Problem med Jet 4.0 under opstart af Acces~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-02-04 23:06

Hej,

Jeg har lige installaret Windows XP & Office professionel 2003 - begge
danske versioner - på en ny PC.

Når jeg prøver at åbne mine gamle databaser fra Access 2000 får jeg følgende
fejlmeddelelse

> !Advarsel! usikre udtryk er ikke blokerede

> Microsoft Jet 4.0 Service Pack 8 eller nyere skal være installeret for at
> blokere for usikre udtryk, uden at det har indflydelse på den normale
> funktionalitet.
> Den nyeste Service Pack til Microsoft Jet 4.0 er tilgængelig på Windows
> Update.

Jeg har prøvet at køre windows update & office update, men uden held.

Der findes en site, hvor man kan downloade
> WindowsXP-KB829558-x86-ENU
som indeholder Microsoft Jet 4.0 (SP8)

Den prøver jeg så at køre, men får følgende fejl:

> Setup cannot update your Windows XP files because the language
> installed on your system is different from your update language.

Hvad kan man gøre ved det, og hvad er det nu lige, som er galt ?
Er det fordi Jet 4.0 SP8 til XP kun findes til den engelske version ?

PS! Jeg kan bare fortsætte "på eget ansvar" efter et par warnings, og så
kører basen OK.

hilsen
Dennis