en regning med girokort uden moms ?
Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 05-03-04 14:49

Hejsa

jeg har fået en regning fra DHL hvorpå der står at beløbet er uden excl
moms.

girokortet er også uden moms , er det fordi ydelsen er momsfri eller hvordan
hænger det sammen ?

--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK

Fra : Knud Berggreen

Dato : 05-03-04 20:46

On Fri, 5 Mar 2004 14:48:53 +0100, "[6400] Frank Fogh
Madsen" <News2@guezz.danmark> wrote:

>Hejsa
>
>jeg har fået en regning fra DHL hvorpå der står at beløbet er uden excl
>moms.

Nok en skrivefejl?? Du mener vel enten "uden moms" eller
"excl. moms"?

>girokortet er også uden moms , er det fordi ydelsen er momsfri eller hvordan
>hænger det sammen ?

Girokortet er kun et middel til at gennemføre betalingen.
Det kunne for så vidt være helt blankt.

Det afgørende er hvilken ydelse der er tale om?

/Knud

Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 05-03-04 21:20

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

> Nok en skrivefejl?? Du mener vel enten "uden moms" eller
> "excl. moms"?

mener Excl. Moms

> Girokortet er kun et middel til at gennemføre betalingen.
> Det kunne for så vidt være helt blankt.
>
> Det afgørende er hvilken ydelse der er tale om?

Betalning for import af nogle varer som er blevet send via DHL på mit
impotør nummer (så jeg betaler forsendelsen)

--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK

Fra : Knud Berggreen

Dato : 05-03-04 23:35

On Fri, 5 Mar 2004 21:20:06 +0100, "[6400] Frank Fogh
Madsen" <News2@guezz.danmark> wrote:

>Betalning for import af nogle varer som er blevet send via DHL på mit
>impotør nummer (så jeg betaler forsendelsen)

Ahh, importørnummer er svaret - du er momsregistreret og de
har dit CVR-nummer.
Når du er momsregistreret skal du ikke opkræves for moms ved
køb i udlandet. Til gengæld skal du ved momsangivelse
tillægge moms af import i både indgående og udgående moms.
Og så vidt jeg husker skal du også angive værdien af køb i
EU i en særlig rubrik.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-03-04 09:36

On Fri, 05 Mar 2004 23:34:45 +0100, Knud Berggreen
> [...]

>tillægge moms af import i både indgående og udgående moms.
>Og så vidt jeg husker skal du også angive værdien af køb i

Glemte lige en ting... Dette forudsætter at det ikke er DHL
i Danmark der har skrevet fakturaen. Jeg går du fra at der
er et momsnummer anført? I så fald er der to bogstaver foran
nummeret?

/Knud

Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 06-03-04 09:42

> Glemte lige en ting... Dette forudsætter at det ikke er DHL
> i Danmark der har skrevet fakturaen. Jeg går du fra at der
> er et momsnummer anført? I så fald er der to bogstaver foran
> nummeret?

Det er i Danmark denne faktura er udskrevet og modtageren er også DHL
Danmark

--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-03-04 10:55

On Sat, 6 Mar 2004 09:41:45 +0100, "[6400] Frank Fogh
Madsen" <News2@guezz.danmark> wrote:

>Det er i Danmark denne faktura er udskrevet og modtageren er også DHL
>Danmark

I så tilfælde ville jeg spørge DHL om hvorfor der ikke
beregnes moms.

/Knud

Fra : [6400] Frank Fogh Ma~

Dato : 06-03-04 12:44

> I så tilfælde ville jeg spørge DHL om hvorfor der ikke
> beregnes moms.

prøver jeglige på mandag , jeg takker for hjælpen

--
/Frank
E-Mail -> Danmark = DK