/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Problem med Peugeot 106 - udsættere og fej~
Fra : Viggo Broendegaard


Dato : 03-03-04 15:43

Kære nyhedsgruppe

Jeg har netop fået repareret min Peugeot 106 fra 1995 på et mindre værksted.
Bilen har kørt 220.000 km. Den er blevet efterset, fået skiftet kobling og
har fået ny toppakning (der var kom olie i kølevandet).

Nu er der imidlertid kommet problemer med motorens gang når den er varm.
Motoren sætter ud og går typisk på 3 cylinder i tomgang. Den går meget nemt
i stå ved start fra et lyskryds og sætter nemt ud når den skal trække ved
lidt lavere omløbstal. Jeg er nød til at være meget forsigtig på speederen,
for ellers sætter motoren ud.

Automekanikeren har læst nogle fejlkoder ud af computeren: 13 og 52.
Imidlertid synes mekanikerens oversættelse at være underlig - noget med en
lufttemperaturmåler, som ikke skulle findes på den model. Findes der
hjemmesider, hvor man kan finde betydningen af fejlkoder?

Automekanikeren mener imidlertid ikke, at der skulle være fare for bilen
indtil at han får tid at kigge nærmere på den.

Kan nogle hjælpe?

Mvh. Viggo Brøndegaard





 
 
Steffen Bechmann Ole~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Steffen Bechmann Ole~


Dato : 03-03-04 20:36

> Automekanikeren har læst nogle fejlkoder ud af computeren: 13 og 52.
> Imidlertid synes mekanikerens oversættelse at være underlig - noget med en
> lufttemperaturmåler, som ikke skulle findes på den model.

13 er Lufttemperaturføler i Gasspjældhus
52 er Tomgangsreguleringens funktion

Jeg har nøjagtigt samme problemer med min, og har heller ikke kunnet finde
den temperaturføler..(Peugeot kender den heller ikke)
52'eren kan være dit speederkabel der er for stramt, eller TPS sensoren der
ikke er justeret korrekt.

Jeg har problemer med at den hugger meget ved delgas, og ofte går ud i
tomgang, og jeg KAN ikke stille den TPS ordenligt

******************
Mvh/ Steffen Bechmann Olesen



Viggo Brøndegaard Ni~ (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~


Dato : 04-03-04 08:58


"Steffen Bechmann Olesen" <steffen@bechmanns.dk> skrev i en meddelelse
news:40463342$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Automekanikeren har læst nogle fejlkoder ud af computeren: 13 og 52.
> > Imidlertid synes mekanikerens oversættelse at være underlig - noget med
en
> > lufttemperaturmåler, som ikke skulle findes på den model.
>
> 13 er Lufttemperaturføler i Gasspjældhus
> 52 er Tomgangsreguleringens funktion
>
> Jeg har nøjagtigt samme problemer med min, og har heller ikke kunnet finde
> den temperaturføler..(Peugeot kender den heller ikke)
> 52'eren kan være dit speederkabel der er for stramt, eller TPS sensoren
der
> ikke er justeret korrekt.
>
> Jeg har problemer med at den hugger meget ved delgas, og ofte går ud i
> tomgang, og jeg KAN ikke stille den TPS ordenligt
>
- Jeg har nu indleveret bilen til automekanikeren igen. Igår havde jeg den
oplevelse, at der var skudt lidt vand op fra køleren, så der var vand i
motorrummet. Så jeg har nu lidt mistanke til om den nye toppakning er utæt -
og det måske er årsagen. Mekanikeren har forklaret, at der var planlagt
slibning af topstykket, men at han ikke havde gjort det alligevel eftersom
han havde kontrolleret, at topstykket var plant - kan man det?

Det er en ny mekaniker jeg prøver, og har den holdning at én fejl er OK.

Mvh. Viggo Brøndegaard



Wheeler (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 04-03-04 18:41


"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> wrote in message

.. Igår havde jeg den
> oplevelse, at der var skudt lidt vand op fra køleren, så der var vand i
motorrummet. Så jeg har nu lidt mistanke til om den nye toppakning er utæt -
-------
Så ville kølervæske ikke skydes op af ekspansionsholderen - mon ikke han
ifm. dræn af køleren/topstykket har efterfyldt for meget væske (den del af
væsken over "max" skal jo ud et eller andet sted, når trykket dannes!


.. Mekanikeren har forklaret, at der var planlagt
> slibning af topstykket, men at han ikke havde gjort det alligevel eftersom
han havde kontrolleret, at topstykket var plant - kan man det?
------
Ja da!
Et ganske alm. stykke glasplade afslører alt!

Wheeler



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste