynder at sprøjte
farve på.
Brug f.eks. 0,8 mm dyse og sprøjt ved ca. 2,25 bar.

Hans

Fra : Hit

Dato : 05-03-04 12:54

Ja, hvor svært kan det være.

Niels

Fra : Troels Pedersen

Dato : 05-03-04 21:03

> Brug fnugfri klude, og tør af med en 'tag-rack' inden hver sprøjtning.

Jeg tører altid af med almindelige klude lige inden jeg maler. Men hvad er
en tag-rack, udover et eller andet man tører af med. Hvordan er dem, noget
microfiber halløj, eller?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Unknown

Dato : 06-03-04 18:00

Det er en klud med en klistrende belægning, som suger alt støv til sig.

OT!!!!! Også god, når du har pudset vinduer

Den kan købes i næsten ethvert byggemarked og koster 10-15 kr pr stk.

Hans

Fra : Troels Pedersen

Dato : 08-03-04 15:36

Unknown wrote:
> Det er en klud med en klistrende belægning, som suger alt støv til
> sig.

Det kunne jeg næsten tænke mig til

> OT!!!!! Også god, når du har pudset vinduer

Lige som enhver af de der sjove microfiberklude er!

> Den kan købes i næsten ethvert byggemarked og koster 10-15 kr pr stk.

Jeg må straks finde frem til et byggemarked der har dem, har altid malet
uden brug af sådanne, ved blot at blæse diverse støv væk. Men kan man undgå
at hvirvle op i luften og stadig fjerne støv må det jo være ultimativt....
Takker for tippet!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Michael Olesen

Dato : 05-03-04 12:33

> [...]
> igen før den får farve ?? og hvis ja med hvilke korn ??
> Og skal der slibes imellem farve og klarlak ??? og hvilken korn ??

Her er der en interessant artikel om hvordan og hvad man skal bruge for at
opnå et godt resultat...

http://www.everythingcelica.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=FEAT1&Number=1869791553

/mic