HVIS formel
Fra : Casper

Dato : 10-03-04 17:16

I en celle har jeg en formel. Hvis resultatet af den formel bliver mindre en
25 vil jeg gerne have at der stå 25 i cellen i stedet for resultatet. Kan
det lade sig gøre?

Jeg ved godt hvordan man gør hvis der skal stå 25 i en anden celle. Jeg
kører Excel 2000.

Tak

Casper

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-03-04 17:50

Casper

Her er én måde:

Hvis du i cellen fx har formlen

=C3*F9

kan du i stedet for bruge formlen

=MAKS(C3*F9;25)

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Casper

Dato : 10-03-04 18:07

"Leo Heuser" <leo.heuser@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Casper

> [...]

KANON - Tak for det!

Casper

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-03-04 22:23

Velbekomme.

LeoH

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-03-04 18:06

> [...]
> det lade sig gøre?
>
> Jeg ved godt hvordan man gør hvis der skal stå 25 i en anden celle. Jeg

Nu fremgår det ikke hva din formel gør, men mon ikke du kan sætte den ind i
nedenstående eksempel.

=HVIS(A1+B1<25;25;A1+B1)

--
Ole Axelsen. (5771)