Forsikring af bil
Fra : Kim

Dato : 29-02-04 08:16

Da jeg er ved at se på biler og snart er 18 år, vil jeg lige høre om hvilke
biler man kan regne med at få billigste forsikring til Feks er eb Honda
Civic 1,4 dyrere i forsikring end en 1,3 eller hvor er det man skal passe
på, Er det kun når de hedder GTI og lign.??
Mvh. Peter

Fra : Rasmus

Dato : 29-02-04 10:57

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Civic 1,4 dyrere i forsikring end en 1,3 eller hvor er det man skal passe
> på, Er det kun når de hedder GTI og lign.??

Man kan ikke generalisere 100%, bilerne er indelt i kategorier, og er ikke
nødvendigvis i samme kategori ved forskellige selskaber, f.eks er en Citroen
AX GTi i en meget lav kategori ved nogle selskaber så den faktisk kan
forsikres for det samme som en alm. 1,4

Det er ikke andet at gøre end forespørge på bilen, men typisk er en lille
bil med en lille motor den billigste....

Jeg overvejede en 405 MI16, men ville have den nye model med 2.0 motor, den
har vist 155hk, den gamle model 1,9 uden kat har 160hk, alligevel kostede
den nye model med 155hk 1800kr mere om året.

mvh
Rasmus

Fra : Kenneth Rasmussen

Dato : 29-02-04 21:48

Så længe du ikke køber en BMW kan det ikke gå helt galt. En sådan havde jeg
ihvertfald store problemer med at få forsikret som 18-årig.

Hos et lokalt forsikringsselskab kostede en BMW 315 fra 1983 18.000 kr.
årligt, og det var bare for ansvar.

Med venlig hilsen,
Kenneth Rasmussen