Import af varer fra EU
Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 06-03-04 09:42

Hej

hvordan skal man forholde sig til MOMS m.m når man køber varer i england ?

--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-03-04 11:02

On Sat, 6 Mar 2004 09:42:29 +0100, "[6400] Frank Fogh
Madsen" <News2@guezz.danmark> wrote:

>Hej
>
>hvordan skal man forholde sig til MOMS m.m når man køber varer i england ?

Du skal oplyse dit CVR-nummer til sælger - husk at sætte DK
foran.
Sælger kan så fakturere til dig uden moms.
Du skal selv beregne hvor meget de 25% i dansk moms udgør og
tillægge dette beløb på din momsafregning både i indgående
og i udgående moms.
Samtidig skal du anfør værdien i rubrik A
Den værdi du angiver og som du beregner moms af er af den
aktuelle toldkurs.
Toldkursen for GBP for marts måned er fastsat til 1106,18
(kan blive ændret)
Toldkursen findes på www.toldskat.dk > Import/eksport af
varer > Valutakurser.

Mvh
Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 11:07

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

> Du skal oplyse dit CVR-nummer til sælger - husk at sætte DK
> foran.
> Sælger kan så fakturere til dig uden moms.

Man skal sikre sig, at sælger er klar over dette og indstillet på det.
Ellers kan det blive meget besværligt at få lavet om bagefter, når
regningen først er sendt inklusive engelsk moms.

> Den værdi du angiver og som du beregner moms af er af den
> aktuelle toldkurs.

Jeg plejer blot at anvende den kurs, som jeg rent faktisk har anvendt i
den aktuelle transaktion. Om det er mere eller mindre end toldkursen
aner jeg ikke.

hilsen
Uffe

Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 06-03-04 12:46

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg plejer blot at anvende den kurs, som jeg rent faktisk har anvendt i
> den aktuelle transaktion. Om det er mere eller mindre end toldkursen

Takker jer begge 2 :)

--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-03-04 19:09

On Sat, 6 Mar 2004 11:06:41 +0100, "Uffe Kousgaard"
> [...]

>Ellers kan det blive meget besværligt at få lavet om bagefter, når
>regningen først er sendt inklusive engelsk moms.

Det er klart, men jeg har endnu ikke været ude for nogen som
ikke er villig til at gøre dette.

>Jeg plejer blot at anvende den kurs, som jeg rent faktisk har anvendt i
>den aktuelle transaktion. Om det er mere eller mindre end toldkursen
>aner jeg ikke.

I praksis har det heller ikke sår stor betydning da momsen
jo udlignes ved at blive anført i begge sider. Toldkursen
har formentlig kun reel betydning ved import fra lande
udenfor EU idet det er denne kurs der skal benyttes til
beregning af tolden.
For midt vedkommende har den betydning i forbindelse med min
momsafregning idet jeg har konti i flere lande i forskellige
valutaer så der sker ikke en øjeblikkelig omveksling til
danske kroner.

/Knud

Fra : Britt Malka

Dato : 06-03-04 23:53

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> skrev:

>Det er klart, men jeg har endnu ikke været ude for nogen som
>ikke er villig til at gøre dette.

Nej, det er lettere at få folk til at forstå dette i udlandet end i
Danmark. Der kender ingen - heller ikke store firmaer - tilsyneladende
til de regler, der har været gældende i nogle år.

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : HT

Dato : 06-03-04 18:56

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Du skal oplyse dit CVR-nummer til sælger - husk at sætte DK
> foran.
> Sælger kan så fakturere til dig uden moms.

Sælger går ind og kontrollerer om "du står på listen" idet det er set at mange private
laver samme nummer for at undgå at betale den engelske moms,
de opdigter et CVR nr og et firma, eller "kort og godt" stjæler fra en faktura eks fra
NESA ved Jens Jensen