Chiptuning af E220 CDI
Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 25-02-04 22:45

Er træt af mine kedelige firmaslæder i standardklassen - det kunne væer
sjovt at få et sigtekorn ude foran og jeg overvejer derfor at købe mig en
brugt E220 CDI (143 hestes versionen). Efter sigende skulle den være noget
mere støjsvag end den 5-benede E270'er.

Ved at chiptune 220'eren skulle den angiveligt kunne komme op på cirka 170
heste og 360 Nm som ville være meget passende.

Er der nogen, der har prøvet det? og som kan anbefale et sted? og måske give
et hint til hvad det kostede? Kan bilen holde til det også selv om det er en
taxa med 250k på klokken?

Mvh,
Zurg

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 23:08

> [...]
> brugt E220 CDI (143 hestes versionen). Efter sigende skulle den være noget

Ville ellers tro at det var omvendt.
MB's fem cylindrede diesler har altid været meget støjsvage IMO.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Henry

Dato : 25-02-04 23:47

> [...]
>
> Ved at chiptune 220'eren skulle den angiveligt kunne komme op på cirka 170
> heste og 360 Nm som ville være meget passende.
Jeg har C220CDI W203, jeg synes ikke umiddelbart at den mangler kræfter, jeg
havde en 116hk vectra før den og 143 diesel HK er en alvorlig forbedring
selvom bilen er lidt tungere. Jeg startede også med at kikke efter
chiptuning, men jeg tror faktisk ikke jeg gider betale 6-8000 for det, jeg
kører mest motorvej og der er rigeligt til de danske forhold også efter
hastigheden bliver sat op.
E klassen er selvfølgeligt men ikke så meget at jeg tror der er den store
forskel.

> [...]
give
> et hint til hvad det kostede? Kan bilen holde til det også selv om det er
Hvis den er iorden og du ikke altid kører som en idiot, så er der ingen
grund til at frygte noget mekanisk.

mvh
Henry

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-02-04 00:39

Henry wrote:
> [...]
> de danske forhold også efter hastigheden bliver sat op.
> E klassen er selvfølgeligt men ikke så meget at jeg tror der er den

Hej.

Det behøver ikke at koste 6-8K, http://www.ls-diesel.dk (kik under
nyheder ) har en PowerStick til 2495,-- den skulle give 20-25% ekstra hk/nm

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Michael Schuster

Dato : 26-02-04 09:40

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message news:<c1jb1n$hu3$1@news.net.uni-c.dk>...

> Hej.
>
> Det behøver ikke at koste 6-8K, http://www.ls-diesel.dk (kik under
> nyheder ) har en PowerStick til 2495,-- den skulle give 20-25% ekstra hk/nm

Du kan også prøve og snakke med Thomas Landberg www.bokstuning.dk
Der kan du prøve en boks 14 dage gratis. Jeg har kun gode erfaringer med ham.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 20:24

Hej

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt E220 CDI (143 hestes versionen). Efter sigende skulle den være noget

Jeg har kørt både E220 og E270 CDI.

270'eren var mit klare valg, pga. suveræn motorgang, og mindre motorstøj.
Har også kørt lidt E320 og den larmer noget mere en de andre...

/Hans

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 26-02-04 21:26

> Jeg har kørt både E220 og E270 CDI.
>
> 270'eren var mit klare valg, pga. suveræn motorgang, og mindre motorstøj.
> Har også kørt lidt E320 og den larmer noget mere en de andre...
>
> /Hans

Hvilken årgang er der tale om?

Fra : claus b. p.

Dato : 27-02-04 00:27

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message
> [...]
give
> et hint til hvad det kostede? Kan bilen holde til det også selv om det er

270'eren er da også noget dyrere, så det... Kører med en Kitpower box, og
det spiller fint. (http://www.kitpower.dk/.) Mærkbart mere power uden ekstra
røg eller støj. Motoren holder fint, og min erfaring er at jo mere power man
har, jo sjældnere fyrer man den helt af. Min gamle 250D havde fx. kun 2
stillinger på gaspedalen.

/Claus