Vedr PhotoBlocker
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-02-04 21:19

Hejsa

Mange af jer kan nok huske, at jeg afprøvede PhotoBlocker i samarbejde med
Københavns Politi - og senere Århus Politi.

Producenten lover, at nummerpladen ikke kan ses, når den fotograferes med
blitz, men det danske politi bruger rød blitz - og efterbehandler desuden
billederne, hvis de er problemer med at tyde nummeret.

I dk.binaer.motor smider jeg nu et af de billeder, som der blev taget.
Billedet er ikke engang udsat for efterbehandling, så PhotoBlocker virker
SLET ikke.

Der blev lavet 15 gennemkørsler med og uden PhotoBlocker - og
gennemkørslerne skete som sagt i samarbejde med politiet.

/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 23:11

On Fri, 27 Feb 2004 21:19:28 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>
>I dk.binaer.motor smider jeg nu et af de billeder, som der blev taget.
>Billedet er ikke engang udsat for efterbehandling, så PhotoBlocker virker

Hvad nu hvis at man fx kørrer med en IR lampe i bilen, fx om natten, så
vil jeg da mene at kameraet overeksponerer filmen pr automatik?.

SVJV så køre Etaten da med IR blitz til deres kameaer, netop for ikke at
blænde.
Flemming Jacobsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-02-04 00:26

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil jeg da mene at kameraet overeksponerer filmen pr automatik?.
>
> SVJV så køre Etaten da med IR blitz til deres kameaer, netop for ikke at

De blænder da fint om aftenen synes jeg... Men man kan jo tydeligt se denne
nummerplade... Tja det virker altså bare ikke. Længere er den ikke.

Venligst

Fra : Leif Nielsen

Dato : 28-02-04 10:33

Hej.

Ja jeg har jo stadig ikke fattet ideen med alle de der fantasifulde
apparater der tilsyneladende ikke virker. De er vel også dyre.
Det absolut billigste må da være at opføre sig ansvarligt i trafikken,
og lade være med at køre for stærkt.
De danske billisters rygte er jo efterhånden værre end de græske
taxachaufførers.
Alt for høj fart, hensynsløshed, agressivitet og ligegyldighed over
for medtrafikanter af enhver art. Udbredelsen af alle disse "snyd
staten dimser" er blot endnu et skridt på vejen til et endnu dårligere
rygte. Så drop det dog!

Leif Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 10:45

> Det absolut billigste må da være at opføre sig ansvarligt i trafikken,
> og lade være med at køre for stærkt.

Efter min mening er det ikke altid det samme at køre hurtigere end tilladt
og ikke at køre forsvarligt.

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 10:55

On Sat, 28 Feb 2004 10:44:31 +0100, "Jan W Nielsen"

>Efter min mening er det ikke altid det samme at køre hurtigere end tilladt
>og ikke at køre forsvarligt.

>--

Jeg er ikke uenig i dit udsagn, men jeg stiller mig tvivlende overfor,
hvor mange der er i stand til at finde grænsen. Denne gruppes faste
stok undtaget, naturligvis. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 10:58

> Jeg er ikke uenig i dit udsagn, men jeg stiller mig tvivlende overfor,
> hvor mange der er i stand til at finde grænsen.

Det gær jeg også..

> Denne gruppes faste
> stok undtaget, naturligvis. )

Det er klart..

P.S.: Der bliver stadig arbejdet på dit spørgsmål..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 11:17

On Sat, 28 Feb 2004 10:57:50 +0100, "Jan W Nielsen"

>Det gær jeg også..

>Det er klart..

>--

))

>--

>P.S.: Der bliver stadig arbejdet på dit spørgsmål..

>--

Jeg er klar over, at det tager tid. Der er nok at tage fat på.

Jeg er "bange" for at der er nok en mail på vej.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : EjS

Dato : 28-02-04 12:18

> Jeg er ikke uenig i dit udsagn, men jeg stiller mig tvivlende overfor,
> hvor mange der er i stand til at finde grænsen. Denne gruppes faste
> stok undtaget, naturligvis. )

Er det ikke lige præcis derfor vores samfund hviler på et lovmæssigt
regelsæt?

Det modsatte er anarki...

MVH EjS

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 12:30

On Sat, 28 Feb 2004 12:18:04 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Er det ikke lige præcis derfor vores samfund hviler på et lovmæssigt
>regelsæt?

>--

Jo.

>--

>Det modsatte er anarki...

