Hjælp bilen hopper og rykker
Fra : Jan Larsen

Dato : 26-02-04 16:26

Hej, jeg skriver lige igen, min Ford Sierra 1.6 1986, hopper og
rykker, har skiftet benzinpumpe, benzinfilter, sat en anden karburator
på den, og taget benzindækslet af, det hjalp heller ikke, hvis jeg
kører ca 40 km/t går det nogenlunde men så snart jeg giver gas hopper
og rykker den, og går til sidst ud, jeg har fået at vide at det kan
være benzintanken der er stoppet, og der ikke kommer nok benzin frem.?

Kan det være tændningen ?

Jeg er på bar bund nu, gode råd modtages meget gerne.

Med Venlig Hilsen

Jan H Larsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 17:00

Jan Larsen <jan-larsen@stofanet.dk> skrev :

>jeg har fået at vide at det kan
>være benzintanken der er stoppet, og der ikke kommer nok benzin frem.?

Det kan sagten være nogle rustflager der laver ballade

>Kan det være tændningen ?

I teorien ja - jeg har da set slappe tændspoler før ;)

Fra : Jan Larsen

Dato : 26-02-04 17:17

On Thu, 26 Feb 2004 17:00:21 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det kan sagten være nogle rustflager der laver ballade

Jeg tænkte mere på tændkabler og sådan.

>I teorien ja - jeg har da set slappe tændspoler før ;)

Nu sidder jeg og læser om andre Ford modeller der gør det samme, de
har skiftet tændkabler og tændrør, der går en slange fra luftfilteret
(kassen) og til karburatoren, denne er faldet af, har fået fortalt at
det ikke kan være det, men andre har skrevet om den kan få falsk luft.

Min pengepung er snart tom.

NB mine tændkabler er 5 år gamle, er de møre.

Med Venlig Hilsen

Jan H Larsen

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-02-04 17:47

Jan Larsen wrote:
> Hej, jeg skriver lige igen, min Ford Sierra 1.6 1986, hopper og
> rykker, har skiftet benzinpumpe, benzinfilter, sat en anden karburator
> på den,

Har du manuel choker kan du tjekke det med den falske luft ved at hive
chokeren.
Har du hældt et par liter karnuratorsprit på?? Vand i benzinen giver i svære
tilfælde samme reaktion.

> [...]
> og rykker den, og går til sidst ud, jeg har fået at vide at det kan
> være benzintanken der er stoppet, og der ikke kommer nok benzin frem.?

Prøv evt. at puste trykluft forsigtigt baglæns i slangen.

Gør den det osse kold?

> Kan det være tændningen ?
Og benzinpumpens knast! Det er før hændt at knasten til sidst er så slidt at
den ikke giver nok tryk. Mål trykket. Er du sej og dumdristig kan du jo tage
slangen af og turne motoren mens du holder for slangen ned i en spand. Der
bør være lidt tryk på.

FOCs
(Sierra 1,8 som hakker rædselsfuldt på chokeren)

Fra : Jan Larsen

Dato : 26-02-04 17:56

On Thu, 26 Feb 2004 17:46:49 +0100, "Freddy O. Christensen"
<focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote:

>Jan Larsen wrote:

>Har du manuel choker kan du tjekke det med den falske luft ved at hive
>chokeren.

Nej den er automatisk.

>Har du hældt et par liter karnuratorsprit på?? Vand i benzinen giver i svære
>tilfælde samme reaktion.

Ja, det kører jeg med om vinteren, eller går den ud hele tide uden.

>Prøv evt. at puste trykluft forsigtigt baglæns i slangen.

Har jeg prøvet, jeg kunne høre det boblede i tanken.

>Gør den det osse kold?

Ja.

> [...]
>slangen af og turne motoren mens du holder for slangen ned i en spand. Der

Jeg har prøvet, der er masser af tryk og pumper masser af benzin.

Men jeg har læst at tændkabler og tændrør, kan få den til at gøre det
samme, lige nu hælder jeg mest til at jeg må skifte dem, hvis det ikke
er det så er jeg ude på Lars tyndskids marker.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-02-04 20:35

> Men jeg har læst at tændkabler og tændrør, kan få den til at gøre det
> samme, lige nu hælder jeg mest til at jeg må skifte dem, hvis det ikke
> er det så er jeg ude på Lars tyndskids marker.

Lån et sæt tændkabler. Svag gnist er ikke godt for noget.

Mærkeligt at du er nød til at hælde sprit på altid. Jeg gør det en gang i
kvartalet. Uden årsag iøvrigt.