Trailer ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 21:40

Hvad koster en trailer, at forsikre + vægtafgift ?
Hvor stor en trailer må vi købe, når den skal trækkes af en Fiat Uno ?
Hvor kan vi finde en billig trailer i Ålborg og omegn ?
Og skal man have et forsikringsbevis klar, før man køber en trailer ?
Evt. links er velkomne !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 21:59

Op til 500kg uden bremse = ingen vægtafgift, og forsikring er ikke
lovpligtig, ansvar dækkes af bilen, kasko kan ikke betale sig på en trailer
til 4-7000 kr.

Fra : Lykke

Dato : 27-02-04 07:48

Du har fået nogle svar så med hensyn hvad du må trække skal jeg kun sige dig
når, du har opgivet din egen vægt og total vægt Begge dele står på
registrerings attesten.
I firmaet har vi en boggi træiler med total 1600 kg. Egenvægt 400kg.
Uden trailer kort må den køres med max last inkl.. egenvægt på 800kg, når
jeg trækker den efter min Peugeot 206 hdi 2,0 En af mine venner har en Masda
626, Den må ikke køre med den pga. af at hans bil er for tung og han må kun
køre den med trailerkort. Hvem sagde det var nemt at finde ud af. Selv
politiet skal ringe ind fordi de heller ikke kan finde ud af det.

Poul

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 10:41

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du har fået nogle svar så med hensyn hvad du må trække skal jeg kun sige
dig
> når, du har opgivet din egen vægt og total vægt Begge dele står på
> registrerings attesten.

Her står: Egenvægt 750 kg. Totalvægt 1200 Kg.

Vil det så sige, at vi max må køre med 450 kg. Er det så incl trailerens
vægt ?
Hvad er bøden / straffen for, at overlæsse ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-02-04 12:27

Buffy skrev:

> Her står: Egenvægt 750 kg. Totalvægt 1200 Kg.

Hvad er bilens største påhængsvægt med bremser?

Hvad er påhængsvognens egenvægt og tilladte totalvægt?

> Hvad er bøden / straffen for, at overlæsse ?

Føreren får en bøde på 10 kr. pr. % den tilladte totalvægt er overskredet
med.

Ejeren får en bøde på 25 kr. pr. % den tilladte totalvægt er overskredet
med.

Beløbet oprundes til nærmeste beløb deleligt med kr. 500.

Der rejses ikke tiltale, hvis overskridelsen er på 7% eller derunder.

--
Reino

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 12:50

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

> Hvad er bilens største påhængsvægt med bremser?

800 kg.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-02-04 12:59

Buffy skrev:

> 800 kg.

Ok - så får du ingen problemer med B/E-kørekort. Du kan altså vælge en
trailer med en stor tilladt totalvægt, hvis det er nødvendigt.

Trailerens egenvægt + last må dog ikke overstige 800 kg. Hvis den gør det,
er det i strid med koblingsbestemmelserne.

--
Reino

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 15:28

> Ok - så får du ingen problemer med B/E-kørekort. Du kan altså vælge en
> trailer med en stor tilladt totalvægt, hvis det er nødvendigt.

Tak for alle jeres svar.
Vi har nu købt en rimelig stor (ny) Brenderup trailer.
Der er god plads og den skulle ifølge forhandleren, være helt lovlig for os,
at køre med.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lykke

Dato : 27-02-04 15:40

Ca. samme pris som et trailerkort.

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-02-04 18:34

Lykke skrev:

> Ca. samme pris som et trailerkort.

Nej.

Se i øvrigt http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Reino

Fra : Lykke

Dato : 28-02-04 14:09

Hvad er det lige du vil fortælle?
Jeg skriver som det passer mig

Poul

Fra : Leonard

Dato : 28-02-04 18:19

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:

>Hvad er det lige du vil fortælle?
>Jeg skriver som det passer mig
>
>Poul
>"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

Spørgsmålet er vel hvad er det lige du ikke forstår?
Reino fortæller dig 2 ting, men da du svarer med et spørgsmål øverst
er det ret umuligt at vide om du ikke forstår det nej, der skrives til
din påstand om at det koster ca. det samme som et trailerkort

eller

om det er henvisningen til citatteknik.

Og netop derfor vil du, jeg og alle andre kunne få en meget lettere
kommunikation her på usenet, hvis du ikke bare "skriver som det passer
mig".

Svar venligst under det du svarer på og klip det væk du ikke svarer på.
Lær mere her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/