Tandrem på Renault 19
Fra : Per

Dato : 28-02-04 11:12

TomHej Gruppe

Hvor tit skifter man tandrem på en Renault 19. Det er et par gamle
mennesker, som ikke kører så langt. Men tandremmen holder vel kun et vist
antal år?

Venlig hilsen
Per Salling

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-02-04 11:24

"Per" <isl10434@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> TomHej Gruppe
>
> Hvor tit skifter man tandrem på en Renault 19. Det er et par gamle
> mennesker, som ikke kører så langt. Men tandremmen holder vel kun et vist
> antal år?

Hej

Renault 19 kører med samme motorer som Clio'en. På
Clio'en er det for hver 110000km eller max 6år...
Jeg skifter selv for hver 100000km.
Hanyes bøgerne anbefaler for hver 60000km for at være
på den sikre side. Men jeg har fået skiftet ved
110000km og 130000km (Pga utæt vandpumpe) og ved 240000km.
Der har ingen problemer været og remmen der blev pillet
ud var også i fin stand.
Når du får skiftet, så få skiftet vandpumpen også...

Venligst