/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
For meget olie? Stor betydning?
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 16:42

Hej igen!

Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo lige
olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
vigtigt?

Bilen er en Ford Mondeo 1,8 fra 1994.


--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



 
 
Martin Johansen [600~ (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-03-04 16:52

On Thu, 04 Mar 2004 16:42:23 +0100, Jacob Bjørn wrote:

> Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo lige
> olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
> MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
> vigtigt?

Tjekker du når motoren har været stoppet i ~15min samt på plan grund?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 16:54


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.03.04.15.51.43.793950@website.invalid...
> On Thu, 04 Mar 2004 16:42:23 +0100, Jacob Bjørn wrote:
>
> > Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo
lige
> > olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
> > MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
> > vigtigt?
>
> Tjekker du når motoren har været stoppet i ~15min samt på plan grund?

Tjekker den når den er _helt_ kold, dvs. stået natten over, sådan som man jo
skal.... og plan grund...jow, det skulle jeg da mene, uden at have haft
vatterpasset fremme

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Martin Johansen [600~ (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-03-04 18:20

On Thu, 04 Mar 2004 16:54:28 +0100, Jacob Bjørn wrote:

> Tjekker den når den er _helt_ kold, dvs. stået natten over, sådan som man jo
> skal.... og plan grund...jow, det skulle jeg da mene, uden at have haft
> vatterpasset fremme

Okay, ja så har den sit eget liv, ligesom min Citroën havde En så
variende oliepind har jeg aldrig oplevet andre steder... mærkeligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Roberto Saldo (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-03-04 16:53

Jacob Bjørn wrote:
> Hej igen!
>
> Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo lige
> olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
> MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
> vigtigt?

Jeg ville hellere ha' den midt imellem.

Ser du, der er en mulighed for at olien kan blive pisket til skum (fex
krumtappen plasker i den forhøjede oliestand) og det brænder fast i
motoren da skum hverken smører eller køler særligt godt. Behøver jeg
at sige at det ikke er godt?

Der plejer at være 1/2 til 1L imellem min og max så det er ikke
alverden der skal til.

> Bilen er en Ford Mondeo 1,8 fra 1994.

Der er jo også den mulighed at bilen ikke stod pinligt i vater da du
checkede.

Man checker olien med varm motor og efter 5 minutters hvile.
Lidt må der godt sidde på delene så skal du se så passer pengene nok
bedre.

Mvh
Roberto


Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 16:58

>Jeg ville hellere ha' den midt imellem.
>
Ja, det er også det jeg foretrækker...

>Ser du, der er en mulighed for at olien kan blive pisket til skum (fex
>krumtappen plasker i den forhøjede oliestand) og det brænder fast i
>motoren da skum hverken smører eller køler særligt godt. Behøver jeg
>at sige at det ikke er godt?

Nej deeeeet

>Man checker olien med varm motor og efter 5 minutters hvile.
>Lidt må der godt sidde på delene så skal du se så passer pengene nok
>bedre.

Jow....det prøver jeg næste gang den er godt varm.... Vi snakker vel om en
godt gennemvarm motor, altså ikke en der bare har stået og pruttet i 15-20
min i tomgang? Men en der har trillet en lille tur....?

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Roberto Saldo (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-03-04 17:02

Jacob Bjørn wrote:

>>Man checker olien med varm motor og efter 5 minutters hvile.
>>Lidt må der godt sidde på delene så skal du se så passer pengene nok
>>bedre.
>
>
> Jow....det prøver jeg næste gang den er godt varm.... Vi snakker vel om en
> godt gennemvarm motor, altså ikke en der bare har stået og pruttet i 15-20
> min i tomgang? Men en der har trillet en lille tur....?

Jepper.
Gør det når du tanker næste gang, der er helt plant imellem standerne
på en større tankstation.

Mvh
Roberto


Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 17:06


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40475307$0$1566$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>Jepper.
>Gør det når du tanker næste gang, der er helt plant imellem standerne
>på en større tankstation.

