Suzuki Alto - erfaringer ?
Fra : Helle

Dato : 04-03-04 16:43

Hej,

Jeg overvejer for tiden at købe den en ny bil, nærmere bestemt Suzuki Alto.
Men jeg kender personligt ikke så meget til de forskellige mærker og det er
meget blandet hvad jeg har hørt. (Det gælder nu uanset hvilket mærke man
taler om).

Hvad er jeres erfaringer med bilen og hvad med økonomien i den (benzin,
reservedele o.l) ?

--
Venligst
Helle

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 04-03-04 22:58

Kender desværre ikke så meget til Suzuki Alto, men forleden læste jeg en
anmeldelse i Politiken, af en ny KIA-model, af samme størrelse og pris
(svjv) som Alto. Picanto hedder den, og anmelderen er vildt imponeret. Læs
hér: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=308338
Måske en overvejelse værd?

/Asger

Fra : PSG

Dato : 04-03-04 23:06

> [...]
> taler om).
>
> Hvad er jeres erfaringer med bilen og hvad med økonomien i den (benzin,

Hej Helle,

Kender den ikke, men ifølge Politken kommer Kia med en seriøs konkurrent til
april (Kia Picanto) som både skulle være bedre, billigere og mere økonomisk!
Så medmindre du har travlt med at købe bil ville jeg vente og checke Kia'en.
Se artiklen her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=308338

--
Patrick

Fra : Helle

Dato : 05-03-04 06:47

> [...]
økonomisk!
> Så medmindre du har travlt med at købe bil ville jeg vente og checke

Tak til både Patrick og Asger, det er bestemt et kig værd.

Helle

Fra : Leo

Dato : 06-03-04 08:17

> Tak til både Patrick og Asger, det er bestemt et kig værd.
>
> Helle

Hej Helle vi har en som bil nummer to og ja jeg kan kun anbefale den hvad
økonomi angår, konen kører ved hjemmeplejen og kører derfor en hel del km
dagligt, den holder et gennemsnit på 23,3 kml indtil videre (12000 km) og
vægtafgiften er næsten til at grine af 260 kr halvårligt, den er såmænd også
til at holde ud at køre i, kører godt til normalt brug men hvis det er
eneste bil i familien og der køres meget på motorvej tror jeg lige den er et
nummer for lille i længden, selvfølgelig afhængig af hvad man er vant til i
forvejen, men altså vi kan kun konkludere at til vores brug af den er den
perfekt får ikke noget biligere med samme udstyr og benzin økonomi som den
og så er den også lidt sjov at køre i, den kan være over alt og parkeres
hvor alle andre må give op, indrømmer jeg slev snupper den ofte når den er
hjemme i stedet for mondeoen, den er lidt sjovere at køre i der er næsten
lidt firehjuls trækker over den idet man sidder højt med fint udsyn til alt.
Venlig Hilsen
Leo

Fra : Helle

Dato : 06-03-04 08:48

> [...]
> hjemme i stedet for mondeoen, den er lidt sjovere at køre i der er næsten
> lidt firehjuls trækker over den idet man sidder højt med fint udsyn til

Hej Leo,

Tak for dit input.
Mit behov er for det meste bykørsel, men da mine forældre bor 100 km væk,
vil der også en gang i mellem blive tale om motorvej. Er det fuldstændig
uudholdeligt ?
Jeg skal ud og prøvekøre et par stykker her i morgen, og regner med at prøve
selvfølgelig Suzuki Alto men også Hyundai Getz. Er der nogen der kender
noget til denne ?
Jeg vil helst gerne have en helt ny bil, men vil heller ikke alt for højt op
i pris. Findes der andre modeller i samme prisklasse ? (max. 120.000)

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 09:01

On Sat, 6 Mar 2004 08:47:43 +0100, "Helle"
<hellesadrtilnyheder@hotmail.com> wrote:

> Findes der andre modeller i samme prisklasse ? (max. 120.000)

Det ser du nemt via www.bilbasen.dk -> fabriksnye biler, hvor du kan
søge på max pris:
Citroën Saxo 1,1 Furio
Daewoo Matiz 0,8 SE
Daewoo Matiz 1,0 SE
Peugeot 106
Diverse Suzuki'er

Især Fiat Panda 1,2 Dynamic vil være interessant for dig, IMO !

/Mogens

Fra : Helle

Dato : 06-03-04 09:36

> [...]
> Peugeot 106
> Diverse Suzuki'er
>
> Især Fiat Panda 1,2 Dynamic vil være interessant for dig, IMO !

Tak, kender godt bilbasen men jeg havde slet ikke set den søgefunktion.

Jeg er ikke så vild med Panda'ens udseende, jeg synes den er skrækkelig
grim... så det er nok ikke den første jeg går ud og prøver.

Helle

Fra : Helle

Dato : 06-03-04 09:40

> [...]
> Peugeot 106
> Diverse Suzuki'er
>
> Især Fiat Panda 1,2 Dynamic vil være interessant for dig, IMO !

Var lige lige og kigge og jeg tror desværre ikke siden er så opdateret.
Mange af de biler der kommer frem er ikke på markedet mere så vidt jeg kan
se, hvis jeg tjekker mærkets egen hjemmeside, f.eks Saxo, Swift og 106.
øv.

Helle

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 09:51

On Sat, 6 Mar 2004 09:39:44 +0100, "Helle"
> [...]

>se, hvis jeg tjekker mærkets egen hjemmeside, f.eks Saxo, Swift og 106.

OK - man kan få en C2 til 129.000 jfv. www.citroen.dk

Overvej en bil på gule plader - de er jo billige:
www.biltorvet.dk -> varebiler -> nye varebiler

/Mogens

Fra : Leo

Dato : 06-03-04 09:52

> [...]
> Venligst
> Helle
> - Google.com, ja - den har man selvfølgelig undersøgt først.

Hej igen næe det er langt fra uudholdeligt men man føler sig lidt lille ved
siden af lastbilerne men da det er en bil i den størelse du går efter
vil du nok føle dig lille uanset hvilken du vælger, så tag ud og prøv en,
tror du bliver positivt overrasket, du må da godt lige sende dine
konklusioner herud når du har prøvet de forskellige, held og lykke med den
forestående handel.
Leo

Fra : Helle

Dato : 07-03-04 15:56

> [...]
> tror du bliver positivt overrasket, du må da godt lige sende dine
> konklusioner herud når du har prøvet de forskellige, held og lykke med den

Jeg endte med at købe en Hyundai Getz 1,3. Lækker at køre i og rummelse
trods en lille model.
Jeg brød mig ikke så meget om Suzuki'ens størrelse, den var trods alt for
lille. Oven i købet kan de slet ikke følge med hos forhandlerne, så der er
mindst 1½ måneds ventetid på en en Alto 1,1, hvis man vel at mærke skriver
under på en slutseddel.

Venligst

Helle