Lille skade
Fra : Jogster

Dato : 28-02-04 11:48

Hejsan,... Hvis man er så uheldig at man kommer til at kører ind i en anden
bil,, der kommer 2 små ridser i hendes lak... og der sker intet med ens egen
bil... Skal man så anmelde det til forsikringen?? eller kan man bare få den
sendt på værksted også selv betale?? ifølge forsikringen SKAL de blandes ind
i det, men hvorfor??

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-02-04 12:48

Jogster wrote:
> [...]
> sendt på værksted også selv betale?? ifølge forsikringen SKAL de blandes ind

Fortæl noget mere... F. eks. hvilket forsikringsselskab.

Mvh. Jørgen

Fra : Jogster

Dato : 28-02-04 15:32

> Fortæl noget mere... F. eks. hvilket forsikringsselskab.

Jammen der er egentlig ikke mere i det... Vi aftalte at hun bare skulle
kører på værksted og få et tilbud på det også ringe til mig, så skulle vi se
om det skulle igennem forsikringsfirmaet eller ej.. og det gjorde hun så, og
vi aftalte at jeg bare betaler... Men så idag ringede hun igen og sagde at
hendes forsikringsmand sagde at den SKAL igennem dem...

Fra : alexbo

Dato : 28-02-04 13:09

"Jogster" skrev

.. Skal man så anmelde det til forsikringen??

Det kommer an på hvad modparten gør,
hvis hun anmelder skaden og sender bilen til rep, så er det nemmest at du
også anmelder, du kan samtidig fortælle din forsikring at du eventuelt selv
vil betale, så sørger de for reparationen, og sender dig et brev om hvad du
skal betale, hvis du ikke vil bruge forsikringen.

Hvis modparten ikke anmelder, kan du bare aftale med hende at du betaler
værkstedet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jogster

Dato : 28-02-04 15:31

> Hvis modparten ikke anmelder, kan du bare aftale med hende at du betaler
> værkstedet.

Sådan aftalte vi det ogst, men efterfølgende ringer hun fortæller at hendes
forsikringsfirma siger at hun SKAL ALTID anmelde det, og det andet ikke
går....

Fra : alexbo

Dato : 28-02-04 16:51

"Jogster" skrev

> Sådan aftalte vi det ogst, men efterfølgende ringer hun fortæller at
hendes
> forsikringsfirma siger at hun SKAL ALTID anmelde det, og det andet ikke
> går....

Forsikringen siger måske sådan, for at deres kunde ikke skal ende i en
situation, hvor hun får lavet bilen, og du ikke betaler, for så er det for
sent at bruge forsikringen.
Men der er selvfølgelig ingen krav om at bruge forsikringen til alt.
Hun kunne starte med at få værkstedet give et tilbud på rep., så kunne du
betale, og så bliver bilen rep. udenom forsikring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jogster

Dato : 29-02-04 15:45

> [...]
> Hun kunne starte med at få værkstedet give et tilbud på rep., så kunne du
> betale, og så bliver bilen rep. udenom forsikring.

Præcis.... Hun har fået et tilbud på det og jeg har sagt at jeg nok skal
betale....

Fra : alexbo

Dato : 29-02-04 16:48

"Jogster" skrev

> Præcis.... Hun har fået et tilbud på det og jeg har sagt at jeg nok skal
> betale....

Så er det bare at betale værkstedet, ringe til damen og sige, at nu kan hun
bare køre ned og få lavet bilen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jogster

Dato : 01-03-04 07:51

> Så er det bare at betale værkstedet, ringe til damen og sige, at nu kan
hun
> bare køre ned og få lavet bilen.

hehe jammen det er der vi er... Hun har fået tilbud og jeg har sagt at den
bare skal laves... Men så ringede hun og sagde det andet pludselig....

Fra : alexbo

Dato : 01-03-04 20:10

"Jogster" skrev i

>Men så ringede hun og sagde det andet pludselig...
..
Så er det svært at komme længere den vej, lad hendes forsikring klare det,
og betal så din egen.
Du kan selvfølgelig også skrue bissen på og sige, at enten betaler du,
ellers også må hun selv.

Men det kan være svært, nogle mennesker står fuldstændig fastlåst på en
forkert overbevisning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hit

Dato : 03-03-04 10:54

Selvskabet vil gerne vide om enhver skade du har haft, også hvis du
som i dette tilfælde vil ordne det selv.
Man kunne jo forestille sig, at det kan få indflydelse på om man kan
få en fastpræmie forsikring.

Niels