/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
206
Fra : Jakob Houkjær


Dato : 02-03-04 23:42

Har skivebremser for og tromlebremser bag.

Hvilken type (Her menes klodserne) slides typisk først? Tromletypen eller
skivetypen?

--
-------
mvh Jakob Houkjær



 
 
Christian B. Andrese~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-03-04 08:52


"Jakob Houkjær" <jaho@YYYYmail.dk> wrote in message
news:40450db4$0$55940$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har skivebremser for og tromlebremser bag.
>
> Hvilken type (Her menes klodserne) slides typisk først? Tromletypen eller
> skivetypen?

Jeg vil helt sikkert tro at forudsat at ingen bremser hænger, vil klodserne
foran slides mest.


--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået
noget (måske) fornuftigt.
Men a ka' ik' hit' u a no'et.



Ukendt (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-04 08:59

> Jeg vil helt sikkert tro at forudsat at ingen bremser hænger, vil
klodserne
> foran slides mest.

Men dette skyldes primært, at de sidder foran - og ikke at der er en
skive/klods.

80 procent af bremsekraften ligger på det forreste hjulsæt, hvorfor bremsen
jo også er langt kraftigere.

--
/Jan VW Nielsen




Christian B. Andrese~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-03-04 09:19


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:40459033$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg vil helt sikkert tro at forudsat at ingen bremser hænger, vil
> klodserne
> > foran slides mest.
>
> Men dette skyldes primært, at de sidder foran - og ikke at der er en
> skive/klods.
>
> 80 procent af bremsekraften ligger på det forreste hjulsæt, hvorfor
bremsen
> jo også er langt kraftigere.

Det ved jeg godt. Den fordeling er vel også skyld i at mange alligevel skal
skifte skiver/klodser/tromler/bakker bagpå pga. at de bremser for lidt /
svagt og så ruster det til ?


--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået
noget (måske) fornuftigt.
Men a ka' ik' hit' u a no'et.



Ukendt (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-04 11:45

> Den fordeling er vel også skyld i at mange alligevel skal
> skifte skiver/klodser/tromler/bakker bagpå pga. at de bremser for lidt /
> svagt og så ruster det til ?

Det er rigtigt, at nogle biler må have skiftet deres skiver bagpå, fordi de
ikke bruger dem. Det kan anbefales at lave en solid opbremsning fra
motorvejshastighed i ny og næ.

--
/ Jan W Nielsen






Max (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 03-03-04 11:53

> Det er rigtigt, at nogle biler må have skiftet deres skiver bagpå, fordi
de
> ikke bruger dem. Det kan anbefales at lave en solid opbremsning fra
> motorvejshastighed i ny og næ.

Ja men det er vel uanset hvad der sidder...?

/Max



Brian M (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 03-03-04 17:52

"Jakob Houkjær" <jaho@YYYYmail.dk> wrote in message news:<40450db4$0$55940$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Har skivebremser for og tromlebremser bag.
>
> Hvilken type (Her menes klodserne) slides typisk først? Tromletypen eller
> skivetypen?

Personlig erfaring med min 206HDI siger nye klodser foran ved 80.000km
og samtidig er bremsebakkerne bagi ca. halvt slidt.

Dette er ved almindelig frisk kørsel. Servicen som jeg selv står for,
er omhyggelig rengøring af skivebremsene foran, 1 gang om året.
Tromlerne bagi har været afmonteret for hver 40,000km og renset for
bremsestøv.

Med almindelige hurtige værkstedseftersyn skal man nok ikke regne med
samme levetid.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste