/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chiptuning af Renault Megané XRI 1.6
Fra : Jakenold


Dato : 26-02-04 22:41

Hvor finder man en funktionel chip til overstående dyt?
Det er ikke Megané II, men "kun" den gamle udgave!

Tusind tak på forhånd!

--
Med venlig hilsen

Jakob



 
 
Ukendt (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-04 07:52

> Hvor finder man en funktionel chip til overstående dyt?
> Det er ikke Megané II, men "kun" den gamle udgave!

Det korte svar: Det gør man ikke.

Det er spild af penge, da bilen ikke har turbolader.

Læs evt gamle tråde.

--
/ Jan W Nielsen





Mogens... (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 29-02-04 22:21

On Fri, 27 Feb 2004 07:51:48 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>Det korte svar: Det gør man ikke.
>Det er spild af penge, da bilen ikke har turbolader.

Ævl - man kan ikke udtrykke det så enkelt. Mange ejerer har fået et
bedre momentvis afvikling vha. chiptuning, ligesom kræfter er at
hente. Læs blot trådene om Alfa 156 eller Honda Civic


/Mogens

Jan W Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-02-04 22:39

> >Glem det - det giver ingenting, når bilen ikke har turbo.

> Ævl - man kan ikke udtrykke det så enkelt.

Forskellen på en 1,6-motor er så lille, at det ændrede vægt/effekt-forhold
svarer til køre uden reservehjul og med ½ tank benzin.

Det ville aldrig nogensinde kunne mærkes i "blindtest" men ville kræve
måleudstyr.

Det ville være spild af penge at ofre 4-5.000 kroner for de 5 hk, og vindens
retning spiller større rolle.



/Jan W Nielsen



Mogens... (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 29-02-04 22:41

On Sun, 29 Feb 2004 22:38:47 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Ævl - man kan ikke udtrykke det så enkelt.

>Forskellen på en 1,6-motor er så lille, at det ændrede vægt/effekt-forhold
>svarer til køre uden reservehjul og med ½ tank benzin.
>Det ville aldrig nogensinde kunne mærkes i "blindtest" men ville kræve
>måleudstyr.
>Det ville være spild af penge at ofre 4-5.000 kroner for de 5 hk, og vindens
>retning spiller større rolle.

Som nævnt har man indenfor andre bilmærker stor gevinst ved chipning
af motorer uden turbolader - læs blot Civic-ejerens erfaringer


/Mogens

Jan W Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-02-04 22:49

> Som nævnt har man indenfor andre bilmærker stor gevinst ved chipning
> af motorer uden turbolader - læs blot Civic-ejerens erfaringer

De absolut bedste dokumenterede eksempler på chipning af ikke-turbo-biler,
som jeg har hørt om, er 10-12 hk på 2 liter slagvolumen.

Hvis den pågældende bil skulle være lige så heldig, som de ret sjældne og
absolut mest positiv tilfælde, så ville der være 8-9 hk at hente - men
sandsynligvis noget mindre.

Dette er - i blindtest - en umærkelig forskel, og svarer til at man letter
bilen for reservehjul og en fuld tank. Samtidig kan det være, der ikke er en
pind at hente. Farvel til de flere tusinde kroner.

Man køber da ikke en helt almindelig bil, hvis man er SÅ hamrende fanatisk,
at man vil give den slags penge for "måske ingenting" og i bedste fald
noget, der dårligt kan mærkes.



/ Jan W Nielsen



Mogens... (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-04 06:32

On Sun, 29 Feb 2004 22:49:10 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>De absolut bedste dokumenterede eksempler på chipning af ikke-turbo-biler,
>som jeg har hørt om, er 10-12 hk på 2 liter slagvolumen.
>Man køber da ikke en helt almindelig bil, hvis man er SÅ hamrende fanatisk,
>at man vil give den slags penge for "måske ingenting" og i bedste fald
>noget, der dårligt kan mærkes.

Som jeg skrev kan man opnå et langt bedre momentmæssig afvikling!

EOD da dette kørere parallelt i 2 tråde.


/Mogens

Jan W Nielsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-03-04 07:49

> EOD da dette kørere parallelt i 2 tråde.

Ok - debat fortsætter i tråd begyndt den 29-02 klokken 11:53.

/Jan W Nielsen





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste