De er jo gale - Forsikring
Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 26-02-04 00:22

Yes skulle jo have min kære nye sierra fra 85 forikret
Skal lige siges jeg er 24 og har erhvervs kørekort men det er 1. bil jeg
selv skal have forsikret De vil have 16.000kr for ansvar alene syntes det
lyder lidt vildt eller er det bare mig ?

Erik Elbarto

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-02-04 00:26

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv skal have forsikret De vil have 16.000kr for ansvar alene
syntes det
> lyder lidt vildt eller er det bare mig ?

[ironi on]
Det er kun 10.000,- mere end jeg giver for kasko på Scorpio'en ! :(
[ironi off]

Det lyder fuldstændig vanvittigt .....

Hvor i landet og hvilket selskab ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Rasmus

Dato : 26-02-04 00:35

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
det
> lyder lidt vildt eller er det bare mig ?

Kan du dokumentere erhverskørsel fra f.eks firma eller militær?, så er der
nogle selskaber som vil overføre det til anciennitet.

16.000 er helt galt på den, den burde ikke koste mere end 6-10.000kr i
ansvar når du er nybegynder, medmindre det f.eks er en XR4i

www.forsikringsluppen.dk <-- et godt sted at sammenligne priser

mvh
Rasmus

Fra : Monsieur

Dato : 26-02-04 00:41

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
> Rasmus
>
> Kan anbefale Vrist-rønn assurance det er godt og billigt.

Jens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-02-04 00:44

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

Det *er* helt vildt.

> [...]
det
> lyder lidt vildt eller er det bare mig ?

En af knægtens kammerater vil gerne forsikre sin Opel Calibra 2.0i.

Det skal koste en "bagatel" af 34.000 kr. om året for fuld kasko.

Han har betalt ca. 80.000 kr. for bilen.....

Kan du bruge en Skoda, er det vel dem som tilbyder den billigste
nybegynderforsikring.

http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Hr. Bjørn

Fra : Babba-Papa

Dato : 26-02-04 10:13

Der var engang en bruger ved navn "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> der skrev:

>Kan du bruge en Skoda, er det vel dem som tilbyder den billigste
>nybegynderforsikring.
>
>http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Ihhh tusind tak for det link.
Jeg går faktisk og overvejer at købe en Skoda Felicia 1,6, og de
forsikringspræmier er jo mindst 50% under det billigste jeg endnu
havde set (GF-forsikring).

Super !
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 20:18

Hej

> Kan du bruge en Skoda, er det vel dem som tilbyder den billigste
> nybegynderforsikring.
>
> http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Topdanmark har en Skoda klub, hvor de giver 4 år ancitet (eller hvor det nu
staves?) til en nybegynder!

Venligst
Hans

Fra : Babba-Papa

Dato : 26-02-04 20:45

Der var engang en bruger ved navn "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> der skrev:

>Hej

>Topdanmark har en Skoda klub, hvor de giver 4 år ancitet (eller hvor det nu
>staves?) til en nybegynder!

Det bliver bedre endnu, for hvis man læser nærmere, skulle
ancieniteten fortsætte selvom man skulle få en skade - altså
ingen bonustab.... (Det lyder vist for godt til at være sandt,
eller er det fordi at man har kalkuleret med at Brian-typer ikke
kører Skoda ?)

- -

Fra : Henrik Daae

Dato : 27-02-04 08:08

Babba-Papa wrote:

> [...]
> ingen bonustab.... (Det lyder vist for godt til at være sandt,
> eller er det fordi at man har kalkuleret med at Brian-typer ikke

Nej, den er go' nok.

Jeg har undersøgt forsikringer hos Topdanmark, og her var forsikring
uden bonustab billigere end forsikring med bonustab.

At de så vil have 8.500 for at ansvarsforsikre en Mitsubishi Colt 1600
selvom jeg har tre års anciennitet er en helt anden sag.

Mvh. Henrik
http://henrik.daae.dk/

Fra : Leonard

Dato : 26-02-04 02:39

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

>Skal lige siges jeg er 24 og har erhvervs kørekort men det er 1. bil jeg
>selv skal have forsikret De vil have 16.000kr for ansvar alene

De har vel taget højde for at du er ratholder og dermed endnu
farligere end resten af de unge mænd
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

== Never drive faster than Your Angles can fly ==

Fra : onix

Dato : 26-02-04 09:32

Ang. forsikring - ja det er pokkers dyrt, jeg blev nybilist sidste år som 31
årig, men havde flere års erfaring i andres biler inkl. hvor jeg er ansat.
Jeg fik dog via min kones arbejde et kanon tilbud på fuld kask, så jeg
klarer det.

Dog har jeg kommentar, det er sindsygt med de priser enig, men
forsikringsselskaber laver en risikovurdering og indhenter statistikker mv.
og der er nu nok fordi din alders gruppe (vel i især i gruppen 18-25) er
stor sandsynlighed for skade, i den alder går man i byen = risiko for sen
træt nattekørsel udover risiko for alkohol, stoffer. Men jeg vil da sige at
16 K er overkill..........for gl. Sierra.

MEN jeg undres ikke når jeg nogengang ser unge i min by køre/fræse rundt -
imh ikke så underligt at det er dyrt. Jeg er selv en gammel herre på nu
snart 32 år og kan mærke at jeg kører markant bedre end da jeg var mellem
18-25, jeg tager ingen chancer, kører efter forholdende og kører stort set
ikke stærkt udover at jeg ved motorvejskørsel erkender at jeg nok ligger på
ca 120-130 km/h, men det kan jeg jo så gøre med god samvittighed snart *s*

Onix

Fra : Leif Nielsen

Dato : 26-02-04 10:24

"De vil have 16.000kr for ansvar alene"

I efteråret købte jeg en Citroen XM 2,1 TD st.car fra 1992. Jeg fik et
forsikringstilbud fra TRYG på 19.000,- for kasko og ansvar. Deres
argument var at det var en "Specialbil" fordi den havde kostet
437.000,- fra ny. Helt til grin. Du kan se bilen på
www.hi-speed.dk/leifXM.html
Så fandt jeg frem til et lokalt selskab. Storstrøms forsikring. Her
har jeg nu min citroen forsikret med kasko og ansvar for 5270,- Eneste
betingelse fra dem er, at jeg har mindst en forsikring mere hos dem.
F.eks. en basisindboforsikring.
Så prøv der.

Med venlig hilsen
Leif Nielsen