BMW tomgang problem
Fra : Frits

Dato : 02-03-04 14:11

Bilen er en 318i fra 1988. Pludselig vil den ikke gå i tomgang. Når
speaderen slippes går den i stå. Af og til forsøger den at gå i
tomsgangsmode, men meget uhjævnt. Er der en slange - ledninge - sensor
eler andet som skal checkes?

Motoren har fuld trækkraft og kører helt normalt - men kan altså ikke
gå i tomgang.

Vil være taksom for et råd

Den kørte perfekt igår!

Frits

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-03-04 14:32

"Frits" <fj@cfjensen.dk> wrote in message
> [...]
> eler andet som skal checkes?
>
> Motoren har fuld trækkraft og kører helt normalt - men kan altså ikke

Løs tomgangsskrue?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-03-04 14:53

"Frits" <fj@cfjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eler andet som skal checkes?
>
> Motoren har fuld trækkraft og kører helt normalt - men kan altså ikke

Hej Frits

Kig efter utætheder omkring indsugsningsbælgen - og de tilstødende slanger

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Morten Hansen

Dato : 02-03-04 15:07

> [...]
> eler andet som skal checkes?
>
> Motoren har fuld trækkraft og kører helt normalt - men kan altså ikke

Hej Frits

Jeg har haft næsten samme oplevelse med min.....
En morgen gik den pludselig i stå ligeså snart den
var startet
Jeg gik ud og strammede speederkablet så den gik
højt i tomgang.
Efter 5 minutter var jeg nød til at stille den tilbage
til den oprindelige position.
Det gentog sig et par dage efter, men siden
har der ikke været nogle problemer med tomgangen.
Autochokeren der ikke har det godt måske.....??

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-03-04 17:47

Frits skrev:
> [...]
> speaderen slippes går den i stå. Af og til forsøger den at gå i
> tomsgangsmode, men meget uhjævnt. Er der en slange - ledninge - sensor

....ved min var det en knækket ledning til føleren, der måler
indsugningsluftens temperatur...

....fejlkode udlæst hos Opel...
Hans