Det er modtaget....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Per Beer Hansen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 04-03-04 17:56

Roberto Saldo wrote:
>
> Man checker olien med varm motor og efter 5 minutters hvile.
>

Nogle biler skal dog hvile i mere end 5 minutter, inden olien tjekkes.
Helt op til 30 minutter på bestemte biler.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thunderbird [7100] (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 06-03-04 15:07

On Thu, 04 Mar 2004 16:53:02 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Jacob Bjørn wrote:
>> Hej igen!
>>
>> Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo lige
>> olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
>> MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
>> vigtigt?
>
>Jeg ville hellere ha' den midt imellem.
>
>Ser du, der er en mulighed for at olien kan blive pisket til skum (fex
>krumtappen plasker i den forhøjede oliestand) og det brænder fast i
>motoren da skum hverken smører eller køler særligt godt. Behøver jeg
>at sige at det ikke er godt?

Så er det nok det der dræbte min kammerats motor og gjorde at den altid
stank langt væk af at fået tæsk.

Han havde været så "smart" at fylde så meget olie på at det stod så
langt op i oliepåfyldsningstudsen så muligt. Bør vi lige nævne at det
var han egen første bil og at han ikke kendte ret meget til biler.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Roberto Saldo (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 07-03-04 09:43

Thunderbird [7100] wrote:
> On Thu, 04 Mar 2004 16:53:02 +0100, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
>
>>Jacob Bjørn wrote:
>>
>>>Hej igen!
>>>
>>>Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo lige
>>>olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
>>>MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
>>>vigtigt?
>>
>>Jeg ville hellere ha' den midt imellem.
>>
>>Ser du, der er en mulighed for at olien kan blive pisket til skum (fex
>>krumtappen plasker i den forhøjede oliestand) og det brænder fast i
>>motoren da skum hverken smører eller køler særligt godt. Behøver jeg
>>at sige at det ikke er godt?
>
>
> Så er det nok det der dræbte min kammerats motor og gjorde at den altid
> stank langt væk af at fået tæsk.

Jeg kan tilføje til dårligdommene at for meget olie også kan ødelægge
pakningerne (ilfg min Haynes).

> Han havde været så "smart" at fylde så meget olie på at det stod så
> langt op i oliepåfyldsningstudsen så muligt. Bør vi lige nævne at det
> var han egen første bil og at han ikke kendte ret meget til biler.

:(

Mvh
Roberto


Martin Johansen [600~ (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-03-04 10:13

On Sat, 06 Mar 2004 15:07:01 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> Han havde været så "smart" at fylde så meget olie på at det stod så
> langt op i oliepåfyldsningstudsen så muligt. Bør vi lige nævne at det
> var han egen første bil og at han ikke kendte ret meget til biler.

Her er det så, at jeg står af og ikke forstår en hvede... hvis der er
noget man ikke ved noget om, og i særdeleshed en stykke advanceret
maskineri som en motor.... Hvorfor piller man så?

Jeg må nok sige, undskyld, men det grænser altså til stupiditet

Vi må håbe din kammerat er blevet klogere

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Thunderbird [7100] (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-03-04 13:12

On Sun, 07 Mar 2004 10:12:30 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>On Sat, 06 Mar 2004 15:07:01 +0100, Thunderbird [7100] wrote:
>
>> Han havde været så "smart" at fylde så meget olie på at det stod så
>> langt op i oliepåfyldsningstudsen så muligt. Bør vi lige nævne at det
>> var han egen første bil og at han ikke kendte ret meget til biler.
>
>Her er det så, at jeg står af og ikke forstår en hvede... hvis der er
>noget man ikke ved noget om, og i særdeleshed en stykke advanceret
>maskineri som en motor.... Hvorfor piller man så?

Spurgte ham om netop det samme og fik svaret:

"jamen i følge oliepinden skulle der fyldes olie på. Og jeg troede bare
at der skulle fyldes på til at der var fyldt."
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Martin Johansen [600~ (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-03-04 15:36

On Sun, 07 Mar 2004 13:12:16 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> Spurgte ham om netop det samme og fik svaret:
>
> "jamen i følge oliepinden skulle der fyldes olie på. Og jeg troede bare
> at der skulle fyldes på til at der var fyldt."

Han er en... øh "han" ikke også? Jeg tænker lige nu, om det kunne
være en blondine i forklædning )

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Thunderbird [7100] (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-03-04 19:07

On Sun, 07 Mar 2004 15:36:20 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>On Sun, 07 Mar 2004 13:12:16 +0100, Thunderbird [7100] wrote:
>
>> Spurgte ham om netop det samme og fik svaret:
>>
>> "jamen i følge oliepinden skulle der fyldes olie på. Og jeg troede bare
>> at der skulle fyldes på til at der var fyldt."
>
>Han er en... øh "han" ikke også? Jeg tænker lige nu, om det kunne
>være en blondine i forklædning )

Han er et hankøns væsen ja.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Martin Johansen [600~ (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-03-04 08:30

On Sun, 07 Mar 2004 19:06:49 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> Han er et hankøns væsen ja.

