Lige et par spørgsmål...
Fra : Jesper Brejner

Dato : 02-03-04 02:57

Hejsa...!

Jeg har en problem med min gamle Nissan Sunny!

Den har det med at slukke motoren når jeg kobler ud, nogen som har et bud,
eller flere?
Har godt læst i tidligere indlæg at det måske kunne være noget med strømmen,
og da jeg også har haft problemmer med "Ingen" strøm på bilen et par gange,
trods jeg har skiftet mit batteri, kommer jo så mit spørgsmål nummer 2.
Hvad kunne der være galt der?? det er sket nu fire gange inden for de sidste
2 måneder at jeg ikke har kunnet starte bilen efter jeg har fået splinter
nyt batteri på. Lade lampen har aldrig lyst, så syntes det virker lidt
underligt.

Håber her er nogen som kan hjælpe mig lidt..

Med Venlig Hilsen
Jesper Brejner

Fra : Lykke

Dato : 02-03-04 07:50

Det kan være hundrede ting men jeg ville nok undersøge mine ledninger på
batteriet. Har du spændt kablerne godt nok fast på polerne. Dernæst ville
jeg undersøge om stelledningen sidder godt nok fast på karossen. Jeg har før
oplevet efter en skade i forvognen at mekanikeren skruer stelledningen fast
igen oven på malingen med dårlig kontakt til følge. Det med at motoren
slukker den er sværere og jeg tror ikke at det er et el-problem men snarere
et karburator problem.

mvh
Poul

Fra : Brizz

Dato : 02-03-04 10:34

> Jeg har en problem med min gamle Nissan Sunny!

Du skriver det jo selv....gammel §

> Den har det med at slukke motoren når jeg kobler ud, nogen som har et bud,
> eller flere?

Tomgangen er den for lav? er der sjoker eller aut sjoker? virker den?

> [...]
> 2 måneder at jeg ikke har kunnet starte bilen efter jeg har fået splinter
> nyt batteri på. Lade lampen har aldrig lyst, så syntes det virker lidt

Virker ladelampen? hvis det er lige efter du har sat dit batteri på kan jeg
godt forstå det. Du skal køre dig en god lang tur med moderat tempo så den
lader på batteriet.

Ellers har jeg ikke nogen gode ideer

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ted

Dato : 02-03-04 15:03

> Den har det med at slukke motoren når jeg kobler ud, nogen som har et bud,
> eller flere?

Har prøvet det engang med en cherry 1,3/1,5 kan ikke huske det mere..
men fejlen dengang var at tændspolen var defekt.

Teddy