Aircon kompressor
Fra : Grønne

Dato : 03-03-04 23:11

Jeg søger en aircon kompressor der fysisk er så lille som muligt, det er
lige meget hvad bil den kommer fra, da den skal bruges til at lave trykluft.

Det jeg har brug for er trykluft på bil og det skulle en aircon kompressor
være kanon til. Men da der efterhånden er lidt plads mangel i motorrummet er
det vigtigt at den ikke er for stor. Og så skulle det gerne være en der er
til at finde hos en hugger, uden det koster en formue.

Er der nogen der har gode forslag ?

Med Venlig Hilsen

Anders Grønne

Fra : Michael Olesen

Dato : 04-03-04 08:26

> [...]
> det vigtigt at den ikke er for stor. Og så skulle det gerne være en der er
> til at finde hos en hugger, uden det koster en formue.

Nu skiver du ikke hvad den skal bruges til, men hvis det er til andet end at
drive en aircondition, kunne du så ikke bruge en elektrisk kompressor? Med
sådan en er du ikke underlagt at skulle finde plads til kilerem osv...

/mic

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-04 10:29

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det vigtigt at den ikke er for stor. Og så skulle det gerne være en der er
> til at finde hos en hugger, uden det koster en formue.

Uden at have vildt meget forstand på det vil jeg alligevel blande mig.

Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.

Hvis behovet for luftmængde er begrænset.
Så tror jeg at jeg hellere ville lede efter en kompressor der kører på 12
volt.
Den kunne så placeres i feks bagagerummet.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-03-04 10:44

> Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
> Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.

Ev væske kompressor ?????? - nævn mig lige en væske du kan komprimere .....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-04 11:04

> Ev væske kompressor ?????? - nævn mig lige en væske du kan komprimere

En kompressor der arbejder med væske.
Men ellers findes der kompressorer der komprimerer luft til væskeform.
Der findes da også dem der arbejder med højttryk.
Så det kan sagtens lade sig gøre.
Alle væsker kan komprimeres, spørgsmålet er blot om graden og trykket.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 11:12

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>En kompressor der arbejder med væske.

det andre kalder en pumpe ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-04 11:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> det andre kalder en pumpe ?

En 2-trins kompressor, hvor trin 2 arbejder i væske.
Er det så en 1 trins kompressor og en pumpe eller hvad?

Men jeg tror vi er ude hvor bunden er ved at forsvinde.
Nej , jeg gør ikke som vandhunden, hopper i havnen, kan ikke svømme

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 11:39

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nej , jeg gør ikke som vandhunden, hopper i havnen, kan ikke svømme

Det skal du da ikke bekymre dig om - du ryger pr. automatik op igen,
som skudt ud af en kanin ....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-04 11:49

> Det skal du da ikke bekymre dig om - du ryger pr. automatik op igen,
> som skudt ud af en kanin ....

Er afprøvet for mange år siden.
Nej, blev ikke skudt op, skulle hives op igen.

Nogle ting er det ikke absolut nødvendigt at få afprøvet.
Dette vil jeg sige er et af dem.

og for at blive bare lidt ved topic.
Er det fordi vandet er så hårdt komprimeret at jeg ryger op igen?
Eller er det blot dette:
Spørgsmål: Hvor koldt var det?
Svar: 1 cm!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Grønne

Dato : 04-03-04 17:40

> [...]
> volt.
> Den kunne så placeres i feks bagagerummet.

Jeg tror du har ret, det er vist en væske som aircon kompressoren arbejdter
med til dagligt. Men den skulle være eminent til at komprimere luft også,
der skal bare tilsættes en smugel smørre olie.

Der skal aligeveld bruges en del luft og jeg har til dato ikke set nogen 12
V kompressor der kunne lever nok.

Det er til at fylde luft i dækkene efter en god dag i terrænet med 0,5 bar i
ringene.

/Grønne

Fra : Niels Skaaning

Dato : 04-03-04 21:20

> [...]
> V kompressor der kunne lever nok.
>
> Det er til at fylde luft i dækkene efter en god dag i terrænet med 0,5 bar

Måske en gammel kompressor fra en lastbil?

NS