Okay

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Ukendt (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-04 16:56



> Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo
lige
> olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
> MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
> vigtigt?

Det går nok, SÅ meget kører bilerne heller ikke på grænserne


> Bilen er en Ford Mondeo 1,8 fra 1994.

morfar


--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 17:04


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4047513c$0$13956$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo
> lige
> > olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
> > MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
> > vigtigt?
>
> Det går nok, SÅ meget kører bilerne heller ikke på grænserne

Okey....ville lige høre jeres mening, der er jo ingen grund til at ligge
søvnløs om natten pga. sit nye "legetøj"

>
> > Bilen er en Ford Mondeo 1,8 fra 1994.
>
> morfar

Look who's talkin'
Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i dytten...men
det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen

Nogen der kender nogen billige steder man kan få luftfiltre? Nogen der har
anbefalinger til andre end lige KN-filtre?

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Roberto Saldo (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-03-04 17:11

Jacob Bjørn wrote:

> Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i dytten...men
> det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen
>
> Nogen der kender nogen billige steder man kan få luftfiltre? Nogen der har
> anbefalinger til andre end lige KN-filtre?

Anbefalinger, nej ikke engang K&N.

T-Hansen har et no-name:

<http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=220124326&n=360748815&pn=799832610>

Men det er stadig 500 spir for et hullet filter.

Mvh
Roberto



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 17:19


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40475515$0$1637$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Nogen der kender nogen billige steder man kan få luftfiltre? Nogen der
har
> > anbefalinger til andre end lige KN-filtre?
>
> Anbefalinger, nej ikke engang K&N.
>
> T-Hansen har et no-name:
>
> <http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=220124326&n=360748815&pn=799832610>
>
> Men det er stadig 500 spir for et hullet filter.

Tjae, men det skal vel prøves....."man" er vel ung endnu

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Roberto Saldo (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-03-04 17:28

Jacob Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>>Men det er stadig 500 spir for et hullet filter.
>
> Tjae, men det skal vel prøves....."man" er vel ung endnu

Det er faktisk strengt for de skal 'kun' ha' 298 for det samme til min
Yoda. Skulle man vove forsøget? Der skal jo også olie og rensesæbe til.

Får dfb-klubben ikke rabat et sted på den slags lir?

Mvh
Roberto



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 17:31


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40475927$0$1666$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


> Det er faktisk strengt for de skal 'kun' ha' 298 for det samme til min
> Yoda. Skulle man vove forsøget? Der skal jo også olie og rensesæbe til.

Tjoe....tror jeg vil holde mig til KN eller et andet kendt mærke, frem for
Thansen....Der er vel også Greenfilter, eller hvad de nu hedder...?

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Roberto Saldo (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-03-04 17:36

Jacob Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:40475927$0$1666$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
>
>>Det er faktisk strengt for de skal 'kun' ha' 298 for det samme til min
>>Yoda. Skulle man vove forsøget? Der skal jo også olie og rensesæbe til.
>
>
> Tjoe....tror jeg vil holde mig til KN eller et andet kendt mærke, frem for
> Thansen....Der er vel også Greenfilter, eller hvad de nu hedder...?

Der er også Jamex og HKS.

Jeg tror at K&N er en anelse meget 'navn' og lidt mindre 'gavn'
(hvilket giver den høje pris) hvis du forstår.

Mvh
Roberto



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 17:43


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40475aff$0$1576$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


> > Tjoe....tror jeg vil holde mig til KN eller et andet kendt mærke, frem
for
> > Thansen....Der er vel også Greenfilter, eller hvad de nu hedder...?
>
> Der er også Jamex og HKS.

Okey....

> Jeg tror at K&N er en anelse meget 'navn' og lidt mindre 'gavn'
> (hvilket giver den høje pris) hvis du forstår.

Det kunne godt tænkes.... Er der mon nogen her i gruppen der kan komme med
lidt input/erfaringer?


