Ny Cossie til næste år ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-04 10:25

http://www.fordeurope.net/newsroom/news-2004-01/2004012101.html
Det bliver jo spændende at se om det bliver til noget denne gang, svjh er
det ikke den første gang at de har "varslet" en sådan udgave, men denne gang
ser det da lidt mere "seriøst" ud
At bilen så bliver en blanding mellem Ford og Volvo, det må vi jo så lære at
leve med

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 10:31

> [...]
> Det bliver jo spændende at se om det bliver til noget denne gang, svjh er
> det ikke den første gang at de har "varslet" en sådan udgave, men denne

Det hænger måske sammen med, at Focus er blevet beskyldt for ikke at være
"rå" nok til at være arvtager efter den legendariske Escort Cosworth.

Var det Top Gear, der var efter den, og sagde den manglede power..? Og som
satte den op ved siden af en almindelig Escort Cossie på en 1/4-mile blandt
andet..?

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-04 10:36

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Var det Top Gear, der var efter den, og sagde den manglede power..?
> Og som satte den op ved siden af en almindelig Escort Cossie på en

Det eneste jeg har set ifm de tidligere udmeldinger om dette, er nogle fotos
af deres konceptbil, som de mente den skulle se ud.
Jeg var ikke klar over at de rent faktisk har haft lavet en som har været
testet ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-02-04 10:59

> [...]
> af deres konceptbil, som de mente den skulle se ud.
> Jeg var ikke klar over at de rent faktisk har haft lavet en som har været

Jeg antager det er Focus RS, Jan hentyder til? Årsagen til den ikke hed
Cosworth var måske det manglende 4-hjulstræk.
mvh
Anders O

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 11:02

> Jeg antager det er Focus RS, Jan hentyder til?

Jep - Thomas Krath og jeg kørte forbi en i går på vej til Jylland. Den er
ellers lækker nok, synes jeg.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-04 11:06

[8260]Anders Olesen wrote:

> Jeg antager det er Focus RS, Jan hentyder til?

OK, det kan være.

> Årsagen til den ikke
> hed Cosworth var måske det manglende 4-hjulstræk.

Jeg mener ikke at den var udviklet hos Cosworth, men måske jeg tager fejl ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-02-04 11:20

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> OK, det kan være.

> Jeg mener ikke at den var udviklet hos Cosworth, men måske jeg tager fejl
?

Hvad ?
Kan Per tage fejl når det gælder Ford ?

Så Per, godt ord igen, har faktisk stor respekt for din viden og interesse
for biler

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-04 16:55

Uffe Bærentsen wrote:

> Hvad ?
> Kan Per tage fejl når det gælder Ford ?

Det må være Ford der har jokket i den, ikke mig

> Så Per, godt ord igen, har faktisk stor respekt for din viden og
> interesse for biler

Arh så "slemt" et det vel ikke, men man har jo nok pådraget sig en mindre
miljøskade, efter at være blevet "født ind i bilbranchen"

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kim Andreasen

Dato : 28-02-04 10:58

det eneste problem er da at ford er blandet ind i det volvo fejler ikke
noget

mvh kim
volvo s70 r

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-02-04 11:29

"Kim Andreasen" <Kim_andreasen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det eneste problem er da at ford er blandet ind i det volvo fejler ikke
> noget

Intelligent kommentar...

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-02-04 11:24

> Var det Top Gear, der var efter den, og sagde den manglede power..? Og som
> satte den op ved siden af en almindelig Escort Cossie på en 1/4-mile
blandt
> andet..?

Jep. - Smider lige klippet i news:dk.binaer.motor :)

-M

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 01:23

> [...]
> ser det da lidt mere "seriøst" ud
> At bilen så bliver en blanding mellem Ford og Volvo, det må vi jo så lære

Man kan også få det på dansk

Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 29-02-04 02:15

> Man kan også få det på dansk

"Vognen får minimum omkring 220-240 hk."

Alt under 300 hk. er da en falliterklæring... Især da den "gamle" Escort RS
Cosworth standard havde 227.

-M
Sierra 2,0i 2wd :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 10:32

> "Vognen får minimum omkring 220-240 hk."
>
> Alt under 300 hk. er da en falliterklæring... Især da den "gamle" Escort
RS
> Cosworth standard havde 227.

Det skal jo også kunne holde når det er fabrikken som står bag.....og en 2.0
er stadig kun en 2.0. Så kan man jo for egen regning bare hæve trykket til
300 Hk.