Brug af sele - lige det vi diskuterede
Fra : JS

Dato : 26-02-04 09:03

Manden dør pga. manglende brug af sele og den modkørende får psykisk
nedbrud - jo det går ud over andre når man fgravælger selen. Så kan man
selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis han ikke døde
af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 09:28

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev :

>men det må være en forstærkende faktor.

Det er næppe den manglende sele, der kræver psykologbistand.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 09:39

jan@stevns.net wrote:

> Det er næppe den manglende sele, der kræver psykologbistand.

Nej, men sikkert det, at hovedet lå under bilen pga. den manglende sele.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 09:44

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Nej, men sikkert det, at hovedet lå under bilen pga. den manglende sele.

Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 09:47

jan@stevns.net wrote:
> Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?

Nej, men selens skyld, at det fik, som det gik.
Hvis han havde haft sele på, lå hovedet ikke under bilen, men måske i bilen
og han viller dermed måske have overlevet. Dermed havde det ikke være en
psykisk belastning for den anden bilist.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Max

Dato : 26-02-04 13:26

> [...]
> og han viller dermed måske have overlevet. Dermed havde det ikke være en
> psykisk belastning for den anden bilist.

Enig og det tager ~5sek at tage sele på...Jeg kan ikke se grunden for ikke
at tage den på...

/Max

Fra : Henri Gath

Dato : 26-02-04 20:52

meddelelse news:c1kbqj$er4$1@sunsite.dk...

> [...]
> og han viller dermed måske have overlevet. Dermed havde det ikke være en
> psykisk belastning for den anden bilist.

Ja, og hvis du bliver indendørs altid, så er der ingen der kan køre dig ned,
og så er der ingen der kommer til skade

Fra : Møller

Dato : 26-02-04 14:12

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hmmm .... det er vel ikke selens skyld ulykken skete ?

Hvis du springer ud fra et fly i 3 km højde uden faldskærm, så er det ikke
faldskærmens skyld at du omkommer.
Eller hvad
--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 16:28

"Møller" <eam@son.dk> skrev :

>Hvis du springer ud fra et fly i 3 km højde uden faldskærm, så er det ikke
>faldskærmens skyld at du omkommer.
>Eller hvad

Hvad skyldet behovet for i det hele taget at springe ud ?

Fra : Møller

Dato : 26-02-04 16:51

> Hvad skyldet behovet for i det hele taget at springe ud ?

U2-Flyet ramt at et missil. du ved sådan lidt á la Francis Gary Powers

--
Møller

Fra : Henrik Larsen

Dato : 26-02-04 09:44

Om folk bruger sele er jeg fuldstændig ligeglad med........det går ikke ud
over mig.

....men folk der taler i mobiltelefon @£#¤%..... det kan nemt komme til at gå
ud over mig.
Jeg må ærligt indrømme at min fejltolerance går på nul når jeg ser en der
taler i mobiltelefon.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 16:46

> [...]

> ud over mig.
> Jeg må ærligt indrømme at min fejltolerance går på nul når jeg ser en der

Der er der da tusindvis af bilister der gør hver dag med deres håndfri
montering.
Det sjove er at det slet ikke er forskellen om man har telefonen i hånden
eller den sidder i en holder som gør forskellen. Det er det at man er
ukoncentreret når man sidder og taler.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-04 23:19

Tom wrote:
::: Jeg må ærligt indrømme at min fejltolerance går på nul når jeg ser
::: en der taler i mobiltelefon.
::
[...]

Ikke ifølge en svensk undersøgelse.

M.v.h.

Fra : Per Wildau

Dato : 26-02-04 14:29

JS wrote:
> [...]
> man selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis han
> ikke døde af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.

Underligt nok er det parallelt til det her:

http://www.949zeta.com/noSeatBelt/noSeatbelt.html

Det /må/ gå ham på samme måde

McPer

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-02-04 19:42

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig diskutere om chokket var kommet alligevel, hvis han ikke døde
> af uheldet, men det må være en forstærkende faktor.

Jeg mener ikke at man kan sige at havde han haft sele på ville han ikke have
fået hovedet i klemme. Selvom man har sele på kan man sagtens stikke hovedet
ud igennem sideruden.

Men ok, hans chancer havde måske nok været større.

MVH Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-04 23:20

::: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=240177
[...]

Når du sidder i en sikkerhedssele der er "låst", så er det begrænset hvor
langt du kan stikke krydderen ud i det fri.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 23:26

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Når du sidder i en sikkerhedssele der er "låst", så er det begrænset hvor
>langt du kan stikke krydderen ud i det fri.

Rul lige din siderude ned, og prøv lige selv ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-04 23:41

jan@stevns.net wrote:
[...]

Med låst sele - altså ikke spændet? Og mon ikke der ydermere er selestrammer
på den bil han kørte i.

M.v.h.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 27-02-04 20:13

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Rul lige din siderude ned, og prøv lige selv ;)

Det var jo lige det jeg ville svare :)

Jeg kan så tilføje at selvom det måske er bergrænset, så er det da nok til
at roen kan komme klemme.

MVH Niels