Grafik Buffer... Hvordan???
Fra : Thomazzz

Dato : 10-12-00 17:41

Hej..
Hvordan laver man en grafik buffer... Det skal bruges for at ungå
"flikker"/"Grafik flimmer" ..For yderlige information, har jeg en applet,
som nedarver fra JApplet... Hvordan gør jeg

På forhånd tak

Thomas

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-12-00 17:58

In <zjOY5.3909$0p2.244492@news000.worldonline.dk> "Thoma" <suber_20@hotmail.com> writes:

> [...]
>"flikker"/"Grafik flimmer" ..For yderlige information, har jeg en applet,
>som nedarver fra JApplet... Hvordan gør jeg

I din paint-metode tegner du paa en buffer istedet for direkte og saa
bruger du:

g.drawImage(offImage,0,0,this); // copy the buffer to the screen

Bufferen laver du med

Image offImage;
Graphics buffer;

buffer=offImage.getGraphics();

Og saa overskriver du update med:
public void update() {
; // faster. we don't want default update to clear the image before paint
}