Suzuki Ignis 1.5 Sport
Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 04-03-04 17:05

Jeg ser, at Suzuki lancerer en ny sportsmodel til kun kr. 159.000. 0-100 på
bare 8,9 sekunder for en 1,5'er, på niveau med en 206 GTI!

http://www.suzuki.dk/

Hvad sir I?

--
Vh

Morten

Fra : Claus Sørensen

Dato : 04-03-04 17:49

Jeg havde selv en 206 GTI før Mazda'en og den er hurtigere end 8,9. Peugeot
plejer at oplyse deres målinger med 2 mand i bilen og tanken halv fuldt -
eller deromkring Dvs. konservative målinger. Desuden vil en GTI knuse
den i mellemaccelerationer med omkring 200nm :)

Jeg ville købe en 206 S16 i stedet for en ignis!

Claus Sørensen, Mazda3

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 04-03-04 17:52

"Claus Sørensen" <claussor@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> den i mellemaccelerationer med omkring 200nm :)

> Jeg ville købe en 206 S16 i stedet for en ignis!

Helt enig. Det er tilfældigvis, sådan en jeg selv har, og den kører kanon!
Det er også lykkedes mig at komme under, hvad Peugeot opgiver.

Vh

Morten

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-03-04 18:29

> [...]
>
> Helt enig. Det er tilfældigvis, sådan en jeg selv har, og den kører kanon!
> Det er også lykkedes mig at komme under, hvad Peugeot opgiver.

Ok og hvad koster en s16 så ??? 159,000 kr fra ny. Nej vel.
Og GTIen kan man da godt glemme alt om til den pris, med mindre
vi snakker brugt, også ved jeg godt hvordan mange af dem er blevet
kørt, de opfordre jo ligefrem til voldkørsel .
Og desuden har i prøvet Suzukien ?? for ellers er det jo nok lidt svært
at sige hvilken er bedst ik.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 04-03-04 18:35

Martin Vollert skrev:

> Og desuden har i prøvet Suzukien ?? for ellers er det jo nok lidt svært
> at sige hvilken er bedst ik.

Nej, det har vi naturligvis ikke. Der er en forskel på 20.000 kr. mellem en
S16 og den omtalte Suzuki. Men alene ud fra udseendet og komforten at
afgøre, ville jeg hellere eje en S16. Udseendet alene skræmmer mig væk.
Som altid er det jo en smagssag.

Vh

Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 18:19

On Thu, 04 Mar 2004 17:05:12 +0100, Morten Højgaard Roth wrote:

> Hvad sir I?

Jeg siger, at den bliver svær, at komme af med i fremtiden... tror jeg.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin P.

Dato : 04-03-04 19:00

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ser, at Suzuki lancerer en ny sportsmodel til kun kr. 159.000. 0-100

> bare 8,9 sekunder for en 1,5'er, på niveau med en 206 GTI!
> Hvad sir I?

At den er for lille. Hvis du vil have en bil der kan klare 0-100 på 8.9
ville jeg købe en lettere brugt GTi bil i stedet.

Min gør det på 8.0 og er fra 97. Men det er nok ikke hvad man betragter som
en nyere bil mere ... er jeg bange for.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Mogens...

Dato : 04-03-04 20:05

On Thu, 4 Mar 2004 17:05:12 +0100, "Morten Højgaard Roth"
<mhroth@ruc.dk> wrote:

>Hvad sir I?

At den støjer for meget og derfor bliver trættende at køre i - ganske
som med VW Polo 1.4 16V. Suzuki'en har været testet i
www.bilmagasinet.dk, og dé skrev, at 6. gearet manglede, men meget bil
for pengene (gider ikke finde bladet igen)

/Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-03-04 20:50

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.bilmagasinet.dk, og dé skrev, at 6. gearet manglede, men meget bil
> for pengene (gider ikke finde bladet igen)

Den er sgu' da meget sjov den lille Suzuki, uden at det nu får mig til at
købe en. Med hensyn til Bilmagasinet kan det jo være at de tager fejl, det
vil ikke være første gang.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-03-04 21:07

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> www.bilmagasinet.dk, og dé skrev, at 6. gearet manglede, men meget bil
> for pengene (gider ikke finde bladet igen)

Det var da kun 1,3ern de testede, men 1,5ern bliver sikkert ikke mindre
støjende
af den får 15hk eksta , men tror også det er en bil man købe for at ha
det sjovt,
og ikke til at kører på ferie i Spanien med
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113..

Fra : Mogens...

Dato : 04-03-04 21:13

On Thu, 4 Mar 2004 21:07:13 +0100, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote:

>Det var da kun 1,3ern de testede, men 1,5ern bliver sikkert ikke mindre
>støjende af den får 15hk eksta

Den gule sport findes da kun i een udgave...

/Mogens

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-03-04 17:07

> Den gule sport findes da kun i een udgave...

Jamen så har de glemt at skrive det på deres hjemmeside, for den
står ikke under de biler de har testet.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Unlimited

Dato : 04-03-04 21:43

> Jeg ser, at Suzuki lancerer en ny sportsmodel til kun kr. 159.000. 0-100

> bare 8,9 sekunder for en 1,5'er, på niveau med en 206 GTI!
>
> http://www.suzuki.dk/
>
> Hvad sir I?

Jeg var ude og trille en tur i den for 14 dage siden.. "gadebil i
rallytrim"... Hmmm ikke den jeg prøvede ihvertfald.
Den var da sjov nok fra 0-100(120), men så heller ikke mere. Den støjede og
lød MEGET anstrengt når den blev presset. Og mellem accelerationer..De er
ikke værd at kommentere...
Undervognen...Er heller ikke noget at råbe hurra for, den skal ikke
provokeres ret meget før den smider røven i et hurtigt sving (Sidelæns fra
Hillerødmotorvejen op på Helsingørmotorvejen med 60-65 km/t)... Topfart..
Hehe.. Tror jeg kunne få den til at rende 180-185, men det var også helt
oppe i det røde felt...

Så alt ialt, var det da en sjov tur.. Men ikke en bil jeg gad køre i til
daglig, billig eller ej...

/Flemming

Fra : Mogens...

Dato : 04-03-04 22:13

On Thu, 4 Mar 2004 21:42:56 +0100, "Unlimited"
<-unlimited-@get2net.dk> wrote:

>Sidelæns fra Hillerødmotorvejen op på Helsingørmotorvejen med 60-65 km/t

Vildt - dét sving "kommer" jo pludseligt til sidst...
(det er jo nok dér, hvor "den modsatte vej" ender i Klausdalsbrovej?)

/Mogens