"Rabat" på hvide biler?
Fra : JS

Dato : 04-03-04 08:44

Er hvide biler efterhånden så yt at der ikke er mange købere til dem?
Jeg synes at de generelt er noget billigere end andre farver.

Tag f.eks. en golf II fra 1990. Skal den koste mindre fordi at den er hvid
frem for eksempelvis sølvgrå?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 09:22

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev :

>Tag f.eks. en golf II fra 1990. Skal den koste mindre fordi at den er hvid
>frem for eksempelvis sølvgrå?

Som brugt, er de lidt mindre i kurs (heldigtvis)

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 09:35

> Er hvide biler efterhånden så yt at der ikke er mange købere til dem?
> Jeg synes at de generelt er noget billigere end andre farver.

Nåeh, jeg synes da politiet er vældig glade for den hvide farve

--
Tom

Fra : Jensn

Dato : 04-03-04 09:36

> Nåeh, jeg synes da politiet er vældig glade for den hvide farve
>
> --
> Tom

Jo,jo - men hvor meget siger det ? - De er jo også glade for Mondeo'er

Jensn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 10:04

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev :

>Jo,jo - men hvor meget siger det ? - De er jo også glade for Mondeo'er

Provo !

<grin>

Fra : Jensn

Dato : 04-03-04 10:08

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Provo !
>

> <grin>
>

> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Årh jo - jeg glemte helt - de kunne jo også lide Scorpio'er

Mvh.
Jensn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 10:28

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev :

>Årh jo - jeg glemte helt - de kunne jo også lide Scorpio'er

Og Sierra'er - Nu kniber det snart seriøst for dig - hva'ba

Og hvide Pøsjø 406'ere, og hvide gloffer, og ?

Fra : Jensn

Dato : 04-03-04 10:32

> Og Sierra'er - Nu kniber det snart seriøst for dig - hva'ba
>
> Og hvide Pøsjø 406'ere, og hvide gloffer, og ?
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Ja, det ender med at jeg får hele gruppen på nakken - så jeg må hellere
selv sige at de også kunne lide BMW 525i'er

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : bme

Dato : 04-03-04 11:16

> Ja, det ender med at jeg får hele gruppen på nakken - så jeg må hellere
> selv sige at de også kunne lide BMW 525i'er

og for at det ikke skal være helt løwn, så findes der også yaris verso i
deres beholdning

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 11:20

> og for at det ikke skal være helt løwn, så findes der også yaris verso i
> deres beholdning

Er det hende Politimesteren som er chef for dem alle, der skulle have en
konebil?

--
Tom

Fra : bme

Dato : 04-03-04 14:19

> Er det hende Politimesteren som er chef for dem alle, der skulle have en
> konebil?

nope, yaris'en holder til i den nordjyske politikreds der gerne vil overvåge
folk vha gps mm. og "opfinder" færdselsuheld for at kunne komme til at
installere overvågningsudstyret.

Nej den tilhører vist det lokale ordenspoliti.

/bo

Fra : Carsten Petersen

Dato : 19-03-04 10:22

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> og for at det ikke skal være helt løwn, så findes der også yaris verso i
> deres beholdning

Og Land-Rover!

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-04 13:27

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Ja, det ender med at jeg får hele gruppen på nakken - så jeg må hellere
> selv sige at de også kunne lide BMW 525i'er

Og volvo 244 (har jeg set i Olsen Banden)

Fra : Mogens...

Dato : 05-03-04 19:36

On Fri, 5 Mar 2004 13:26:58 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Og volvo 244 (har jeg set i Olsen Banden)

Lidt forskelligt:
http://hjem.get2net.dk/policeshooting/1960-2000.htm

/Mogens

Fra : Carsten Petersen

Dato : 19-03-04 10:21

> "Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> Og volvo 244 (har jeg set i Olsen Banden)

Og Ford Zephyr!!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-04 10:34

> Nåeh, jeg synes da politiet er vældig glade for den hvide farve

og dem har jeg aldrig fået rabat fra.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Snusken

Dato : 04-03-04 14:37

Hvid er ikke trendy i DK. I US er de derimod meget glade for hvide
biler. På en nyere brugt bil er der en prisforskel fra hvid til
ikke-bil, men den bliver udlignet for ældre brugte biler.

Hvid (og gul) er nemme at se i trafikken, og prøv at sammenligne en hvid
med en tilsvarende sort bilmodel. Den hvide virker større (sort farve
absorberer og hvid reflekterer (hvorfor er alle huse i Spanien hvide ?))
og er lettere at få øje på for medtrafikanter = større afstand til
chance kørere..

mvh Eric
---------------------------

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-03-04 16:40

Hej!

Snusken wrote:

> [...]
> absorberer og hvid reflekterer (hvorfor er alle huse i Spanien hvide ?))
> og er lettere at få øje på for medtrafikanter = større afstand til

Dog er grå biler _nemmere_ at se end hvide. Dette læste jeg vist i
Ingeniøren...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-03-04 00:49

Kim Voss Schrader wrote:
> Dog er grå biler _nemmere_ at se end hvide. Dette læste jeg vist i
> Ingeniøren...!

Var det ikke noget med at grå biler ikke var indblandet i så mange uheld
som andre farver, men konklutionen var at det nærmere var fordi "mere
erfarne" bilister valgte grå biler.

mvh
Henning

Fra : JS

Dato : 04-03-04 15:23

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes at de generelt er noget billigere end andre farver.
>
> Tag f.eks. en golf II fra 1990. Skal den koste mindre fordi at den er hvid

Hvad må en hvid Golf II 1.6 årgang 1990, 150.000 km koste hvis den er uden
rust og i øvrigt i fin stand?
Købt privat, nysynet.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-03-04 16:43

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er hvide biler efterhånden så yt at der ikke er mange købere til dem?
> Jeg synes at de generelt er noget billigere end andre farver.

Hvid blevet moderne igen.

-M

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-03-04 16:46

Morten Lorenzen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvid blevet moderne igen.

De bliver lettere beskidte at se på.

Det lader også til at de ruster hurtigere, men det ved jeg ikke om er
bevist.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Lorenzen