A3 som en snurretop
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 18:36

Hej

Nogen der ved hvad der er galt med min A3 :(

Når slipper speederen så kommer der en lyd fra motoren. Lyder som en
snurretop. Det foregår mellem 2-3000 omdrejninger.

..salem

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 00:51

> Nogen der ved hvad der er galt med min A3 :(
>
> Når slipper speederen så kommer der en lyd fra motoren. Lyder som en
> snurretop. Det foregår mellem 2-3000 omdrejninger.

Så skulle du høre alle de mærkelige lyde der kommer fra min A4.
Men nu har den jo også kørt 116.000 km :(
Nej, aldrig mere Audi !!

Fra : Olesen

Dato : 28-02-04 08:17

"Lasse" <newsgroup@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Så skulle du høre alle de mærkelige lyde der kommer fra min A4.
> Men nu har den jo også kørt 116.000 km :(
> Nej, aldrig mere Audi !!

Hehe..gimme a break !

Du er nok een af de helt få, som oplever
direkte mekaniske problemer.
Var det nu en Lada af ældre årgang
du kørte i, så ku' jeg forstå det, men
bare at gøre intet og sige "aldrig mere Audi !!",
det er for let, ikke ?

Skam sig, og få den så kørt på værksted *S*...

Fra : Lasse

Dato : 28-02-04 11:37

> Skam sig, og få den så kørt på værksted *S*...

Skamme mig ... Nej, nu dør jeg sku' snart af grin. Den har været på værksted
rigtig mange gange, siden jeg købte den for 18 måneder siden. Det har indtil
nu kostet mig ca. 40000 kr i værkstedsregninger, og den er stadig ikke i
orden.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-02-04 11:45

> [...]

indtil
> nu kostet mig ca. 40000 kr i værkstedsregninger, og den er stadig ikke i

Kender en der også havde ustyriligt mange problemer med en næsten ny A3 :(
Bilen blev solgt efter at have spist en gearkasse...

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-02-04 02:50

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der ved hvad der er galt med min A3 :(
>
> Når slipper speederen så kommer der en lyd fra motoren. Lyder som en
> snurretop. Det foregår mellem 2-3000 omdrejninger.

Hvilken motor?

-M

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 23:20

> Hvilken motor?

1,8 turbo

..salem

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 00:07

".salem" skrev

> 1,8 turbo
>
> .salem

Det lyder da grangiveligt som din blow-off ventil, der lufter sig en
anelse. Så vidt jeg ved, er der intet unormalt i det.
Ind i mellem ku' jeg da godt tænke mig at Transitten (TDCi) sagde lidt
lyde, så man osse ku' høre at der er mølle på den

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 03:30

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ind i mellem ku' jeg da godt tænke mig at Transitten (TDCi) sagde lidt
> lyde, så man osse ku' høre at der er mølle på den

Ok tak for det.

Er det svært at skifte? kan jeg godt køre over til en "sort"-mand eller skal
det ordnes den rigtige vej

..salem

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 29-02-04 02:25

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse

> 1,8 turbo

Som Peter også foreslår kan det være din dumpvalve der er slidt.
Det koster ikke alverden, hvis det er den. Og hvis du alligevel skal skifte
den, så kan du lige så godt få en der lyder rigtig godt :)
Som f.eks. denne: http://home1.stofanet.dk/mlorenzen/RSCosworth.mp3

-M

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 03:30

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skifte
> den, så kan du lige så godt få en der lyder rigtig godt :)

Ja det er jo en lidt anden lyd end min

men farten bliver jo den samme :)

..salem

Fra : Niels Skaaning

Dato : 29-02-04 12:25

> [...]
skifte
> den, så kan du lige så godt få en der lyder rigtig godt :)

En tre-liters V6'er lyder da bedre :). Var lige ude at prøve en Peugeot 605
V6 forleden dag.

NS

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-02-04 13:25

> En tre-liters V6'er lyder da bedre :). Var lige ude at prøve en Peugeot
605
> V6 forleden dag.

Hæ, er det ikke dem der brænder moteren af
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.efter 80.000-100.000km ?

Fra : Niels Skaaning

Dato : 29-02-04 13:48

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> 605
> >

> Hæ, er det ikke dem der brænder moteren af

Det er kun de tidlige 24-ventilers.

NS