Tyske CVR numre?
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 17:13

Er der nogen der ved om der findes et tysk register svareden til CVR.dk ?
Når man skal handle med tyske firmaer, er det rart nok at kunne tjekke (har
man egentlig pligt til det??)

Mvh Tommy

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-03-04 19:05

On Wed, 10 Mar 2004 17:13:07 +0100, "TBJ" <bruus [snabela]
os.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om der findes et tysk register svareden til CVR.dk ?
>Når man skal handle med tyske firmaer, er det rart nok at kunne tjekke (har
>man egentlig pligt til det??)

Hvis du sælger momsfrit til et tysk firma på grundlag af
dettes MwSt-Nummer så har du pligt til at tjekke på
http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm
at det er gyldigt.

Du skal tillige også indberette salget på en liste ved
kvartalets afslutning.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 19:37

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis du sælger momsfrit til et tysk firma på grundlag af
> dettes MwSt-Nummer så har du pligt til at tjekke på
> http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm
> at det er gyldigt.

Tak for svaret. Men det var nu ikke for at fakturere uden moms, men et ønske
om at kunne finde en virksomhed ud fra momsnr og omvendt

Mvh Tommy

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-03-04 19:04

On Wed, 10 Mar 2004 19:36:48 +0100, "TBJ" <bruus [snabela]
os.dk> wrote:

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
>>

>Tak for svaret. Men det var nu ikke for at fakturere uden moms, men et ønske
>om at kunne finde en virksomhed ud fra momsnr og omvendt

Det ved jeg godt nok ikke, men mon ikke? En google-søgning
kunne nok give et resultat, jeg ved bare ikke lige hvad du
skal søge efter. Jeg vil tror at en søgning på "mwst nummer"
vil give for mange resultater.

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 19:42

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

> Hvis du sælger momsfrit til et tysk firma på grundlag af
> dettes MwSt-Nummer så har du pligt til at tjekke på
> http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm
> at det er gyldigt.

Det siger jo ikke noget om, hvem nummeret tilhører? Kan det så
overhovedet bruges til noget?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-03-04 19:06

On Wed, 10 Mar 2004 19:42:20 +0100, "Uffe Kousgaard"
<look_at_www.routeware.dk> wrote:

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

>Det siger jo ikke noget om, hvem nummeret tilhører? Kan det så
>overhovedet bruges til noget?

Ja, det er din dokumentation overfor T&S at virksomhedens
momsnummer var gyldigt på salgstidspunktet. Man kan jo
forestille sig at momsnummeret er nedlagt når du 3 måneder
efter indberetter til T&S og så er det rart at kunne
dokumentere dette. (har selv været ude for det)

/Knud