Sparet 8.000 kr = god weekend...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-02-04 17:40

Min kones Pajero har i en 1½ uges tid sagt en mekalisk lyd fra under bilen.
Først troede jeg, at det var ved det ene baghjul, men da jeg så sad i den
anden side var det lige så højt.
Jeg havde begge hjul af sidste weekend, men fandt ikke årsagen. Da jeg var
færdig kom jeg til at tænke på, at det kunne være kadanen, hvilket min far
var helt enig i, at det sikkert var det.

For at være mere sikker var min kone i torsdag hos Mitsubishi, hvor de efter
en time konkluderede at det var transfergearkassen - min kone er en sød, pæn
lyshåret pige, så der var 3-4 mekanikere på bilen...
Pis. Så skulle weekenden gå med udskiftning af gearkasse - jeg har en ekstra
bil stående, så der skulle 2 x afpilning samt 1 x montering til, lidt
gearolie og nogle timer.

MEN efter 30 min arbejde var bilen køreklar igen.

Fejl: Det bagerste knokkelled i den bagerste kadan bevægede sig ikke frit.

Det er utroligt, at Mitsubishis mekanikers efter 1 times gennemgang 3-4 mand
høj) kan konkludere at det er gearkassen, når det er et knokkelled.

Nu havde det ikke kostet mig det store, om det var det ene eller det andet,
da jeg har det hele - pånær nyt gearolie. Men uden min viden og en ekstra
bil ville det have kostet mig ca. 8.000 kr. at lade mitsubishi lave
problemer. Hvis mekanikerne i stedet havde fundet ud af, at det var kadanen
havde det kostet maks. 1.000 kr.

Godt man har lidt viden og en lift, så man selv laver sine biler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 29-02-04 17:54

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
Klip

> [...]
pæn
> lyshåret pige, så der var 3-4 mekanikere på bilen...

Det var da godt det kun var bilen

Men nu har du lært, at værksteder tager r.... på kvinder og alle andrer der
ikke har forstand på biler.

Det er ikke første gang jeg har væet ude for det.

En historie fra omkring 80' min nabo en sød ælde dame havde en Fiat 127, der
var begyndt at lyde mærkeligt.
Fiat-værkstedet: motoren er helt færdig, men hvis hun købte en anden bil
ville de give 2000,- for den gamle.
Damen kom så over, og jeg hørte på den: forkæden raslede og det lød ikke
godt.
Jeg tilbød at lave den for gammel venskabs skyld:
Til 127'eren kunne man få et tandremsret for omkring 750,- med med alle
remskiver og strammerulle til erstatning for kædearrangementet.
2 timers arbejde og den som en velsmurt symaskine, og var pludselig 10.000,-
værd, 2 år senere ville hun ikke køre mere og forærede mig bilen for godt
naboskab!
Jo den ene tjeneste er den anden værd, så husk altid at hjælpe andre hvor du
kan.
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 18:05

> [...]
> naboskab!
> Jo den ene tjeneste er den anden værd, så husk altid at hjælpe andre hvor

Nogen der kender en Ferrari ejer som har brug for lidt hjælp?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-02-04 18:36

KLIP

> Nogen der kender en Ferrari ejer som har brug for lidt hjælp?

LOL.

Hmmm ... gad vide om jeg bliver betænkt.

Jeg har monteret min vens originale Ferrari-lader i hans potte...... en 360
F1 Modena....?...:)

Hr. Bjørn

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-02-04 20:28

> Nogen der kender en Ferrari ejer som har brug for lidt hjælp?

Ja mig. Jeg kan ikke få samlet min

http://www.bilzonen.dk/nyheder/artikel:aid=18652

MVH Niels

Fra : Møller

Dato : 29-02-04 20:46

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> 10.000,-
> du
>
> Nogen der kender en Ferrari ejer som har brug for lidt hjælp?

Du kan prøve at kontakte ejeren af den Ferrari jeg har lagt på
dk.binaer.motor, en god vask og lidt vox vil sikkert hjælpe noget
--
Møller

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-02-04 18:19

Møller wrote:
> Det var da godt det kun var bilen

Jep. "på".
De må kigge alt det de vil...

> Men nu har du lært, at værksteder tager r.... på kvinder og alle
> andrer der ikke har forstand på biler.

Enten det eller manglende kompetence.

> Jo den ene tjeneste er den anden værd, så husk altid at hjælpe andre
> hvor du kan.

Det gør jeg allerede...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-02-04 18:37

meddelelse news:c1t6uh$prq$1@sunsite.dk...

> Jep. "på".
> De må kigge alt det de vil...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Efter den oplevelse gælder det vel også bilen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-02-04 19:14

Kim Kristensen wrote:
> Efter den oplevelse gælder det vel også bilen.

Jep.

De skal og har aldrig skulle lave noget på mine biler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 29-02-04 20:40

> Jep.
>
> De skal og har aldrig skulle lave noget på mine biler...

Værksteder:
aflever bilen med en fejl og få den tilbage med to og en faktura, hvor alt
er medregnet også det der ikke er lavet.
--
Møller

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-02-04 22:22

On Sun, 29 Feb 2004 17:54:09 +0100, "Møller" <eam@son.dk> wrote:

>Men nu har du lært, at værksteder tager r.... på kvinder og alle andrer der
>ikke har forstand på biler.

Ja desværre,

Vi har en svigerinde, enlig mor, som ikke har en stand forskid på
biler. På et tidspunkt sidste forår holdt hendes vinduesvisker op med
at virke i førersiden.
Hun kørte ind på et værksted for at få hjælp, og her var diagnosen, at
hun skulle have en ny viskermotor, og de tilbød at lave det "Orange"
så det ikke blev så dyrt for hende.
Heldigvis havde hun slet ikke råd til at få det lavet, selv ikke til
deres "vennepris".

Det tog ca 2 minutter at spænde den løse møtrik på spindelen ved
viskerarmen, og det var inklusive fremfinding af værktøj.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : chr

Dato : 29-02-04 22:30

> Det er utroligt, at Mitsubishis mekanikers efter 1 times gennemgang 3-4
mand
> høj) kan konkludere at det er gearkassen, når det er et knokkelled.

Holda op..jeg forstår ikke at autoværkstederne ikke ansætter ufaglærte
asylansøgere for så tjente de flere penge...hvordan?,-jo idag betaler man
mere og mere for hvor lidt KVALIFICERET en mekaniker er!,dvs kan han intet
og gætter sig frem samt bruger en masse timer..så bliver den tørret af på
kunden...

det er jo grotesk at du i princippet kunne risikere at gå på to værksteder!,
og det ene sted vil man få en regning for gearkasse, og på det andet et
knokkelled..altså betale mere for dårlige kvalifikationer...

Chr.