--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Per Beer Hansen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 04-03-04 17:54

Jacob Bjørn wrote:
>
> Det kunne godt tænkes.... Er der mon nogen her i gruppen der kan
> komme med lidt input/erfaringer?

Jeg har prøvet KN på både en Escort 1,6i, Sierra 2,0i OHC og en 2,0i DOHC,
alle 3 uden at jeg kunne mærke nogen som helst forskel på motoren.
Forskellen i prisen er dog ret væsentlig, jeg kunne købe ca. 14-15 originale
luftfiltre hos Ford, for de samme penge som jeg skulle have givet for et KN.
Så mit råd er følgende:
Brug pengene på noget andet.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 18:09


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
>
> Jeg har prøvet KN på både en Escort 1,6i, Sierra 2,0i OHC og en 2,0i DOHC,
> alle 3 uden at jeg kunne mærke nogen som helst forskel på motoren.
> Forskellen i prisen er dog ret væsentlig, jeg kunne købe ca. 14-15
originale
> luftfiltre hos Ford, for de samme penge som jeg skulle have givet for et
KN.
> Så mit råd er følgende:
> Brug pengene på noget andet.

Jeg er da udemærket godt klar over at jeg _ingen_ ekstra heste får ud af
det, det er da kun for lydens skyld, og intet andet at jeg vil have et KN
filter i.....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Per Beer Hansen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 04-03-04 18:14

Jacob Bjørn wrote:
>
> Jeg er da udemærket godt klar over at jeg _ingen_ ekstra heste får ud
> af det, det er da kun for lydens skyld,

Det lyder nu heller ikke af ret meget, må jeg nok skuffe dig med
Ellers så skal du have et af de dersens KN-kit, så skulle både ydelse samt
lyd følge med.
Dem har jeg dog ingen erfaring med, kun hvad jeg har læst/hørt.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Møller (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 04-03-04 19:33


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:404763bd$0$29395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jacob Bjørn wrote:
> >
> > Jeg er da udemærket godt klar over at jeg _ingen_ ekstra heste får ud
> > af det, det er da kun for lydens skyld,
>
> Det lyder nu heller ikke af ret meget, må jeg nok skuffe dig med
> Ellers så skal du have et af de dersens KN-kit, så skulle både ydelse samt
> lyd følge med.
> Dem har jeg dog ingen erfaring med, kun hvad jeg har læst/hørt.
>

Jacob:

Det eneste der hjælper på lyde er at fjerne luftfilteret helt, og sætte et
fluenet over indsugningen,.
Virkningen af K&N: vægt effekt forbedres med de mønter du bliver lettet for


Og så var det lige det med for meget olie i motoren.
Hold dig helst under max mærke, faktisk er det er fordel at være tættest på
min. mærket, men hele den historie gider jeg ikke gentage i aften.
--
Møller



Ukendt (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-04 18:08



> Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i dytten...men
> det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen

Hvorfor vil du dog have mere larm i bilen?


> Nogen der kender nogen billige steder man kan få luftfiltre? Nogen der har
> anbefalinger til andre end lige KN-filtre?

Er det kun filtret eller hele kassen du vil udskifte?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 18:15


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40476223$0$13975$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i
dytten...men
> > det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen
>
> Hvorfor vil du dog have mere larm i bilen?

Tjae....det er min første bil, det skal da prøves...jeg kan jo altid pille
det ud igen, hvis jeg ikke gider have det i.....

>
> > Nogen der kender nogen billige steder man kan få luftfiltre? Nogen der
har
> > anbefalinger til andre end lige KN-filtre?
>
> Er det kun filtret eller hele kassen du vil udskifte?

Blot filteret.....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Martin Johansen [600~ (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-03-04 18:22

On Thu, 04 Mar 2004 18:14:57 +0100, Jacob Bjørn wrote:

> Blot filteret.....

Det får du _intet_ lyd ud af - overhovedet.

Du skal have et helt kit på, så skal du bare høre

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Folmer Rasmussen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-03-04 15:24

On Thu, 4 Mar 2004 18:14:57 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>
>"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>news:40476223$0$13975$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> > Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i
>dytten...men
>> > det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen
>>
>> Hvorfor vil du dog have mere larm i bilen?
>
>Tjae....det er min første bil, det skal da prøves...jeg kan jo altid pille
>det ud igen, hvis jeg ikke gider have det i.....

