Passat´s svage punkter: Att: Ole Kristians~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-02-04 22:53

> Ja tak

Hej Ole

Hermed som lovet:

- undersøg de forreste bærearme for knirke- og knagelyde. De er ofte
defekte..!
- nogle modeller fra 1997-1999 har haft problemer med svage styrekugler..!
- drivakselmanchetterne kan være revet itu, så leje-fedtet slynges ud..!
- har forbremserne fået monteret den lille spoilder, der forhindrer
bremseproblemer i vådt føre..?
- stellet i førersædet kan være istykker. Mærk efter om det knirker
underligt...!
- er forlygterne tætte - eller er der fugt i dem..?
- er bremseslangerne i god stand..?

Dernæst bør du undersøge alle andre forhold også - og her tror jeg, at
nyhedsgruppens hjemmeside har en huskeliste. Ellers kan du se en på FDMs
hjemmeside.

Passats rustbeskyttelse er forbilledlig. Hele karosseriet er galvaniseret og
det er godt voksbeskyttet. Dernæst er der forbavsende få samlinger og små
revner, der kan samle skidt og fugt - og dermed danne grobund for rust.

Held og lykke med projektet..

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 27-02-04 23:01

> weekenden.

> Hej Ole
>
> Hermed som lovet:

2.5 TDI 6 cyl. siges at ha' lige så svag knastarrangement som
en gammel Sierra....(sådan fortolket frit efter Bilmagasinets brugttest).

Troede TDI'er var bundsolide...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-02-04 23:24

> 2.5 TDI 6 cyl. siges at ha' lige så svag knastarrangement som
> en gammel Sierra....(sådan fortolket frit efter Bilmagasinets brugttest).

Ja, den var i en af de første aftapninger noget møg.

> Troede TDI'er var bundsolide...

Ikke den pågældende 2,5´er.

Claus har skrevet lidt om det et par gange - det er vist noget med, at der
er rettet nu.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 13:50

Mange tak for svaret - det er gemt i mit arkiv.

Ole