Varevogn
Fra : Boesen

Dato : 29-02-04 20:21

Da jeg har brug for mere plads er jeg på udkig efter en gulplade bil. Har
kigget på en Toyota previa men den er dyr i benzin og forsikring da den kun
fås i 2,4benzin. Der er jo også en transporter fra først 90erne men den er
jo også noget større. Hvad er der ellers af varebiler til 20-40.000kr incl.
moms der minder om en previa?

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 29-02-04 22:46

"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> fås i 2,4benzin. Der er jo også en transporter fra først 90erne men den er
> jo også noget større. Hvad er der ellers af varebiler til 20-40.000kr

Skal du udelukkende bruge den til privatkørsel? Er det ikke noget med, at
det koster 5000 kr. ekstra om året i ejerafgift så?

Vh

Morten

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 29-02-04 23:22

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Skal du udelukkende bruge den til privatkørsel? Er det ikke noget med, at
> det koster 5000 kr. ekstra om året i ejerafgift så?

Så vidt jeg er informeret tillægges den ekstra afgift kun gulpladerbiler
nyere end Maj. 98.

\Mandal

Fra : Willi Rouainia

Dato : 01-03-04 08:08

Fatter ikke hvorfor folk vil have Previa.. uden tvivl en lækker varevogn,
men det er sku syndt den sluger så meget benz....

Og Diesel er først efter år 98 (mener jeg)

vh

Willi

Fra : Jensn

Dato : 01-03-04 08:14

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det er sku syndt den sluger så meget benz....
>
> Og Diesel er først efter år 98 (mener jeg)

Hej

Jeg har en Previa (årg.97) og det er en suveræn varevogn !

Jo - den bruger lidt benzin (ca. 7-9km/l - 10km/l hvis det går rigtigt
godt), men
den kører også "derefter" - masser af motorkræft, masser af komfort og
utrolig
stabil og pålidelig

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-03-04 11:37

On Mon, 1 Mar 2004 08:07:38 +0100, "Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk>
wrote:

>Fatter ikke hvorfor folk vil have Previa.. uden tvivl en lækker varevogn,
>men det er sku syndt den sluger så meget benz....

Hiace Granvia er skam også meget lækker som varevogn
Flemming Jacobsen

Fra : Boesen

Dato : 01-03-04 18:26

En Hiace Granvia kan vel ikke fås til under 40K ?

Og når jeg er nede i den pris så er det med 98 heler ikke noget problem!

Vil helst have kabine og varerum samlet, er der nogle der ved om der er
nogle af transporterne der er sådan? Eller er det så en caravelle?

Ingen andre biler der minder om en previa?

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 21:32

--
dk.uu.net...
> Fatter ikke hvorfor folk vil have Previa.. uden tvivl en lækker varevogn,
> men det er sku syndt den sluger så meget benz....

Kan du nævne andre 2,4 liter Benzin biler med 136 hk der bruger mindre end
de 7-9 km/l

Købte min første Previa i 89 og solgte den i 2000 (Rep ialt Køler/Støddæmper
og et nyt Bat.)
Min nye model Previa købte jeg i 2000 og har stadig min første rep til gode
, Hmmm skal til service i morgen og der kommer der måske en noget med en
envejs ventil til sprinteren i bagruden

Det er den billigste bil jeg nogen sinde har haft tja ud af 13-15 stk
Per Emborg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-03-04 22:47

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> envejs ventil til sprinteren i bagruden
>
> Det er den billigste bil jeg nogen sinde har haft tja ud af 13-15 stk

Hej

Jeg har samme erfaring med min Previa (årg.97) - jeg har nu kørt ca.
40.000km i den og
det eneste problem der har været problem med, var centrallåsen i venstre
side

Og dem som ikke har prøvet en tur i den på f.eks. motorvejen, har det til
gode endnu - selvfølgelig
sammenlignet med at det trods alt ER en varevogn, men den kører virkelig
godt

Inden jeg faldt for Previa'en, kiggede jeg på bl.a.

VW Transporter (for meget varevogn),
Toyota Sportsvan (for lille - både kabine og varerum)
Jeep Grand Cherokee (lyder pisse godt,men var ikke specielt stabil på
motorvej - for at sige det pænt)
Mercedes Vito (rigtig meget varevogn - og har ry for at gå en del i stykker)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jensn

Dato : 01-03-04 08:11

> [...]
> "Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så vidt jeg er informeret tillægges den ekstra afgift kun gulpladerbiler

Det er gulplade biler reg. efter 6/98 og som benyttes helt eller delvist til
privat kørsel som pålæggesen EKSTRA afgift på ca. 5000,- / år.

Mvh.
Brian S Jensen