Hente bil i tyskland ?
Fra : Jensn

Dato : 27-02-04 10:36

Hej

Jeg ved godt at dette har været oppe og vende ca. 932 gange før, MEN

Hvis nu jeg køber en bil i tyskland og selv kører den hjem - hvordan gør
man så lige med nummerpladerne

Jeg mener at der er noget med at man køber/lejer nogle i tyskland og så
skifter
i DK - men hvordan med forsikring ? - specielt Kasko ??

Var lige en tur i Tyskland i går for lige at se på et par stykker - og
udvalget
er da heldigvis noget større end i DK - og det samme gælder
udstyrspakkerne

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars

Dato : 27-02-04 11:10

Hejsa,

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> wrote in message

> [...]
> Jeg mener at der er noget med at man køber/lejer nogle i tyskland og så
> skifter i DK - men hvordan med forsikring ? - specielt Kasko ??

En af mine kammerater har lige hentet en 320'er. Han fik sælger til at
skaffe nogen tyske prøveplader som du så kører med til grænsen. Selv har du
nogen danske prøveplader med i lommen som du klistrer på når du kører over
grænsen.

Prøveplader - ihvertifælde i Danmark - inkluderer ansvar. Jeg tror det
bliver svært at få kasko, men hør evt din forsikring ad om det er noget de
vil være med til.

** Lars

Fra : Roy

Dato : 27-02-04 11:29

> [...]
> skifter
> i DK - men hvordan med forsikring ? - specielt Kasko ??

Vi hentede en bil i tyskland sidste weekend, hvor vi havde fået sælgeren til
at skaffe nogle internationale prøveplader, dem hvor udløbsdatoen står
direkte på pladen. Her er ansvarsforsikringen med i prisen (300 euro) og
pladerne gælder i ca 14 dage. Kaskoforsikringen havde vi tegnet seperat
gennem topdanmark på stelnummeret.

hygge

Fra : Palle S.

Dato : 27-02-04 12:48

> [...]
> at skaffe nogle internationale prøveplader, dem hvor udløbsdatoen står
> direkte på pladen. Her er ansvarsforsikringen med i prisen (300 euro) og

Det var da li´godt sørens.

Jeg har lige hentet en Toyota Camry i Appeldoorn Holland

Forhandleren hentede prøvepladen mens jeg ventede gælder 1 uge og må køres
med i hele Eu (pånær DK)

Den kostede 100 euro og var kun ansvar, ved Padborg grænse fik jeg så en
klisterskive til resten af vejen formedelst 100 dkr

Kan forøvrigt anbefale Hollændere at handle med da de er meget kunde venlige
kontra de fleste Tyske forhandlere

Venligst Palle

Fra : Soren Kuula

Dato : 27-02-04 23:10

Hej Palle

> Kan forøvrigt anbefale Hollændere at handle med da de er meget kunde venlige
> kontra de fleste Tyske forhandlere

Cool, hvad hedder de gængse brugtbildatabaser der ?

MVH
Søren
--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-02-04 01:17

> Kan forøvrigt anbefale Hollændere at handle med da de er meget kunde
venlige
> kontra de fleste Tyske forhandlere

Jeg har ingen erfaring med Hollændere, men vil da gerne have links til deres
handelssteder.

Mine erfaringer med Tyske forhandlere er generelt gode, og de fleste er til
at handle med. Det er dog som regel en klar forudsætning, at du kan deres
sprog.

MVH Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 29-02-04 17:52

On Sat, 28 Feb 2004 01:16:32 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har ingen erfaring med Hollændere, men vil da gerne have links til deres
>handelssteder.

Jeg anvender denne, der er linet op ift. bilmærke:
www.marktplaats.nl/autos.htm

>Det er dog som regel en klar forudsætning, at du kan deres
>sprog.

Det er simpelthen nødvendigt.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 29-02-04 18:41

Mogens... wrote:
> Jeg anvender denne, der er linet op ift. bilmærke:
> www.marktplaats.nl/autos.htm

Det er desværre min opfattelse at rigtig mange af de biler
bliver solgt, men ikke fjernet fra sitet.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-02-04 18:38

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er simpelthen nødvendigt.

Hmmm ... mange hollændere tale betydeligt bedre engelsk end eks. danskere.

Min erfaring...(skal derned i uge 11).

Hr. Bjørn