>--

Sagt af manden der i samme åndedrag beklager sig over prisen og
efterspørger rabatter. *LOL*

Unge mennesker - der er ikke noget at gøre.

Venlig hilsen
Folmer


Jacob Bjørn (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 06-03-04 12:03


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:o83h401emogsb9jk92cubk2i6h1iku5are@4ax.com...

> >Tjae....det er min første bil, det skal da prøves...jeg kan jo altid
pille
> >det ud igen, hvis jeg ikke gider have det i.....
>
> >--
>
> Sagt af manden der i samme åndedrag beklager sig over prisen og
> efterspørger rabatter. *LOL*
>
> Unge mennesker - der er ikke noget at gøre.

Jamen ja....går den, så går den det koster jo gratis at spørge

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Peter G C (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 04-03-04 18:21

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4047536b$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i dytten...men
> det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen

Husk at det filer kun giver ekstra lyd - ingen ekstra ydelse.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Jacob Bjørn (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 04-03-04 18:25


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4047658d$0$1586$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4047536b$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
> > Jaja, det varer heller ikke længe, så kommer der KN-filter i
dytten...men
> > det koster en del synes jeg, 657 kr her i byen
>
> Husk at det filer kun giver ekstra lyd - ingen ekstra ydelse.

Ja, jeg ved det godt...... Jeg har efterhånden fulgt med og skrevet i denne
gruppe et par år efterhånden, omend jeg lige har været væk et års tid... Så
jeg ved da godt at det ikke giver ekstra ydelse....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Peter G C (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 04-03-04 18:25

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4047658d$0$1586$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Husk at det filer kun giver ekstra lyd - ingen ekstra ydelse.

Se http://www.2o6.dk/luftfilter-test-2004/filtertesten.htm

Og .... http://www.hi-speed.dk/phorum/read.php?f=3&i=171399&t=171043

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Roberto Saldo (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-03-04 18:46

Peter G C wrote:
> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:4047658d$0$1586$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
>
>>Husk at det filer kun giver ekstra lyd - ingen ekstra ydelse.
>
>
> Se http://www.2o6.dk/luftfilter-test-2004/filtertesten.htm
>
> Og .... http://www.hi-speed.dk/phorum/read.php?f=3&i=171399&t=171043

Det ser sq ud til at et friere filter æder af momentet men ikke altid
giver hk!!

Chippen er da spildt på den 106'er!

Mvh
Roberto (skifter aldrig mere sit filter ;)



Møller (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 04-03-04 19:36


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:40476674$0$1654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:4047658d$0$1586$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
> > Husk at det filer kun giver ekstra lyd - ingen ekstra ydelse.
>
> Se http://www.2o6.dk/luftfilter-test-2004/filtertesten.htm
>
> Og .... http://www.hi-speed.dk/phorum/read.php?f=3&i=171399&t=171043
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com/
´
Fandt du en parkeringsplads i storbyen? Var det igen en af disse
asbestsager?
--
Møller



Peter G C (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 04-03-04 20:10

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse
news:404776c3$0$55928$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

[klip]

> Fandt du en parkeringsplads i storbyen? Var det igen en af disse
> asbestsager?

He - klienten blev syg og vi måtte omberamme - så det tager lige to måneder
endnu. Det er en udløber af en eternitsag (uden asbest) - en
bygningssagkyndig skal ha' på puklen. Men findes da på retslisten endnu
(retssal 31) omtalt som eternit

/Peter



Mogens... (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-03-04 18:21

On Thu, 4 Mar 2004 16:42:23 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo lige
>olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
>MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
>vigtigt?

Midt mellem min og max er bedst.

Hold kæææft en tråd at læse "bagefter" - alle jeres gode råd med/mod
KN-filtre. Læs dog hvad manden skriver, inden I kaster jer ud i det :)
Og jég kører med KN


/Mogens

Ukendt (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-04 18:26



> >Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo
lige
> >olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
> >MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
> >vigtigt?
>
> Midt mellem min og max er bedst.

Hvorfor det?

> Hold kæææft en tråd at læse "bagefter" - alle jeres gode råd med/mod
> KN-filtre. Læs dog hvad manden skriver, inden I kaster jer ud i det :)

Har "man" da også gjort

> Og jég kører med KN

Gjorde jeg også i sierraen

--
Tom



Mogens... (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-03-04 18:30

On Sat, 6 Mar 2004 18:26:12 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvorfor det?