>--

Ja, vi er stadig enige.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-02-04 13:51

KLIP

> Ja, vi er stadig enige.

Pas I nu på at "stjarnen ik´ kommer u´ å´ køs´ bomuld"....)

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-04 13:52

> Pas I nu på at "stjarnen ik´ kommer u´ å´ køs´ bomuld"....)

*LOOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 15:10

On Sat, 28 Feb 2004 13:50:53 +0100, "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>KLIP

>Pas I nu på at "stjarnen ik´ kommer u´ å´ køs´ bomuld"....)

>--

Jeg er på Herrens mark. Jeg aner ikke hvad udtrykket dækker over, men
jeg kan se på Jan W's kommentar at det er ustyrligt
morsomt...........i hvert fald i Østjylland.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-02-04 15:09

KLIP

> Jeg er på Herrens mark. Jeg aner ikke hvad udtrykket dækker over,

Det tænkte jeg nok.

> men
> jeg kan se på Jan W's kommentar at det er ustyrligt
> morsomt...........i hvert fald i Østjylland.

Selv en Østjyde forstår fynsk (humor)....

Direkte oversat..."Pas nu på du/I ikke skider i bukserne alternativt laver
kraftige bremsestreger".

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 15:29

On Sat, 28 Feb 2004 15:09:11 +0100, "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>KLIP

>Selv en Østjyde forstår fynsk (humor)....

>--

Imponerende!

>--
>Direkte oversat..."Pas nu på du/I ikke skider i bukserne alternativt laver
>kraftige bremsestreger".

>--

Aha.

Den diciplin er det bedst at udøve i et par aflagte Falck-bukser. Så
kommer det ikke til omverdenens kendskab før odeuren breder sig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-02-04 12:56

KLIP

> Den diciplin er det bedst at udøve i et par aflagte Falck-bukser. Så
> kommer det ikke til omverdenens kendskab før odeuren breder sig.

En ekspert i denne disciplin har udtalt sig...))

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 14:28

On Sun, 29 Feb 2004 12:55:37 +0100, "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>KLIP

>En ekspert i denne disciplin har udtalt sig...))

>--

Sådan et par frølårsbukser var nu pyntelige. )

De falckfolk var iøvrigt nogen pyntesyge tumber, lige til de fik noget
konkurrence, og måtte have noget praktisk tøj på, der kan arbejdes i.

Hva' er det forresten jeg liiige jeg har gjort dig, siden din fynske
humor i den grad skal ramme mig?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-02-04 14:34

KLIP

> Hva' er det forresten jeg liiige jeg har gjort dig, siden din fynske
> humor i den grad skal ramme mig?

Intet ... men på en sådan herlig søndag, hvor solen skinner og der *KUN* er
17½ time til, en ny dejlig frisk arbejdsuge begynder, er et godt grin da
ikke af vejen...

Hr. Bjørn

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-02-04 00:39

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg er på Herrens mark. Jeg aner ikke hvad udtrykket dækker over, men
> jeg kan se på Jan W's kommentar at det er ustyrligt
> morsomt...........i hvert fald i Østjylland.

Det er somend fordi, Jan W er Sonofon reklamernes målgruppe

mvh
Henning

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 11:08

On Sun, 29 Feb 2004 00:39:19 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Det er somend fordi, Jan W er Sonofon reklamernes målgruppe

>--

Det tror jeg på. De har jo kunnet konstatere, hvor let han er at
indoktrinere, udfra hans begejstring for VAG-produkter. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-02-04 12:55

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er somend fordi, Jan W er Sonofon reklamernes målgruppe

Så er reklamen ikke det rene lort, men indeholder også lidt lagkage...

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 14:24

On Sun, 29 Feb 2004 12:54:48 +0100, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>KLIP

>Så er reklamen ikke det rene lort, men indeholder også lidt lagkage...

For at blive i din jargon, må vi konstatere at det lugter af lort,
fordi der er flere røvhuller end bagere...........her.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-02-04 14:34

KLIP

> For at blive i din jargon, må vi konstatere at det lugter af lort,
> fordi der er flere røvhuller end bagere...........her.

Nu strammer du den ......... "stjarnen"....LOOOLL.

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-02-04 11:23

> Efter min mening er det ikke altid det samme at køre hurtigere end tilladt
> og ikke at køre forsvarligt.

Har godt lagt mærke til at hastigheden står til 49 km/t

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC