afståelse
Fra : sn67

Dato : 08-03-04 18:23

Jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder når man som lejer har ret til at
afstå et lejemål forretningslokale)?
Betyder det at en ny lejer kan "overtage" den eksisterende kontrakt?

Susanne Nielsen.

Fra : Nico de Jong

Dato : 08-03-04 20:56

"sn67" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder når man som lejer har ret til at
> afstå et lejemål forretningslokale)?
> Betyder det at en ny lejer kan "overtage" den eksisterende kontrakt?

Se http://www.llo.dk/sw331.asp

Nico

Fra : sn67

Dato : 08-03-04 22:15

> Se http://www.llo.dk/sw331.asp
>
> Nico

Tak for svaret. Det var altså som jeg forventede.
Hvis jeg opsiger min lejekontrakt, så gælder afståelsesretten vel ikke
længere?

Sagen er den, at jeg ønsker at sælge min forretning, hvor jeg altså sidder
til leje. Alt andet end lokalerne er min ejendom.
Jeg har 6 mdr. opsigelse, og er indstillet på at lukke virksomheden, hvis
der ikke findes en køber inden da. Imidlertid synes jeg ikke jeg kan
forlange at en køber først skal forhandle en købsaftale på plads med mig,
for derefter at skulle forhandle lejekontrakt med udlejer.
Hvis afståelsen stadig gælder i opsigelsesperioden er der jo ingen ko på
isen.

Susanne Nielsen.