Yoda Roberto er inde på det - især når man pisker lidt rundt i vognen.
Jacob er jo ung og "nygift" m/en bovlam bil, hvorfor han statistik set
opfylder betingelserne for at køre som ind i helvede

>Har "man" da også gjort

Nu? :)

>Gjorde jeg også i sierraen

Har du vel også i en stylet Mondeo? - altså kit-udgaven med hele
svineriet


/Mogens

Jacob Bjørn (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 07-03-04 17:06


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:dg2k40huufdkbcjpj1dtk2r3tefgqdoroq@4ax.com...
?
>
> Yoda Roberto er inde på det - især når man pisker lidt rundt i vognen.
> Jacob er jo ung og "nygift" m/en bovlam bil, hvorfor han statistik set
> opfylder betingelserne for at køre som ind i helvede

Ah, endelig en der forstår mig Men lige det med at køre som ind i
helvede.,....det vil jeg nu ikke sige.... Man kører ufattelig pænt når det
er ens egen bil, og ikke en man har lånt, synes jeg


--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Folmer Rasmussen (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-03-04 17:38

On Sun, 7 Mar 2004 17:05:50 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>
>"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:dg2k40huufdkbcjpj1dtk2r3tefgqdoroq@4ax.com...

>Ah, endelig en der forstår mig Men lige det med at køre som ind i
>helvede.,....det vil jeg nu ikke sige.... Man kører ufattelig pænt når det
>er ens egen bil, og ikke en man har lånt, synes jeg

>--

Dette udsagn er klippet ud og forstørret op og skal i fremtiden holdes
op foran ansigtet på folk der ikke forstår, hvorfor de ikke må låne
min bil.

Venlig hilsen
Folmer

Jacob Bjørn (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 07-03-04 19:00


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3sjm4019fqub9gcbotns8muahbeu66a8n1@4ax.com...


>
> Dette udsagn er klippet ud og forstørret op og skal i fremtiden holdes
> op foran ansigtet på folk der ikke forstår, hvorfor de ikke må låne
> min bil.

Hehe....ja, man er noget mere øm over for den, når det er ens egen bil, en
hvis det er en man har lånt....

Men for pokker det er dyrt at have bil... :-/

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 19:11



> Men for pokker det er dyrt at have bil... :-/

Det er vel "bare" lønnen som ikke er stor nok

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jacob Bjørn (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 08-03-04 19:53


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:404cb6d9$0$13959$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Men for pokker det er dyrt at have bil... :-/
>
> Det er vel "bare" lønnen som ikke er stor nok

Løn? Nåååårh ja, fra det arbejde jeg ikke har

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Thunderbird [7100] (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-03-04 19:10

On Sun, 7 Mar 2004 17:05:50 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>
>"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:dg2k40huufdkbcjpj1dtk2r3tefgqdoroq@4ax.com...
>?
>>
>> Yoda Roberto er inde på det - især når man pisker lidt rundt i vognen.
>> Jacob er jo ung og "nygift" m/en bovlam bil, hvorfor han statistik set
>> opfylder betingelserne for at køre som ind i helvede
>
>Ah, endelig en der forstår mig Men lige det med at køre som ind i
>helvede.,....det vil jeg nu ikke sige.... Man kører ufattelig pænt når det
>er ens egen bil, og ikke en man har lånt, synes jeg

Kører så altid umådelig pænt i en bil jeg har lånt, indtil at jeg kender
den. Derefter bliver den altid kørt pænt. Jeg skule jo gerne have en
mulighed for at låne den igen på et senere tidspunkt ikke sandt.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Jacob Bjørn (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 07-03-04 19:33


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:rapm40lun0jet7l2f6f40fl42idlfjriu2@4ax.com...
> Kører så altid umådelig pænt i en bil jeg har lånt, indtil at jeg kender
> den. Derefter bliver den altid kørt pænt. Jeg skule jo gerne have en
> mulighed for at låne den igen på et senere tidspunkt ikke sandt.

Jada, det gør jeg også, men nu har jeg kørt meget i mine forældres bil....og
jeg kørte måske ikke lige så økonomisk som jeg måske kunne, i den

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Roberto Saldo (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 07-03-04 09:48

Tom wrote:
>>>Ja, endnu en gang drejer det sig om min "nye" Mondeo... Jeg tjekker jo
>
> lige
>
>>>olie engang imellem som man nu skal....Og den står jo lidt over
>>>MAX-mærket....har det den helt store betydning? Eller er det ikke så
>>>vigtigt?
>>
>>Midt mellem min og max er bedst.
>
>
> Hvorfor det?

