Erfaringer med Pug 106 GTI
Fra : P. Blom

Dato : 03-03-04 21:27

Hej NG...

Er der nogen der har erfaring(er) med ovenstående bil? Det er en årgang 1997
(ny model) med 126 tkm på bagen.

Den kører godt, nysynet og meget velholdt.
Der installeret LaCoste indsugning, og udstødningen er delvis ny.

Der medfølger 15" alufælge i god stand.

Dog hakker den lidt i tomgang, samt når man giver mellemgas. Lidt ligesom
det der står beskrevet længere tilbage (Problem med Peugeot 106...)

Kom venligst med både plusser og minuser!

På forhånd tak!

/Patrick

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 08:30

"P. Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> wrote in message
> Hej NG...
>
> Er der nogen der har erfaring(er) med ovenstående bil? Det er en årgang
1997
> (ny model) med 126 tkm på bagen.

Sjov anonym bil,men rent ud sagt et helvede at forsikre.Du skal nok være
helt afklaret med din forsikring inden køb :)
Ellers sørg for at kig den efter om den har levet et hårdt liv med den
tidligere ejer - især gearkassen kan været tæsket godt hvis han har racet i
den.
Jeg har haft min 106'er nu i snart et år og der har ikke været noget
nævneværdigt bøwl med den. Der er blevet skiftet en termostat, skiftet
gear-olie og motorolie - det er sådan set det. Nåeja og det obligatoriske
problem->sædevarmen duer ikke.

Husk også andre billister og busser har INGEN respekt for sådan en lille
bil ->min har været tæt på at blive klippet 3dage i rap nu. Først af 2busser
og senest af en personbil ( i samme rundkørsel hvor ubetinget vigepligt
åbenbart er en by i rusland).

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 11:24

On Wed, 3 Mar 2004 21:27:16 +0100, "P. Blom" <patrick@kaffekrogen.dk>
wrote:

>Kom venligst med både plusser og minuser!

Jeg købte en tilbage i 1996 som desværre blev krøllet og afgik ved
døden i 2000.

Plus:

Mega sjov bil at køre i.

Relativ nemt og billigt at få 160-170 HK ud af den, hvis man er til
den slags.

God benzinøkonomi ved normal kørestil (jeg har haft en tur på
autobahnen med 13 km/l. ved en gennemsnitshastighed på 140 km/t). Og
du kører nemt 14 km/l på lange ture med 120 km/t på motorvejen
herhjemme.

Reservedelene koster ikke det blege som de ofte gør ved hurtige biler.

Minus:

Jeg fik skiftet køler 2 gange og toppakning én gang. Ved ikke om det
er et generelt problem med GTI'en. Men jeg fik det dog på kulance.

Man bliver afhængig af at køre i den. Man SKAL lige have en tur mere..

Generelt vil jeg sige at forsikringen kan være billig eller dyr. Jeg
havde den forsikret hos Tryg til knap 4000 om året for ansvar+kasko.
De forsikrer på bilens vægt og ikke navnet på bilen. Dog skal du være
over 25 og være elitebillist før det bliver så billigt. Nogle
selskaber vil ikke engang give et tilbud, selvom bilen ikke har flere
HK end mange familiebiler i dag har.

Men køb den. Du vil aldrig fortryde det et sekund.

Mvh. Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 12:01

On Thu, 04 Mar 2004 11:24:08 +0100, Brian B. Christensen wrote:

> Men køb den. Du vil aldrig fortryde det et sekund.

Mja.. hvis manden er over 1.85m så vil jeg nu nok sige, han skal holde
sig fra den

Jeg føler mig ihvertfald som en sardin i en dåse i sådan en størrelse...

Men sjov, ja det er den

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 12:06

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message

> Mja.. hvis manden er over 1.85m så vil jeg nu nok sige, han skal holde
> sig fra den

Det er vel en smagssag...
Jeg er 195 og føler mig ikke klemt.
Der er ikke voldsom meget plads men det er ikke ubegehageligt at køre i den.
Bagsæderne dem kan man ihvertfald også godt afskrive til andet end transport
af gods.
Der er bare ikke plads til mere end 2indkøbsposer deromme..

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 12:11

On Thu, 4 Mar 2004 12:05:37 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Der er bare ikke plads til mere end 2indkøbsposer deromme..

Arr, lidt af en overdrivelse. Jeg havde 2 papunger på et tidspunkt og
de havde ingen problemer med at være der med alt deres skrammel. Men
man skal nok ikke proppe 3 voksne om bag i.

Mvh. brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 12:19

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:rj3e40plvdvvt507f20n4hvo95e1ab2dvl@4ax.com...

> Arr, lidt af en overdrivelse. Jeg havde 2 papunger på et tidspunkt og
> de havde ingen problemer med at være der med alt deres skrammel. Men
> man skal nok ikke proppe 3 voksne om bag i.

De skal ikke være ret store før det blive ubehageligt :)

Men okai jeg har også haft 7personer+fører i pug'en (uden brug af
begagerum,hattehylde)->DER var pladsen klemt men skulle lige se hvor meget
citronen kunne presses.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 14:16

On Thu, 04 Mar 2004 12:05:37 +0100, Dennis Pedersen wrote:

> Det er vel en smagssag...

Helt sikkert. Dog trækker jeg lidt på smilebåndet når de der
bodybuilder typer som er 2 meter høje og 1½m over skuldrene det kravler
ud af sådan en... LOL

> Jeg er 195 og føler mig ikke klemt.

Okay... jeg er 1.85 og vil bestemt ikke køre ret mange kilometer i sådan
en..

Enig.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 12:07

On Thu, 04 Mar 2004 12:00:54 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Mja.. hvis manden er over 1.85m så vil jeg nu nok sige, han skal holde
>sig fra den

Nu er jeg 1.86 og jeg havde ingen problemer med at være der. Dog kunne
benene godt mærke det efter en laaang tur, da man sidder med stængerne
oppe på hver side af rattet. Sådan ligesom i en gocart

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 12:20

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:9d3e401s4fen8nfhi083gsa5o39km8h2q8@4ax.com...

> Nu er jeg 1.86 og jeg havde ingen problemer med at være der. Dog kunne
> benene godt mærke det efter en laaang tur, da man sidder med stængerne
> oppe på hver side af rattet. Sådan ligesom i en gocart

ER en 106 GTI ikke en gocart på plader?! :)

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 12:45

On Thu, 4 Mar 2004 12:19:48 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>ER en 106 GTI ikke en gocart på plader?! :)

Jo

Hold kæft hvor jeg savner den. Men desværre har jeg ikke lige råd til
at have en stående for sjov, ved siden af den anden bil.

Mvh. Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 14:17

On Thu, 04 Mar 2004 12:07:21 +0100, Brian B. Christensen wrote:

> Nu er jeg 1.86 og jeg havde ingen problemer med at være der. Dog kunne
> benene godt mærke det efter en laaang tur, da man sidder med stængerne
> oppe på hver side af rattet. Sådan ligesom i en gocart

Hmm så har du jo netop også problemer med, at være der Det er netop
det, som er mit problem i sådan en biltype... Jeg kan da sagtens sidde
bag rattet, men behageligt over længere tid? Nej bestemt ikke.