Flytning af...det hele!!!
Fra : noone

Dato : 13-03-04 15:12

Hejsa gruppe

Jeg har netop fået en ny G4, og kan således udskifte min gamle 400 mhz
med en Dual 500 mhz. Læææææækkert!!!

Men men men...hvordan henter jeg nemmest alle mine filer/programmer osv
over i den nye slæde???
Jeg kan jo geninstallerer mine prog, og brænde mine filer over...men
jeg tænker mest på f.eks net-indstillinger og Post-indstillinger osv.?
Hvordan får jeg hentet min adresseliste ind?

....er der ikke en måde hvor man kan forbinde de to slæder og så bare
overføre det hele til den nye???

Mvh
Nikolaj Lauritzen
Århus

nik@galestreger.dk

Fra : Morten

Dato : 13-03-04 18:12

On 2004-03-13 15:12:13 +0100, noone <noone@nowhere.com> said:

> ...er der ikke en måde hvor man kan forbinde de to slæder og så bare
> overføre det hele til den nye???

Pil disken ud af 400'eren.

Monter den i Dual'en.

Boot Dual'en fra disken fra 400'eren.

Hent programmet "carbon copy cloner" og klon disken 400'erens disk til
disken på den nye Dual (Går ud fra at dual'ens disk er mindst lige så
sto som den i din gamle 400'er).

Vælg den klonede disk som boot disk.

Luk ned.

Pil 400'erens disk ud.

Start igen

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Nik

Dato : 14-03-04 12:51

In article <80sbi1-02i.ln1@G5.reippuert.dk>, Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> Hent programmet "carbon copy cloner" og klon disken 400'erens disk til
> disken på den nye Dual (Går ud fra at dual'ens disk er mindst lige så

Jamen mine 2 slæder har åbenbart forskellige stik??? I min "Gamle" er det
stik der sidder på det brede bånd (ved ikke hvad det hedder) et hun-stik,
og disken er han...på den nye er det lige omvendt??? Det forstår jeg
ikke???
Hvordan kan jeg komme omkring det?
Og findes der ikke en eller anden måde hvor man via ledning kan forbinde
de to computere og overføre filer?
Sagen er nemlig den forbandede at jeg heller ikke kan få mit
Roxio-brænderprogram til at fungere??? Goddamn...så jeg kan ikke engang
brænde over på disk og flytte (

Mvh
Nik

--
G4 dual 500 mhz, 1.5 GB, jaguar 10.2.8

Fra : Morten

Dato : 14-03-04 13:05

On 2004-03-14 12:50:51 +0100, nik@galestreger.dk (Nik) said:

> [...]
> stik der sidder på det brede bånd (ved ikke hvad det hedder) et hun-stik,
> og disken er han...på den nye er det lige omvendt??? Det forstår jeg

jeg er slet ikke med????????????

> Hvordan kan jeg komme omkring det?
> Og findes der ikke en eller anden måde hvor man via ledning kan forbinde
> de to computere og overføre filer?

firewire target mode, åbner tillige mulighed for at du kan boote
500'eren fra 400'erens disk og klone.

elles er der almindelig netværk ovcer ethernet

Fra : Nik

Dato : 14-03-04 13:26

Morten wrote:

> jeg er slet ikke med????????????

> firewire target mode, åbner tillige mulighed for at du kan boote
> 500'eren fra 400'erens disk og klone.
>
> elles er der almindelig netværk ovcer ethernet

Jamen det der er, er at jeg prøver at sætte den "gamle" harddisk over i
den nye maskine...men de harddiske der sidder i den nye har et
forbindelse-stik hvor de gamle stik ikke passer i. Dvs at på den gamle
HD var det Hd der var "hannen, og computerens stik der var hunnen...men
på det nye er det omvendt..? Lyder det helt tosset? jeg tales
selvfølgelig ikke om strømstikkene, men om de-der brede
"bælte-lednings-stik"...

øøøøh...er det mere klart?

....og hvad skal jeg bruge af stik for at lave en ethernet-forbindelse
mellem de to computere???

Mvh
Nik