Ævs Tom, Ford har sat de to mærker for at der skulle være lidt slup
til de klodsed.
Hvis der kun var et mærke ville det ta' en formiddag at få det korrekt ;)

>>Hold kæææft en tråd at læse "bagefter" - alle jeres gode råd med/mod
>>KN-filtre. Læs dog hvad manden skriver, inden I kaster jer ud i det :)
>
>
> Har "man" da også gjort
>
>
>>Og jég kører med KN
>
>
> Gjorde jeg også i sierraen

Hvad fik du ud af det?

Mvh
Roberto


Martin Johansen [600~ (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-03-04 10:14

On Sun, 07 Mar 2004 09:47:39 +0100, Roberto Saldo wrote:

>>>Og jég kører med KN

>> Gjorde jeg også i sierraen

> Hvad fik du ud af det?

Brøl ? (mission fuldført)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Roberto Saldo (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 07-03-04 10:24

Martin Johansen [6000] wrote:
> On Sun, 07 Mar 2004 09:47:39 +0100, Roberto Saldo wrote:
>
>
>>>>Og jég kører med KN
>
>
>>>Gjorde jeg også i sierraen
>
>
>>Hvad fik du ud af det?
>
>
> Brøl ? (mission fuldført)

Nååååh!

Det får man også uden filter i, men så kan man jo ikke med passende
overbevisning i stemmen påstå at raketten er 'tunet' :)

I moderne biler er kabinen vel så lyddæmpet at det gør hverken fra
eller til.

Hvis ikke man kan mærke forskellen med propper i ørerne er den der nok
ikke :)

Det skulle da være for at slippe for at købe papirfitre.

Men jeg vil ikke hvis 'sportsfilteret' tillader grus og alt muligt
slam fra oliebrænderklubben adgang til mekanikkens indre ;)

Mvh
Roberto (lidt doven måske)




Martin Johansen [600~ (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-03-04 10:40

On Sun, 07 Mar 2004 10:23:53 +0100, Roberto Saldo wrote:

>> Brøl ? (mission fuldført)
>
> Nååååh!

Se, det er såre simpelt... hehe

> Det får man også uden filter i, men så kan man jo ikke med passende
> overbevisning i stemmen påstå at raketten er 'tunet' :)

Jaeh, men så kommer der jo en masse skidt med ind..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Ukendt (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-04 11:33



> >>Hold kæææft en tråd at læse "bagefter" - alle jeres gode råd med/mod
> >>KN-filtre. Læs dog hvad manden skriver, inden I kaster jer ud i det :)
> >
> >
> > Har "man" da også gjort
> >
> >
> >>Og jég kører med KN
> >
> >
> > Gjorde jeg også i sierraen
>
> Hvad fik du ud af det?

Intet og når der sidder en turbo imellem så kommer der heller intet brøl.
Men det har sikkert ikke gavnet smøringen af motoren af den har kunnet suge
større støvpartikler ind med K&N filtret.

--
Tom



Roberto Saldo (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 07-03-04 12:12

Tom wrote:
>>>>Hold kæææft en tråd at læse "bagefter" - alle jeres gode råd med/mod
>>>>KN-filtre. Læs dog hvad manden skriver, inden I kaster jer ud i det :)
>>>
>>>
>>>Har "man" da også gjort
>>>
>>>
>>>
>>>>Og jég kører med KN
>>>
>>>
>>>Gjorde jeg også i sierraen
>>
>>Hvad fik du ud af det?
>
>
> Intet og når der sidder en turbo imellem så kommer der heller intet brøl.
> Men det har sikkert ikke gavnet smøringen af motoren af den har kunnet suge
> større støvpartikler ind med K&N filtret.

:(

Mvh
Roberto


Jacob Bjørn (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 07-03-04 17:09


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse


> Hold kæææft en tråd at læse "bagefter" - alle jeres gode råd med/mod
> KN-filtre. Læs dog hvad manden skriver, inden I kaster jer ud i det :)
> Og jég kører med KN

Ahhh...endelig en der forstår mig, tak Mogens

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste