Nyt dæk?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-03-04 20:58

Hej

I anledning af tidligere ? omkring blandede vinter og sommer dæk, kommer nu
endnu et ?. Jeg diskuterede det med en kammerat og han mente desuden af alle
dækkene skulle være af samme mærke og model. Er det rigtigt?
Jeg mener at hvis alle dækkene har samme dimentioner burde de være lovlige
eks. NanKang NSII 195/55/15 foran og Energy XT-1 195/55/15 bagpå?

Stef

Fra : Kim Kristensen

Dato : 01-03-04 23:10

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener at hvis alle dækkene har samme dimentioner burde de være lovlige
> eks. NanKang NSII 195/55/15 foran og Energy XT-1 195/55/15 bagpå?

Hej

Det er dig der har ret såfremt det er samme dæktype, vinterdæk, sommerdæk
osv.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-04 08:22

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> endnu et ?. Jeg diskuterede det med en kammerat og han mente desuden af alle
> dækkene skulle være af samme mærke og model. Er det rigtigt?

Men mindre bilen er typegodkendt med forskellige dimesioner for og bag
skal de være ens (dimensionerne altså).

Konstruktionen skal også være den samme, dvs radial eler diagonal.

Mærkern eller mønstre må gerne være forskellige.

> Jeg mener at hvis alle dækkene har samme dimentioner burde de være lovlige
> eks. NanKang NSII 195/55/15 foran og Energy XT-1 195/55/15 bagpå?

Det er meget fint.

Kan du ikke fortælle hvordan de kinserhjul (Nankang) er at køre på når
du har prøvet dem?

--
Roberto Saldo

Fra : Stefan Jacosbsen

Dato : 02-03-04 14:29

> Det er meget fint.
>
> Kan du ikke fortælle hvordan de kinserhjul (Nankang) er at køre på når
> du har prøvet dem?

Jeg har endnu ikke selv prøvet dem, men har en kammerat der kører på
dem i 18" og han er vældig begresjtret! Det er vist bare guf! Så jeg
skal vist have dem næste gang!

Stef