Sportsbagpotte
Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 27-02-04 18:09

Jeg har investeret i en Sebring sportsbagpotte til min Peugeot 206 S16. Når
jeg taler med folk, er der meget delte meninger om, om der overhovedet
kommer noget ekstra ydelse ud af skiftet; forhandleren mente 1-2 hk mere
måske. Er der nogen, der har erfaringer med det? Evt. før/efter-test?

Nu er det jo lige så meget lyden og udseendet, der fik mig til at foretage
investeringen på ca. 2500 kr.. Peugeot sagde, at bilen skal køre et stykke
tid, før man kan høre mærkbar forskel. Hvorfor egentlig?

--
Vh

Morten

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-02-04 11:49

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer noget ekstra ydelse ud af skiftet; forhandleren mente 1-2 hk mere
> måske. Er der nogen, der har erfaringer med det? Evt. før/efter-test?

Nu skriver du selv 1 til 2 hk mere.

Det kan du overhovedet ikke mærke.

Jeg vil tro at en ændrig i lufttrykket og luftens fugtighed kan give dig
samme antal hk ... op eller ned.

> Nu er det jo lige så meget lyden og udseendet, der fik mig til at foretage
> investeringen på ca. 2500 kr.. Peugeot sagde, at bilen skal køre et stykke
> tid, før man kan høre mærkbar forskel. Hvorfor egentlig?

Lyden og troen kan flytte bjerge...;)

Hr. Bjørn