Lampetesten .... part 3
Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-03-04 23:10

Hej rødder

Som nogen måske husker , snakkede vi pærer for kort tid siden - jeg
har her til aften lavet en lille prøve - (mit lampestativ er væk)

en almindelig Bosch H4 pære, kontra en Bosch H4 +60

resultatet kan ses på
http://www.dkfritidbil.dk/debat/lamper/index.htm

(desværre kompenserer kameraet en del for forskellen i lysstyrke, men
den er sgu' temmeligt markant - og på en mørk landevej, er der
overhovedet ikke nogen tvivl, der er sgu' høvl på de lamper)

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 23:45

> (desværre kompenserer kameraet en del for forskellen i lysstyrke, men
> den er sgu' temmeligt markant - og på en mørk landevej, er der
> overhovedet ikke nogen tvivl, der er sgu' høvl på de lamper)

Ellers skulle du prøve at sætte i den ene lygte så man kan sammenligne de to
pærer med hinanden.
Har smidt et lille billede i binær motor gruppen som viser hvordan sådan en
forskel på et par pærer kan se ud.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 00:04

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Ellers skulle du prøve at sætte i den ene lygte så man kan sammenligne de to
>pærer med hinanden.

Det kræver jo 2 forlygter af samme slags (højre eller venstre) ;)

Det har jeg ikke (kun til sierra'er)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 00:06

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Har smidt et lille billede i binær motor gruppen som viser hvordan sådan en
>forskel på et par pærer kan se ud.

Er det en T-hansen pære der sidder i førersiden - er du vimmer den
laver strejflys ;)

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 07:53

> Er det en T-hansen pære der sidder i førersiden - er du vimmer den
> laver strejflys ;)

Det snyder en anelse fordi bilen står skråt ind mod døren men alligevel er
der en ganske betragtlelig forskel på den hvide 35W i venstre side og
Philips +30 i venstre side
Der er meget fint lys fra de 35W pærer man kan købe.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 07:57

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Der er meget fint lys fra de 35W pærer man kan købe.

35W pære ?

Fra : Jensn

Dato : 04-03-04 08:17

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> 35W pære ?
>

> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Det ved du da Jan - Mondeo'erne er jo berygetede for at have et svagt
ledningsnet, derfor
har de 35Watts pærer - og deraf det dårlige ry når det gælder forlys .-)

Mvh.
Jensn

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 08:40

> 35W pære ?

jep

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 09:19

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>jep

Du må sgisme da lide af efterveer efter hin vandgang - hvem hulen, ved
sine fulde 5 vil sætte 35 w pærer i sine forlygter ?

(den i førersiden skulle vel aldrig være en HID ?)

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 09:39

> Du må sgisme da lide af efterveer efter hin vandgang - hvem hulen, ved
> sine fulde 5 vil sætte 35 w pærer i sine forlygter ?

Hvorfor dog ikke det?
Når de lyser bedre end selv en 55W + 30% philips pære

> (den i førersiden skulle vel aldrig være en HID ?)
yap

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-03-04 09:58

>yap

busted ! <grin>

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-03-04 07:05

Tom wrote:

> [...]
> pærer med hinanden.
> Har smidt et lille billede i binær motor gruppen som viser hvordan sådan en

Hvilke to typer er det?

Den i førersiden ser lidt hyper ud.

Mvh
Roberto