Bondefangeri
Fra : Lykke

Dato : 13-03-04 15:39

Advarsel. Pas på med at acceptere en faktura på en annonce fra IT-net
Danmark. De ringer og spørger efter en fornyelse af kontrakten og i mit
tilfælde en jagtforening. Foreningerne skifter sommetider formænd og
kasserer ud og er nemme ofre.
Det drejer sig om en annonce i netregistret ? Jeg har modtaget en faktura
som ikke bliver betalt. Når der ringes til 70200643 eller fax 70200744
eksisterer nummeret ikke, samt adressen www.fag-avisen.dk heller ikke
eksisterer.
Der er nogen der hele tiden prøver på at ta rø...på folk og det lykkedes
nok også i nogle tilfælde.

Jyden
Poul

Fra : -+Carsten+-

Dato : 13-03-04 20:02

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksisterer.
> Der er nogen der hele tiden prøver på at ta rø...på folk og det lykkedes

De findes da http://makeashorterlink.com/?S4FE225B7

Carsten

Fra : Lykke

Dato : 14-03-04 16:32

Jeg har været igennem tele danmark da jeg fik at vide at nummeret ikke
eksisterer så prøv selv at ringe på nummeret. Et 70 nr er kun et dække for
et andet.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 00:32

> Jeg har været igennem tele danmark da jeg fik at vide at nummeret ikke
> eksisterer så prøv selv at ringe på nummeret. Et 70 nr er kun et dække for
> et andet.

Nej. Se i en telefonbog om oplysninger om telefoni. Et 70-er nr. er et
nummer, der er fælles for et firmas geografisk spredte afdelinger eller et
nr. du kan tage med dig uanset, hvor du flytter hen. Det er først senere, at
det er blevet muligt at tage sit eget, normale med sig til et vilkårligt nyt
sted.

Vær i øvrigt opmærksom på, at det ikke er alle 70-er nr. det koster normal
takst. Der er flere nr. grupper, hvor taksten er det dobbelte eller mere.
Der er således f.eks. (gratis) service numre eller gratis hot-lines, hvor de
ad den vej tager sig betalt for en såkaldt gratis feature.

Det står også i telefonbogen.
Karsten H. Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-03-04 18:29

KHJ wrote:

> [...]
> det er blevet muligt at tage sit eget, normale med sig til et vilkårligt nyt

Det er nu korrekt, at 70-nummeret "dækker" over et andet nummer. I
det skitserede eksempel, stilles 70-nummeret ud til et eller flere
"lokale" numre. (Ikke at forveksle med lokal-numre!)

> [...]
> Der er således f.eks. (gratis) service numre eller gratis hot-lines, hvor de
> ad den vej tager sig betalt for en såkaldt gratis feature.

Fra en TDC fastnet tlf. koster det altid 25 øre/min at ringe til et
70-nummer. Der kan dog være nogen rabat-aftaler, der gør det billigere
at ringe til alm. numre, som ikke gælder for 70-numre.

Hvis man vælger at stille 70-nummeret videre til et dyrere nummer
(f.eks. et mobil-nummer eller et 90-nummer), kommer ejeren af
70-nummeret til at betale for opkaldet. Det koster stadig 25 øre/min for
den, der ringer til 70-nummeret.

Modtageren får normalt(*) heller ikke penge for at modtage et opkald
på et 70-nummer, så der er ikke meget at tjene på den facon.

(*) Det er muligt meget store kunder kan lave specielle aftaler med
teleselskabet, men den aftale ville man så principielt også kunne lave
på et alm. nummer.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jesper

Dato : 14-03-04 12:27

> [...]
> eksisterer.
> Der er nogen der hele tiden prøver på at ta rø...på folk og det lykkedes

Itnet Danmark
v/Martin Højgaard Hansen

Toldbodgade 37 B 1
1253 København K